Jeg skal have ny computer, men da jeg regner med at starte virksomhed indenfor 2-3 måneder vil jeg gerne kunne trække den fra. Men hvis nu jeg køber den nu.. Har jeg så stadig mulighed for at trække den fra når jeg vælger at starte virksomhed? Computeren skal fungere som 50-50 virksomhed/privat.
det er lovligt at gå 6 måneder tilbage og smide regninger ind i regnskabet fra start dato , da det er den tid der bliver regnet som forberedelses tid , det vil sige at køber du en computer i dag og først starter firma op om 6 måneder kan du stadig trække det hele fra
dog er jeg ikke helt inde i hvis den også skal fungere som privat maskine hvordan reglerne er på det punkt
jeg har valgt at lade mit firma køre helt for sig selv og mig som privat helt for mig selv
når man bestiller et cvr nummer går der ca 14 dage til man modtager sig reg. bevis
Okay. Så venter jeg med at bestille den. Tak for hjælpen!
Du kan købe den nu og når du vælger at starte op så lade dig registrere med tilbagevirkende kraft.... Det er muligt så længe at du i den mellemliggende periode sørger for at du IKKE fakturer kunder uden moms....