Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg teste mit produkt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har - lige som så mange andre - fået en idé til en ny webshop. Der findes mange af slagsen i udlandet, men ingen i DK.

Jeg har haft kontakt med enkelte leverandører omkring forhandling af deres produkter og umiddelbart virker det nemt at købe et lille parti hjem.

Men jeg vil jo gerne "gå lidt med livrem og seler" og teste min idé før jeg brænder inde med produkterne. Så mit spørgsmål til jer er, om der findes en website hvor jeg kan spørge "ville I købe dette?" Jeg har overvejet Trendsales, men her er jeg vel næsten nødt til at have nogle fysiske produkter og sætte til salg og dermed se hvor stor interesse der ville være omkring produktet, eller...?

Produkterne henvender sig til børnefamilier, så selvfølgelig ville det være rigtig rart hvis der fandtes sådan et slags testpanel online. Dog tænker jeg, at med alle de brugere der er på Trendsales ville jeg komme bredt ud - også til børnefamilier.

Tak for jeres svar.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:18

Hvis konceptet ikke findes i Danmark i forvejen, skal du da bare komme i gang! Yes

Du skal selvfølgelig markedsanalysere markedet før du gør noget (eller det behøves du jo ikke, men jeg anbefalder det) måden du skal gøre det på i denne situation ved jeg dog ikke.

Jeg tror der er mange ''klogere'' amino'er der ude end mig, som nok skal komme med brugbare svar :-)

Held & lykke!

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:53

Den tarvelige er at sætte en annonce i DBA med dit produkt, og hvis folk henvender sig, er dit produkt allerede solgt.

På den måde har du intet i klemme, og du kan dels se hvor mange der reelt er interesseret, og hvor mange der henvender sig.

Alternativt laver du en lille shop, med dit produkt, reklamere lidt diskret for produktet på relevante sites. Når folk har gennemført bestllingen, får de at vide dit produkt er i restlager, men at du naturligvis gerne vil kontakte dem, når produktet er hjemme igen.

Begge metoder er temmelig ufarlige, og giver en fornemmelse af hvordan markedet ser ud. Du slipper for de vilde marketingsstunts, da sites som dba alt andet lige, har en del købsinteresseret trafik.

Den sidste og pæneste version er at bestille et par af dine varer hjem, og så ellers gentage processen som beskrevet ovenfor, men hvor du faktisk slutter af med et reelt salg.

En sidste kommentar omkring konkurrenter:

Lytter du til Thorborg-radio eller ser T-TV, kan jeg særligt anbefale nogle af hans første indlæg. I et af dem snakker han om konkurrenter, og kommer med en temmelig valid pointe.

Hvis der ingen konkurrenter er, betyder det at der p.t. ikke er noget marked for dit produkt. Der er langt sværere at skabe et behov og et marked, end det er at ligge sig i slipstreamen på andre.

Lad være med at frygt konkurrence - langt hen ad vejen kan du lære mere af at kigge dine konkurrenter over skulderen, end ved selv at sidde og fedte rundt derhjemme.

Just my 5 cents...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)