Hej Amino'er Er virkelig i syv sind angående ovenstående emne, der er både for og imod og jeg synes jeg mangler lidt sparring. Sagen er den, at jeg i 10 år har solgt dæk til personbiler. Det startede som en hobby forretning, men det blev så omfattende, at det efter 3 år blev fuld tid for mig. Som tidligere beskrevet røg jeg desværre i en lang sygemelding og det tog hårdt på firmaet. Jeg lukkede min hjemmeside (uden webshop) og koncentrede mig i et par år om at få min økonomi på plads igen. Men henover 2007 kom der stille og roligt gang i mit dæk salg igen, især motorcykeldæk har været støt stigende og i forbindelse med et leverandør møde i slutningen af 2009 har jeg fået en rigtig god pris aftale forhandlet på plads. Nu er det store spørgsmål så om jeg skal investere i en ny webshop (og hvilken) eller om jeg skal købe en tilsvarende og kørende shop som er udbudt tilsalg. For/listen ser pt. sådan ud:
For ny webshop: billigere, eget design, tilrettet mit økonomisystem fra start Imod ny webshop: mangler smart domænenavn, ender måske med at være meget mere omstændigt og pga. oprettelse af kortbetaling, ordresystem og dette er jo heller ikke gratis. Det kommer til at kræve en investering at få besøgstallet op
For at overtage: domænenavnet er godt, alt kører fra dag et både med betaling, mailsystem osv, der er en dokumenteret omsætning allerede, der medfølger et par rimelige leverandøraftaler på et par produktgrupper hvor jeg ikke selv er så stærk pt.
Imod at overtage: PRISEN.....prislejet er 100.000kr, motorcykeldæk skal implementeres i systemet og kunderne skal hives ind, dog har jeg her en god mulighed for noget reklame på et stort forum med stort besøgstal, plus at min leverandør er interesseret i at smide lidt penge i den retning.
Den store hurdle synes jeg er de 100.000kr........er en webshop den pris værd ?? Jeg har de 100.000 og smide i det, men kan jeg få lavet mit eget til 25.000 så er der jo 75.000kr til reklame og det kommer jeg da et stykke med synes jeg. Jeg har et vellønnet konsulent job som kan dække min daglige indkomst, så jeg har ikke akut behov for at det gir kassen fra dag et.....selvom det jo ikke skal være nogen hemlighed, at jeg gør det for at få $$$ på bogen.
Indspark, kritik, erfaringer modtages med glæde !!!! |
100k?? Hold da fest. Jeg håber at der følger en del goodwill med.
Vi kan lave en køreklar webshop (på Magento) inkl. integration til økonomisystemet e-conomic til 12.995,- Du skal kun lægge produkter og tekster ind. Den er unikt designet til din forretning!
Du kan altså få mange adwords reklamer og generel markedsføring for de resterende 87.000.