Hej igen
Så er jeg tilbage i DK - ville gerne fortsætte denne tråd, i forlængelse af det i skriver omkring screaning af opgaverne.
Jeg kan på den ene side godt se at det er træls som håndværker og byde på opgaver man taber, og ja det er "tabt" tid , omvendt skriver i at der er mange der ligger useriøse opgaver ind - dette burde man vel kunne bedømme ud fra teksten/formuleringen og dermed som håndværker gøre op med om man vil afgive tilbud eller ej?
Det med at folk ligger opgaverne ind på flere forskellige sider kan man dog desværre ikke gøre så meget ved i mine øjne, dog tror jeg at forbrugerne typisk vælger en side og holde sig til, da de ellers vil blive kontaktet af rigtig mange håndværkere.
Samtidig tror jeg også man bør se dette fra forbrugerens vinkel - dvs. hvis man som forbruger ligger en opgave ind på en side som vores, så regner man nok ikke med at det første der sker er at de bliver ringet op for at få verificeret at opgaven er reel. Det er jo på en måde og have mistillid til dem der bruger ens service.
Jeg ved at der er nogle der screaner opgaverne, bla. en af landets største hvis ikke den største, som jeg selv tidligere har haft erfaringer med. Men det der stadigt står uklart for mig er hvordan det reelt styres - for pludselig er det ikke op til håndværkerne selv og bedømme om en opgave er aktuel for dem, men derimod nogle konsulenter der sidder og fordeler opgaverne - og her er der desværre en relativ lille gennemsigtelighed i hvem der reelt får tilbudt opgaverne. Er det de samme igen og igen eller bliver det fordelt ligeligt? , såvidt jeg er orienteret er der ikke nogen form for fordelings politik.
Så jeg mener at det er en svær balance og kan se både fordele og ulemper fra begge sider.
Håber og få lidt input fra forskellige vinkler, da hvis det er muligt og gøre vores service endnu bedre, selvfølgelig gerne vil gøre dette :)
Bendtsen