Jeg er gået igang med et projekt for en 14 dages tid siden, og har lagt mange timer i det indtil videre. Jeg er ved at forhandle et eneagentur på nogle produkter, jeg ved endnu ikke hvordan det kommer til at arte sig.
Men hvornår vil i mene jeg skal begynde at lede efter en investore. For jeg ved bare at lige pludselig så går det stærkt...
Det skal siges at jeg ikke har nogen forretningsplan på plads endnu, da jeg er ved at forhandle. Jeg vil have eneagenturen på nogle forskellige mærker her i Danmark, sverige, Norge, og hvis jeg ikke kan det så vil jeg ikke gøre mere ud af det. Så jeg tror jeg har det på plads om 1 til 2 måneder, men sådan noget er jo aldrig helt til at sige.
Du er nød til at have en færdig forretningsplan etc før du kan finde etc. investorer. Du er nød til at fortælle dem præcis hvad det er du tilbyder, ellers tror jeg aldrig du finder nogle investorer.
Hvis jeg må spørge - Det er et argentur du er ved at forhandle på plads. Det kræver vel ikke i sig selv stor kapital.
Ja det tænkte jeg os, men jeg har ikke kontrakterne på plads endnu, og så vil jeg helst ikke begynde at snakke løs om det.
Nej det gør det ikke. Jeg vil tro jeg kan få det op at køre for en 40.000 kr. Hvis man får en aftale med producenten skal man så mindst sælge for 25.000 kr. om måneden, men det tror jeg heller ikke bliver et problem.
Så skal jeg selvfølgelig have en salgsplan og et koncept klar inden jeg går ud på markedet. Der skal annonceres og der skal laves en hjemmeside.
Jeg vil anbefale dig allerede nu at foretage de første sonderinger omkring investorer eller partnere, idet dette hurtigt kan tage op til 6-8 uger at få på plads.
Der findes flere rådgivere, som du kan konsultere i denne forbindelse, og så her på Amino bl.a. Thor Mønsted på www.virksomhedsguide.net . Herudover er der også www.startvaekst.dk , som er indgangen til de forskellige væksthuse i DK, hvor der også sidder rådgivere, som kan hjælpe.
Jeg er ikke enig med Peter, idet det i hvert fald for mig er vigtigt i den indledende fase at have fuldt styr på de muligheder, som kan have afgørende betydning for i hvilket omfang virksomheden skal drives.
Iøvrigt er det forslag, jeg har stillet uden omkostninger, men derimod kun et spørgsmål om at sondere terrænet.
Ja, vi har jo forskellige meninger til det, men jeg vil ikke mene nogen af dem er forkerte..
Jeg tror jeg vil begynde at undersøge muligheden for at finde en investore, det har jeg jo ikke lige prøvet før, men jeg venter til tingene er på plads før jeg fremlægger planen, eller i hvert fald de "bærende" ting.
Har i hørt om nogen som har haft held med at finde investorer el. partnere herigennem Amino??