Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense konventerings råd

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folk i tråden..

Hvordan slipper i afsted med en CTR på hhv. 10 og 20 procent? Det er da ret vildt.

En af mine sider, Branchelink.dk, har på en god dag 765 visninger og en CTR på 2,61 procent.

På andre dage, som f.eks. idag, 802 visninger og en CTR på 1,37 procent.

Jeg synes selv AdSense er optimeret ret godt på siden - så er der nogen der har et forslag til hvordan man lige kan booste det en ekstra tand?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:51

Jeg tror det skyldes placeringen af dine reklame blokke. De reklame blokke jeg har lagt ind på mine ca. 100 artikler er placeret som en del af teksten, se eksempel. Som tidligere nævnt er det ikke kønt, men det virker altså ret godt. Jeg har holdt en CTR på over 12% på mine artikler i dag.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 21:00

Casper:

Jeg tror det skyldes placeringen af dine reklame blokke. De reklame blokke jeg har lagt ind på mine ca. 100 artikler er placeret som en del af teksten, se eksempel. Som tidligere nævnt er det ikke kønt, men det virker altså ret godt. Jeg har holdt en CTR på over 12% på mine artikler i dag.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Vi har også lagt dem ind her, hvor jeg har forsøgt at integrere dem i designet, med et AdSense heatmap som forbillede.

Udover det vil jeg sige du laver nogle superfede affiliate sider. Jeg er lige startet, og mine ser noget mere amatøragtige ud. Koder du i javascript? Det ser for fedt ud.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:17

Okay: Jeg har desværre ikke lige nogen selektion på hvilke sider som giver klik, men det har også noget at gøre med det publikum man får ind, og hvor søgende de er. Hvad søger folk genrelt på for at finde banchelink.dk?

Tak for rosen :-), backend systemet køre på PHP & MySQL, og frontend delen bygget HTML,CSS og Javascript. Det er noget jeg hele tiden optimere og byggere videre på, fordelen er når jeg laver en ny funktion el. ændring, så bliver det automatisk kørt ud på alle domæner på engang.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 21:46

Det er jo genialt. Jeg sidder og hardcoder hver enkelt side, og har alligevel en 5-6 stykker nu.

Det er mest information de søger, ikke decideret købsminded. Jeg har lidt en teori om, at I og med de finder den information de søger på vores side, så klikker de ikke på AdSense. Det er der jo ingen grund til :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:52

Haha, ja det kan der måske være noget om :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 23:12

Hej BZR

Hvis du under din søgebjælke sætter en adsens tekstlink på 120x90, så lur mig om ikke det giver noget ekstra.
Jeg har gjort det samme på drinksdatabasen.dk og studieogelevjob.dk, og det gav resultat med det samme.

Jeg ved godt studieogelevjob ikke er så pæn lige pt (det bliver bedre), men det virker ufattelig godt.

Det har utrolig meget med hvilke sites du har, og hvad indholdet er, om du kan få en høj klik %.

Som nævnt er studieogelevjob super godt kørende, men der er også virkelig mange relevante annoncer, hvorimod på drinksdatabasen, som har 4 gange så mange besøgende, kommer på ingen måde i nærheden af førstnævnte. Her går jeg udfra folk finder hvad de skal bruge, og smutter igen. Samtidig kommer der en del urelevante annoncer, da der ikke er så mange annoncøre indenfor det område. Hvem klikker på noget med værgtab, når man leder efter drinks? :D

Jeg syntes adsens er utrolig spændende at arbejde med. Jeg har aldrig fået noget ud af affiliate, men har fået nogle ideer, som jeg vil prøve af.

Held og lykke, og lad mig/os gerne høre hvordan det går.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)