Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chmod 777

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fået lavet en opdatering af mit template, og min adgang til FTP serveren ( for nogle enkelte mapper ) røg i samme omgang

Jeg skal ind og ændre i en mappe, men jeg kan ikke chmodde (777) mappen. Den skriver " ingen adgang til fjernfiler "

Jeg ved godt hvordan man chmodder, men er det fordi min host skal åbne for mappen ?

Tak

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:09

Hvis du har behov for at lave en chmod 777 så har du lavet en fejl et andet sted, chmod 777 har du normalt _aldrig_ brug for.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:11

Tak for svar

Jeg har nu ikke selv ændret noget. Jeg havde adgang før, efter update af mit template( som foregik uden fejmeddelser) , er der ikke adgang mere.

Skal jeg have min host til at åbne for adgang ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 17:15

Jimi Hove:

Tak for svar

Jeg har nu ikke selv ændret noget. Jeg havde adgang før, efter update af mit template( som foregik uden fejmeddelser) , er der ikke adgang mere.

Skal jeg have min host til at åbne for adgang ?

Hej Jimi.

Noget tyder på at ejerskabet af dine filer er ændret i forbindelse med updaten.

Det er normalt et dårligt tegn da det betyder at dit hotel ikke afvikles under sin egen bruger.

Som Mikkel nævner, er det en skidt idé at chmodde 777, medmindre du stoler meget på dine naboer på serveren :-)

En løsning kan være at bede din host tjekke ejerskabet af filerne.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:15

Det kunne ihvertfald godt lyde som et rettighedsrelateret problem du ikke selv kan løse ihvertfald :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:18

Hmm, jeg må lave en anden modding så. Jeg kan ikke lige huske numrene, men det kan jeg se når jeg er inde på FTP`en. Det er kun mig der skal have adgang. Det er sikkert dem jeg købte templaten af, som har taget ejerskabet.

Jeg kontakter min host

Tak for hjælpen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:19

Hej Mikkel

Nu har jeg købt templaten, så jeg burde vel have rettighederne til at ændre i det template jeg selv har købt ?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:22

Hej Jimi

Udtallelser som:

Jimi Hove:

Det er kun mig der skal have adgang.

og

Jimi Hove:

Det er sikkert dem jeg købte templaten af, som har taget ejerskabet.

for slet ikke at tale om

Jimi Hove:

Nu har jeg købt templaten, så jeg burde vel have rettighederne til at ændre i det template jeg selv har købt ?

Viser mig, undskyld ordvalget, at du ikke har en klap forstand på hvad du har rodet dig ud i, og at du nok bør alliere dig med en web-kyndig der kan hjælpe dig med at sikre dit website igen, inden det blir hacket eller det der er værer :)

Bare et godt råd.

Held og lykke med det hele.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:25

Hej Mikkel

Undskyld ordvalget... men er det noget du kan hjælpe med ? Det derfor jeg skriver og beder om hjælp. Jeg bedte ikke om at få at vide , at jeg ikke ved hvad der foregår. Det burde være indforstået når jeg beder om hjælp ?

Det eneste jeg ved et hvordan man åbner sin FTP og skriver 777 det rigtige sted

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:34

Jimi Hove:

Undskyld ordvalget... men er det noget du kan hjælpe med ?

Problemet er lidt at jeg ikke ved hvor jeg skal starte ... men fint nok, lad os give det et forsøg :) Tilføj mig lige på messenger, mmc@specialhosting.dk ... så tager vi lige en one-on-one lektion ;)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)