Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbutik?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig indenfor madbranchen, og har idag en god forrening med ca 6 fuldtidsansatte og 20 deltidsansatte. Jeg kan dog ikke se mig selv i denne branche om 20 år og vil derfor gerne have nogle tips til opstart af en ebutik.

Ville gerne staret noget op der ikke kræver personale, da jeg efterhånden syntes det er en hel videnskab og have personale ansat. Man er snart ansvarlig for alt i deres liv, lever de sundt, bliver de for tykke, dyrker de motion i deres fritid, får de stress af alt det de skal nå når de har fri.....? Jeg er SÅ forbandet træt af at skulle være socialkontor samtidig med at jeg forsøger at drive en forretninge. Ups der kom vist lidt galde.....det håber jeg i kan klare.

Er det muligt at leve af en netbutik, hvis man bare er sig selv og evt. ens ægtefælle? Ved godt at det kommer an på hvad man sælger osv. men hvad er jeres erfaring med det generelt?

Skal man være den helt store pc-nørd, for staret op, så det ikke bliver for dyrt?

Hvad ligger opstartsomk. på hvis man skal have en god side med mulighed for at betalt med kort, og vise billeder mm af sine produkter?

Håber nogen af jer vil give mig nogle tips.....

Hilsen mss

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:03

Hejsa Mss

mss:
Hvad ligger opstartsomk. på hvis man skal have en god side med mulighed for at betalt med kort, og vise billeder mm af sine produkter?

Super sejt du vil starte din egen Netbutik, prisen på en webshop i Magento ligger mellem 8000-12.500 kr herinde, så kommer der nogle forskellige udgifter som PBS abo. på cirka 1000 kr om året + det løse.

mss:
Er det muligt at leve af en netbutik, hvis man bare er sig selv og evt. ens ægtefælle? Ved godt at det kommer an på hvad man sælger osv. men hvad er jeres erfaring med det generelt?

Om man kan leve af det, ja selvfølgelig, men det kræver arbejde og dedikation.
Det kommer an på dine produkter, marketing, kunder, SEO, niche, osv.

mss:
Skal man være den helt store pc-nørd, for staret op, så det ikke bliver for dyrt?

Nej, men vil anbefale du investere i en webshop, bygget op rigtigt fra starten også skal du "bare" lærer at bruge Magento til driften af siden.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 11:24

Hej mms,

Jeg påbegyndte mit e-shop projekt for snart et år siden, og kan nu efter at min side har var online i 4-5 mdr. konkludere, at 12.500 til en super funktionel og salgsoptimeret side ikke er realistisk. Min side - e-kamera.dk har kostet míg tæt imod 30.000 og det er uden design, somfor mit sites vedkommende er et template jeg købte på templatemonster.com til 1200kroner. Desuden skal du medregne udgifter til computer, telefon (og udgifter hertil), markedsføring (min. 2000 om mdr) og en del andre små og størrere udgifter.

Dog skal det siges, at når det endelig lykkes er det det hele værd :). Det handler dog om at være realistisk fra start af, så man er økonomisk forberedt på de (u)forudsete udgifter der dukker op.

Held og lykke.

Vh

Nicolai

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:47

Hej mss

Ja det er desværre et voksende krav fra borgerne at enten arbejdsgiver eller det offentlige skal tage hånd om vores liv.

Mht. til en webshop er der mange muligheder for at komme billigt igang.

Jeg benytter selv Dandomain til www.sliknet.dk , og der har ikke været nogle opstartsudgifter til selve siden.

Hvis du vil have hjælp til design, kan du få det fra 3-4000 og op - der er mange herinde som tilbyder dette.

Du skal så betale for at få en betalingsløsning, og her koster det f.eks 1.200,- for at få en visa/Dankort aftale.

Hvis du vil have Kreditkort på, koster det 3.500,-

Herudover kommer der faste månedlige udgifter til "leje" af shoppen , betalingsløsningen, og hvis du regner med 400-500 om måneden totalt så er du godt dækket.

Du behøver absolut ikke være en ørn til PC for at få gang i butikken.

Jeg går ud fra at du allerede har CVR/firma, godkendelser fra myndigheder og fødevarestyrelsen, så du er allerede langt i processen.

Når du kommer længere frem, er der også gode hjælpemuligheder herinde på Amino til søgeoptimering, annoncering, Ja - alt hvad du måtte få behov for.

Oppe i højre hjørne på siden her, er et søgefeldt, og der finder du mange gode råd, og ellers er det bare at kaste spørgsmålene ind .

Held og lykke med projektet.

Mvh

Jesper

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 12:17

Hej Mss

Selvfølgelig burde det være til at gøre - er faktisk selv i gang med processen, og jeg tvivler ikke et sekund på om der kan lade sig gøre, så det bare om omfanget er noget man kan leve af!.. Men hvis man arbejder for det, skal det skam nok lykkedes.

Jeg har ligesom dig også skulle høre mig på webshop-priser, og der er utrolig mange bud på hvad de kan laves til.. Der er den månedlige betaling ved nogen og fast pris ved andre. Og priserne kan svinge fra måske 5.000 kr. til 500.000 kr.. Så det utrolig varieret. 

Jeg ønskede f.eks. et lidt anderledes/avanceret design hvilket der selvfølgelig også skal betales for (tror dog jeg har fundet en, hvor det ikke koster en formue, men faktisk en utrolig attraktiv pris).. Hvis man godt kan leve med et "almindeligt" design og simpel administration har jeg læst om denne http://www.prestashop.com/ som jeg da synes du skulle tage et kig på.. Synes det virker utrolig simpelt men stadig funktionelt - har dog ikke sat mig helt ind i det, men det som jeg indtil videre har læst virker forholdsvis positivt..

Det er jo nødvendigvis ikke jeres shop der gør forskellen. Jjeres markedsføring (altså så folk får afvide at siden findes), produkter, priser osv. skulle jo gerne være det der får kunderne til at kigge forbi igen. Jeg går dog så personligt meget op i f.eks. designet, at det er attraktivt og fangende men samtidig også brugervenligt..

Så jeg synes da helt sikkert en webshop er en god ide!

mvh Uffe.. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:21

Hej MSS

Vi har flere kunder i Inloco Regnskab, som lever meget fint af deres webshops - også uden ansatte. Efterhånden som det bliver en succes - og det halve af dit liv går med at pakke pakker - kan du vælge at outsource de praktiske opgaver, og hvis du griber det rigtigt an (får de rigtige leverandører), kan virksomheden vokse til "meget stort", uden at du skal have ansatte.

Du kan allerede mange af de væsentlige ting: Indkøb, disponering, prisberegning osv. Hvis du starter en e-shop inden for dit eget fagområde, har du formentlig allerede de rigtige kontakter, og det er et godt udgangspunkt: Ikke at købe for dyrt ind.

Det kan sagtens lade sig gøre at gå i gang, uden at vide alt om kodning - køb en færdig shop og få et design til den fra nogle af de mange Aminoer, der er herinde og som har gode referencer.

Der, hvor dine kreative ever bliver sat på prøve, er i markedsføringen. Jeg har fornemmelsen af, at man virkelig skal have lyst til markedsføringsdelen, for at det skal blive til noget. Så du skal kunne se dig selv sidde mange timer foran PC-eren, for at det bliver til noget. Bruge alle de sociale medier, annoncere på Google, hele dit eget netværk osv. Eller alternativt: Have mange, mange penge på markedsføringsbudgettet.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 09:06

hej

jeg kan hjælpe dig igennem hele processen, både med valg af webshop, søgemaskine optimering,valg af regnskabsprogram.

vores demoshop findes på www.webshop-luxus.dk

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)