Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt om RSS + keywords

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

RSS:

Jeg har læst mig til, at et RSS-feed er godt på mange måder. Dels får det de besøgende til, at vende tilbage når de abbonnerer på et feed, og dels er der god værdi i det for søgemaskinerne ved, at tilmelde ens feed til forskellige "RSS-kataloger".

Mit spørgsmål er derfor hvor godt det er, at tilmelde sit feed mange steder og om det ikke på et punkt kan virke destruktivt på ens optimering?

Samtidig kan det vel betragtes som duplicate content, nu når den samme overskrift og tekst gengives på flere forskellige sider? Og dermed er linkværdien dårlig fra "RSS-katalogerne", da Google jo kan se at selve siden hvor indholdet er publiceret, har været der længere end feedet på kataloget - eller er det en forkert antagelse?

Keywords:

Mit spørgsmål  vedrører brugen af to keywords med samme URL, brugt på samme side.

Hvis jeg f.eks. ønsker, at optimere min side for følgende to keywords: "Kaffemaskine" og "Espressomaskine" hvordan gør man det så bedst,  når man får linkbuildet med begge keywords på de samme sider, og med den samme destinations URL?

- På forhånd tak til den der kan hjælpe :-)

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:18

maximum1:

Keywords:

Mit spørgsmål  vedrører brugen af to keywords med samme URL, brugt på samme side.

Hvis jeg f.eks. ønsker, at optimere min side for følgende to keywords: "Kaffemaskine" og "Espressomaskine" hvordan gør man det så bedst,  når man får linkbuildet med begge keywords på de samme sider, og med den samme destinations URL?

Hvis du skal optimere mod to forskellige ord på samme side, så kan du bruge begge ord i title og sørge for, at de begge optræder i teksten også. (samt meta description etc.). Og med linkbuilding skal du også arbejde for, at der ofte forekommer et eller flere af ordene i ankerteksterlinks til URL'en.

Eller for at sige det kort: Stort set skal du gøre det samme, som hvis du skulle optimere til blot et enkelt udtryk. Det bliver bare en anelse mere vanskeligt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 17:25

Frank Hellerup Madsen:

maximum1:

Keywords:

Hvis du skal optimere mod to forskellige ord på samme side, så kan du bruge begge ord i title og sørge for, at de begge optræder i teksten også. (samt meta description etc.). Og med linkbuilding skal du også arbejde for, at der ofte forekommer et eller flere af ordene i ankertekster på links til URL'en.

Eller for at sige det kort: Stort set skal du gøre det samme, som hvis du skulle optimere til blot et enkelt udtryk. Det bliver bare en anelse mere vanskeligt.

Tak for svaret.

Så det ville ikke være helt tosset, eller forkert at indsætte to links med samme URL på en side som linker til min, så længe ankerteksterne er forskellige og jeg tager højde for ændringerne jeg skal gøre på min egen side?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:29

maximum1:

Så det ville ikke være helt tosset, eller forkert at indsætte to links med samme URL på en side som linker til min, så længe ankerteksterne er forskellige og jeg tager højde for ændringerne jeg skal gøre på min egen side?

To links til samme URL fra samme side er ikke en god idé. Tests viser, at Google så kun tillægger ankerteksten i det første link værdi.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Skrevet kl. 17:37

Frank Hellerup Madsen:

maximum1:

To links til samme URL fra samme side er ikke en god idé. Tests viser, at Google så kun tillægger ankerteksten i det første link værdi.

Hvis man er lidt kreativ kan man vel stille det op således, i forhold til det først nævnte eksempel: "Kaffemaskiner og Espressomaskiner"? Eller evt. "Kaffemaskiner | Espressomaskiner" Den bedste kombination skal jeg ikke gøre mig klog på, men tror du den ville holde stik i praksis?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)