Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside udvikler og grafikker søges til nyt firmakoncept

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil først lige skrive hvem alle er, så evt intr. har en ide om hvem vi er i firmaet, og hvad de forskellige laver

Lars : Jeg er først og fremmest sælgeren, jeg hiver kunder i hus til de andre i firmaet, dernæst yder jeg konsulent bistand inden for restaurationsbranchen, mere her om senere.

Paul : hjælper med regnskab og optimering af folks hjemmesider på div. Søgemaskiner, oprettelse af firmaer på div. Hjemmesider inden for deres branche o.s.v

Heidi : Regnskab for firmaer, og økonomistyring/regnskab for LAPA

Mette : Kunstner, hjælp med grafiske ideer, kunst til vægge og udsmykning af vægge

XXX : Hjemmesidebygger og udvikler

XXXX: Grafisk arbejde (til plakater, menukort, flyers o.s.v)

Sanne , kontorarbejde, ordre behandling div ad hoc opgaver

Selve konceptet:

I dag findes der mange forskellige firmaer, som tilbyder alle mulige og umulige koncepter til andre, nogle tilbyder regnskaber, andre konsulentbistand og andre indretning o.s.v, forskellen for dem og ”os” er at vi tilbyder det hele inden for samme firma, vi kan lave en total løsning for kunden, hvilket gør at kunden kun skal forhandle med et firma om det hele og ikke bruge en masse tid på at snakke med 50 forskellige mennesker.

vores tanker er følgende:

Vi går ind og tilbyder f.eks en nyåbnet restaurant hjælp til alt, indretning, udsmykning, hjemmeside, regnskab, menukort, plakater, synlighed på nettet, sparing under opstarten o.s.v. (dette kunne lige så godt være en butik eller et kontor af en eller anden slags, kun fantasien sætter grænser, eneste ”krav” er at det er et område en af os i firmaet har erfaring indenfor)

eksembel:

Lars kontakter en evt kunde, og får en snak om hvad vi et kan tilbyde dem.

• Kunden ønsker hjælp med menukort planlægning, ansættelse af personale og prisforhandling ved div. Leverandør, Lars snakker kort med kunden, og går så i gang med de forskellige forhandlinger (konsulent delen i mit job)

• Kunden skal bruge en hjemmeside, Lars forhandler sig frem til hvad denne skal indenholde, og sender opgaven videre til XXX, som dernæst tager sig af denne side isamarbejde med kunden.

• Kunden ønsker noget kunst på væggen, jLars snakker med kunden om det skal være malerier eller udsmykning direkte på væggen, og sender opgaven videre til Mette, som derefter tager sig af det videre forløb

• Kunden ønsker hjælp med det daglige regnskab, og et ”vågent øje” i starten for at holde styr på udgifterne, efter en kort samtale, sender Lars kunden videre til Heidi, som derefter tager sig af dette

• Kunden ønsker hjælp med produktion af menukort, plakater flyers o.s.v, Lars tager en kort snak med kunden, hjælper med udformningen og sender opgaven videre til XXXX som søger for trykkeriet går i gang med opgaverne og får dem levert til kunderne for os

Som i kan se, så skal vi ikke ud og lede efter andre firmaer til at lave de enkelte opgaver for os, men vi kan klare det hele selv internt, og samarbejde på kryds og tværs.

Det er selvfølgelig ikke noget vi gør gratis, derfor skal vi mødes og sætte os ned og se på hvad vi kan gøre det for og hvor meget vi skal koste. Jeg forestiller mig noget med vi laver forskellige ”pakker”, som koster X-antal kroner efter hvor meget arbejde der er i hver opgave, hvor efter kunden betaler x-antal kr. i abon. for at benytte vores service i minimal omfang, ved større arbejde, opstartes der ved en fast timebetaling.

MEN! Og nu kommer det store MEN, hele firmaet er bygget op omkring samarbejde og ”kollektiv” tænkning. DVS når Heidi har dækket alle udgifter (husk vi får kun udgifter når vi har en kunde ellers ikke, og kunden betaler jo før vi går i gang, ergo ingen udgifter for vores egen baglomme), der er sat til side til lidt opsparing o.s.v. Beløbet der er tilbage på kontoen er så overskud, dette beløb deles så i lige dele til det antal personer som er med til at drive firmaet, og det er lønnen, dvs nogle måneder kan man få et stort beløb, andre måneder kan man få et lille beløb, der er altså ingen fast løn, men man er selv med til at hive pengene hjem til alle.

Nogle måneder kan Lars f.eks hive 50.000 til firmaet, og Paul laver kun 3.000 kr, derfor får han alligevel lige så meget som Lars i løn, da det kan være modsat måneden efter.

Det er meget vigtigt at folk er indforstået med dette.

Der er ikke noget ”invisteringsbeløb” man skal ud og smide... jo måske en ca 4-500 kr, som i opstarten går til produktion af hjemmeside, et magasin/reklamehæfte som vi kan sende ud/give væk til evt kunder, men dette er et meget lille beløb for den store mulighed dette er, for at blive semi-selvstændig.

Håber at høre retur fra nogle som kunne være intr. i at indgå i dette samarbejde

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Say it Skrevet kl. 09:10

Hej Lars

Det lyder rigtig spændende - skriv evt til mig på bnh@say-it.dk så kan jeg fortælle lidt mere om hvad vi laver

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:29

Hej Lars.

Det lyder som et rigtig godt koncept, som jeg selv har arbejdet lidt i.
Det gælder både produktion af hjemmeside, flyers, menukort og sågar skiltning.

Jeg råder over en bredfomatprinter (til print på lærred, folier og div. andre medier), kameraer, drejesokkel til produktion af 360 produktfotografering, lys, skæreplotter mm.

Jeg er 34 og bosat i Århus, så det vil måske være oplagt at mødes over en kop kaffe og få en sludder om hvad vi kan sammen og hvad vi kan bruge hinanden til.
Med i pakken vil du også desuden få en tekniker (min samarbejdspartner) som også vil kunne lave LED belysning til skiltning mm.

Du er velkommen til at kontakte mig på den_ras@yahoo.dk eller telefonisk på 23950870

Vh
Dennis

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 12:38

Vil selvfølgelig gerne lave en samarbejdsaftale.

Lyder som en flok kompetente mennesker.

Mvh. Sven

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:41

Hej Lars,

Hvis jeg var dig ville jeg lægge opgaven op på Amino Freelancer www.amino.dk/freelancer så får du helt sikkert en stribe bud.

Mvh

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)