Jeg sidder og er ved at lave nogle pakkeløsninger til vores nye arbejdstøjs sortiment.
Det er ikke helt nemt da det jo aldrig kan ramme alle men må jo forsøge.
Jeg har lavet 9 pakker (ved godt det er meget) Ikke lige det som er mit problem.
1-2-3 arbejdstøj med tryk / broderi
Pakke 1 arbejdstøj til en mand hvor det stadig er muligt og betale.
Pakke 2 arbejdstøj til 10 mand osv osv
Pakke 3 Arbejdstøj til 25 mand Osv osv osv.
Alt det her er jo godt nok men jeg er bange for at det firma som måske er 500 mand vil finde det underligt at modtage en reklame omkring arbejdstøj til MAX 25 mand. Eller ?
Hvis det er det jeg tror, - så skal du nok prøve at segmentere din directmail kampagne, - og måske vælge at gå efter små/mindre/mellemstore håndværksmestre i et område eller lignede, - i stedet for at skyde med den den "store" kanon. De store tror jeg alligevel for størstedeles vedkommende har vaske-/lejeløsninger
Jeg vil gerne finde ud af hvordan et firma med Eks. 100 mand ansat ville vælge og gøre med min reklame (post omdelt ikke mail) hvis det er en reklame for arbejdstøj til 25 mand.
Måske han ville tænke godt de kan lave til 25 så kan de vel også lave til 100.
Eller sådan et lille firma vil vi ikke handle med det klarer de stort firmaer.
... Og så ryger du i papirkurven.... De vil tro, du ikke kan håndtere kunder af deres kaliber, hvis du skal fange deres interesse, og din forsendelse overhovedet skal lande på beslutningstagerens bord, - og måske ovenikøbet blive læst, skal skrivelsen have en relevans / være aktuel for modtageren... Ellers har de ganske enkelt ikke tid til/lyst til at bruge tid på din henvendelse...
Direktmail = postforsendt post til en adresseangivet modtager... Og husk "fodarbejdet", - at ringe rundt til dem du vil sende til, og få navn på den som varetager opgaven hos dine potentielle kunder.. Receptionisten i virkesomheden ved det måske ikke,- og fremfor at hun / han skal bruge tid på hvor dit brev skal hen, - vælger vedkommende i 9 ud af 10 tilfælde at smide det ud.. Er der navn på, tror vedkommende at det er noget som er rekvireret, og så kommer det frem til modtager.. Så skal du bare have vedkommende til at læse det.. Let hurtigt og nemt at forstå, - og RELEVANT, ellers misbruger du hans tid...;-)