Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtage "konkollegas" hjemmeside eller lave min egen ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er virkelig i syv sind angående ovenstående emne, der er både for og imod og jeg synes jeg mangler lidt sparring.

Sagen er den, at jeg i 10 år har solgt dæk til personbiler. Det startede som en hobby forretning, men det blev så omfattende, at det efter 3 år blev fuld tid for mig. Som tidligere beskrevet røg jeg desværre i en lang sygemelding og det tog hårdt på firmaet. Jeg lukkede min hjemmeside (uden webshop) og koncentrede mig i et par år om at få min økonomi på plads igen. Men henover 2007 kom der stille og roligt gang i mit dæk salg igen, især motorcykeldæk har været støt stigende og i forbindelse med et leverandør møde i slutningen af 2009 har jeg fået en rigtig god pris aftale forhandlet på plads.

Nu er det store spørgsmål så om jeg skal investere i en ny webshop (og hvilken) eller om jeg skal købe en tilsvarende og kørende shop som er udbudt tilsalg.

For/listen ser pt. sådan ud:

For ny webshop: billigere, eget design, tilrettet mit økonomisystem fra start

Imod ny webshop: mangler smart domænenavn, ender måske med at være meget mere omstændigt og pga. oprettelse af kortbetaling, ordresystem og dette er jo heller ikke gratis. Det kommer til at kræve en investering at få besøgstallet op

For at overtage: domænenavnet er godt, alt kører fra dag et både med betaling, mailsystem osv, der er en dokumenteret omsætning allerede, der medfølger et par rimelige leverandøraftaler på et par produktgrupper hvor jeg ikke selv er så stærk pt.

Imod at overtage: PRISEN.....prislejet er 100.000kr, motorcykeldæk skal implementeres i systemet og kunderne skal hives ind, dog har jeg her en god mulighed for noget reklame på et stort forum med stort besøgstal, plus at min leverandør er interesseret i at smide lidt penge i den retning.

Den store hurdle synes jeg er de 100.000kr........er en webshop den pris værd ?? Jeg har de 100.000 og smide i det, men kan jeg få lavet mit eget til 25.000 så er der jo 75.000kr til reklame og det kommer jeg da et stykke med synes jeg.

Jeg har et vellønnet konsulent job som kan dække min daglige indkomst, så jeg har ikke akut behov for at det gir kassen fra dag et.....selvom det jo ikke skal være nogen hemlighed, at jeg gør det for at få $$$ på bogen.

Indspark, kritik, erfaringer modtages med glæde !!!!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:03

100k?? Hold da fest. Jeg håber at der følger en del goodwill med.

Vi kan lave en køreklar webshop (på Magento) inkl. integration til økonomisystemet e-conomic til 12.995,- Du skal kun lægge produkter og tekster ind. Den er unikt designet til din forretning!

Du kan altså få mange adwords reklamer og generel markedsføring for de resterende 87.000.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Skrevet kl. 08:08

Ja det er også sådan jeg har det med det, synes 100.000 er mange penge, men omvendt er der jo indtægt fra dag et.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:39

Med mindre det er et virkelig unikt domænenavn, så er det ikke så vigitigt. Du finder let et ok domænenavn. Jeg gætter på at dæk-kunder ikke er så loyale, at de husker, hvor de købte dæk sidst? De tjekker nok prisen og forretningens troværdighed ud?

Dæk.is er ledigt - det kunne man godt spinde en ende over, når vinterdæksæsonen indtræder.

Andre ledige dæk-domæner:

Daek.is, daek.biz, bildæk.nu, gummihjul.dk, godedæk.dk, billigdæk.dk + mange flere.

mvh Hans

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 09:22

Hej

100k kan være rigtig billigt

Du skal selvfølgelig vurdere hvor meget de leverandør aftaler du ikke har i forvejen er værd, kan de indbringe en god sjat penge  er prisen måske god nok?

Der ud over skal du også se på hvor meget afkast den side du kigger på giver? hvis den pt køre med underskud er det ikke sjovt, kan siden lønne dig plus give afkast er 100k måske ikke så galt.

Slutteligt skal du også se på hvilken platform siden er bygget på? kan siden de ting som du ønsker? (som en sidebemærkning har en side som vores f.eks. kostet langt over 100k af få lavet.)

og lige én ting til.... Google er også din ven :-) lav en "domæne.xx" søgning på den måde kan du også se hvad der har været af omtale på nettet, om firmaet har goodwill, eller om de ikke har haft styr på deres kundebetjening.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Skrevet kl. 10:38

Jamen der har været nævnt omsætning på ~ 750.000kr og en dækning på 25%, men indtil jeg ser det endelige regnskab forholder jeg mig lidt kritisk da jeg ikke kan se hvorfor man skulle afhænde sådan en forretning, der genererer sådan et overskud uden brug af reklame.

Jeg hælder mere og mere til at lave mit eget.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:51

Kim Olesen:

Jamen der har været nævnt omsætning på ~ 750.000kr og en dækning på 25%, men indtil jeg ser det endelige regnskab forholder jeg mig lidt kritisk da jeg ikke kan se hvorfor man skulle afhænde sådan en forretning, der genererer sådan et overskud uden brug af reklame.

Jeg hælder mere og mere til at lave mit eget.

vidste siden f.eks. igennem google ligge på 6-7 plads første eller 2 plads i organisk resultatet og f.eks. google klik koster 5 kr per klik og der er 250.000 månedlig søgninger per valgte søgeord skal du mindste af  10.000 kr. eller mere i adwords klik

vidste han betaler alt igennem f.eks. adwords er det nok bedste at starte en shop op selv det bliver også din egen unikke webshop

hvordan markedsførere de sig til disse besøgene ,er det  der investeret penge i webshoppen med links mv.?

søgeord optimering kan være en hård processen og normalt ikke lige til , med kan det betale sig ,det ved du måske bedste selv ? , om det er dyrt eller billigt at søgeord mod disse ord? , hvor hård er konkurrencen mv.?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:54

Et regnskab er helt sikkert på sin plads før du kan vurdere værdien af det andet firma. Andre ting du skal overveje er:

- Hvor gammelt er det andet firma?
- HVordan ser omsætningen ud? Fordelt på de forskellige varegrupper?
- Hvorfor sælges der? Faldende omsætning? Sygdom i familien?
- Hvordan er konkurrencesituationen?

Husk at vælger du at købe det andet firma, så køber du ikke blot et firma, du får også en mindre konkurrent.

Og så skal du jo selvfølgelig prøve at forhandle med firmaet. Hans åbningspris er 100.000,- men hvis du er den eneste der er interesseret, og han har brug for at få solgt her og nu, så står du stærkt.

Men hvis hans omsætning og DB holder, så synes jeg ikke 100.000 lyder af meget. Men sådan er jeg jo bare :)

Hilsen Morten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:37

Hvis du skal høste værdien af  "en konkurrent mindre", skal du sikre dig en konkurrenceklausul, som skal være uhyrligt dyr for ham at komme ud af.
Ellers kan han jo problemfrit udnytte sine gode kontakter og sin erfaring til at starte et konkurrerende firma op med det samme.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)