Jeg har et teknisk spørgsmål som jeg håber en klog Amino kan svare på?
Har en veninde som skal have lavet nogle cd'er med lydfiler på som hun skal sælge. Er der en løsning så man kan gøre det sværere for folk at kopiere dem?
Når man køber en almindelig cd med musik, skal man så ikke bruge et eller andet program til at rippe den, mener da ikke man bare kan trække filerne over med fx stifinder?
Vil gerne gøre det bare 5 % sværere for folk at stjæle tingene fra den.
Når man køber en almindelig cd med musik, skal man så ikke bruge et
eller andet program til at rippe den, mener da ikke man bare kan trække
filerne over med fx stifinder?
Vil gerne gøre det bare 5 % sværere for folk at stjæle tingene fra den.
Mvh
Tonny
Det er bare standard lydformat der afspilles på gamle CD afspillere som ikke tager MP3.
Det rager self ikke mig, men der har været så meget snak om hvorfor man gøre alt for at gemme sin musik væk, når alle er begyndt at opdage der er flest penge i at lægge det på både YouTube og MySpace.. og så sætte det til salg på iTunes osv.
Hvis folk vil have din musik ulovligt får de fat i det alligevel; jeg gør selv det at jeg køber musik fra kunstnere jeg véd jeg kan lide.. - Vil aldrig købe et stykke musik jeg ikke har hørt i forvejen. - Derfor bruger jeg tit YouTube til at høre musikken på, for at se om det er godt; derefter iTunes til at købe det.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Nu er det ikke musik det drejer sig om men i stedet nogle mere lærerige lydfiler hvor folk kan udvikle ting ved sig selv ved at høre filerne.
De kommer også til at lægge på en krypteret side hvor folk betaler for at downloade dem men også rart at kunne sælge dem til foredrag, messer og lignende.
Men ærgeligt hvis man kan hente dem gratis 2 dage efter på nettet, men okay folk kan jo også bare smide dem de har downloadet på en gratis tjeneste.
Må nok erkende at der ikke er så meget at gøre end at håbe på nogle folks ærlighed?