Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver tvunget til at stoppe uddannelse for at komme i praktik.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En pige (22 år) er under uddannelse.  Hun får S.U, men har også et fritidsjob.

Pigen får dårlig ryg og bliver sygemeldt fra sit arbejde, men fortsætter sin uddannelse og får udbetalt S.U.

Hun får nu også udbetalt sygedagpenge, hvad der svarer til ca. 1/3 understøttelse.

Efter et stykke tid, bliver hun indkaldt til en samtale hos jobcenteret?, de vil have hende i praktik på fuld tid for at finde ud af, hvad hun kan klare af arbejde med hendes dårlige ryg. Det vil sige, at hun skal opgive sit studie og stadig kun modtage ca. 1/3 understøttelse og da hun skal stoppe studiet ingen S.U.

Naturligvis vil hun gerne fortsætte sit studie og evt komme i praktik efter skoletid, men dette vil kommunen ikke acceptere. Er der nogen af jer der kender loven om aktivering ved sygdom eller ved, hvor man læse om den?

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 22:49

Mon ikke de burde bruge deres tid på nogen af alle dem som går arbejdsløse og bare vil i gang..

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:59

det lyder da helt hen i vejret !

normalt er det da uddannelse eller arbejde...
hvis man er under uddannelse plejer job centeret da ikke at blande sig.
og hvad kan de gøre ? tage hendes 1/3 understyttelse fra hende....

er det så ikke et spørgsmål om at finde et andet studie job som hun kan holde til ?
hvad svare 1/3 undestyttelse til 3300 ?  

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:59

Og hvordan bliver der råd og tid til det når nogen får både S.U og Sygedagpenge samtidig? Vidste ikke det kunne lade sig gøre...

Køb ren argan olie her

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:00

den forstår jeg heller ikke helt men der kan jo være tale om revalidering.
men så plejer komune/job center ikke at blande sig så længe man læser

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:16

Man kan ikke få SU samtidig med hverken dagpenge, sygedagpenge, kontanthjælp, revalidering eller andet.

Så det kan slet ikke lade sig gøre :)

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 23:20

Jacob Ipsen:

den forstår jeg heller ikke helt men der kan jo være tale om revalidering.
men så plejer komune/job center ikke at blande sig så længe man læser

Der er ikke tale om revalidering.

Da hun var påbegyndt uddannelse, da hun blev sygemeldt fra sit arbejde kan det godt lade sig gøre at modtage sygedagpenge (delvist). Det omvendte kan ikke lade sig gøre.

Hun kan ikke klare sig for S.U + lån alene, men er afhængig af et fritidsjob. Da der forhåbentlig er tale om en begrænset sygemeldings periode (imens hun går i behandling) er det jo rigtig ærgeligt at måtte opgive studiet pga, at skulle i praktik.

Vi har googlet efter svar på spørgsmålet, men det er åbenbart lidt usædvanligt. Og vi kan ikke rigtig finde noget svar. nogen der har et forslag til hvor vi skal lede?

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 23:27

Ronnikc:

Man kan ikke få SU samtidig med hverken dagpenge, sygedagpenge, kontanthjælp, revalidering eller andet.

Så det kan slet ikke lade sig gøre :)

Til Ronnikc.

På su.dk kan du læse følgende:

"Ydelser der ikke udelukker SU

Modtager du boligsikring, børnepenge eller andre offentlige ydelser, der ikke er givet til at dække dine leveomkostninger, kan du få SU, hvis du opfylder betingelserne. Det samme gælder, hvis du modtager barseldagpenge eller sygedagpenge, medmindre du får dagpengene på grund af en praktikløn, som i forvejen udelukker SU."    

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:28

Ninaf:
) er det jo rigtig ærgeligt at måtte opgive studiet pga, at skulle i praktik.

Det kan måske virke hårdt, men sådan er livet, og man kan ikke få alt, hvorfor jeg ikke tror du kan finde svar på dine spørgsmål.

Når det er kortvarigt, så lån  penge.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 00:02

Lagersalg123 - JEN:

Ninaf:
) er det jo rigtig ærgeligt at måtte opgive studiet pga, at skulle i praktik.

Det kan måske virke hårdt, men sådan er livet, og man kan ikke få alt, hvorfor jeg ikke tror du kan finde svar på dine spørgsmål.

Når det er kortvarigt, så lån  penge.

Lagersalg, hvordan livet er og hvad man kan få ud af det, er vel ikke afgørende for om jeg kan få svar på mine spørgsmål?

Der findes vel svar på det meste og i hvert fald i dette tilfælde. Jeg skal bare finde ud af, hvor jeg skal lede - med eller uden din hjælp.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)