RSS: Jeg har læst mig til, at et RSS-feed er godt på mange måder. Dels får det de besøgende til, at vende tilbage når de abbonnerer på et feed, og dels er der god værdi i det for søgemaskinerne ved, at tilmelde ens feed til forskellige "RSS-kataloger". Mit spørgsmål er derfor hvor godt det er, at tilmelde sit feed mange steder og om det ikke på et punkt kan virke destruktivt på ens optimering? Samtidig kan det vel betragtes som duplicate content, nu når den samme overskrift og tekst gengives på flere forskellige sider? Og dermed er linkværdien dårlig fra "RSS-katalogerne", da Google jo kan se at selve siden hvor indholdet er publiceret, har været der længere end feedet på kataloget - eller er det en forkert antagelse? Keywords: Mit spørgsmål vedrører brugen af to keywords med samme URL, brugt på samme side. Hvis jeg f.eks. ønsker, at optimere min side for følgende to keywords: "Kaffemaskine" og "Espressomaskine" hvordan gør man det så bedst, når man får linkbuildet med begge keywords på de samme sider, og med den samme destinations URL?
|
maximum1:Keywords:
Mit spørgsmål vedrører brugen af to keywords med samme URL, brugt på samme side.
Hvis jeg f.eks. ønsker, at optimere min side for følgende to keywords: "Kaffemaskine" og "Espressomaskine" hvordan gør man det så bedst, når man får linkbuildet med begge keywords på de samme sider, og med den samme destinations URL?
Hvis du skal optimere mod to forskellige ord på samme side, så kan du bruge begge ord i title og sørge for, at de begge optræder i teksten også. (samt meta description etc.). Og med linkbuilding skal du også arbejde for, at der ofte forekommer et eller flere af ordene i ankertekster på links til URL'en.
Eller for at sige det kort: Stort set skal du gøre det samme, som hvis du skulle optimere til blot et enkelt udtryk. Det bliver bare en anelse mere vanskeligt.