Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk koncept ligesom Paypal

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på amino

Jeg hat tænkt over længe hvorfor der ikke er nogen som har lavet et koncept ligesom paypal, hvor det er muligt at modtage penge online.

Er det fordi, at hvis webshoppen ikke levere varen, og så brugeren trækker beløbet tilbage, så står man ligepludselig i minus?

God Weekend!

Kevin 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 18:52

Det eksistere allerede. Ewire :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:53

Og så er Finanstilsynet også en ganske god stopklods i det projekt, medmindre man har egenkapitalen i orden ;-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 19:01

#Powertrading

Ewire, synes jeg ikke er specielt godt fordi man skal havde en konto. Det jeg tænker på at man skal kunne bare trykke på en knap og så betale med Dankort, bagefter få sit produkt.

Anders Christensen:

Og så er Finanstilsynet også en ganske god stopklods i det projekt, medmindre man har egenkapitalen i orden ;-)

Hvorfor er Finanstilsynet en stopklods? Spørg bare fordi jeg er intresseret.

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:08

De er en stopklods fordi de stille nogen meget strenge krav, hvilket er forståeligt nok når man har med andre folk penge at gøre.

Angående ewire, så spurgte du bare om hvorfor der ikke er et dansk system, og det er der. Om du kan li det eller ej, det er en anden sag ;)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 19:17

Powertrading:

De er en stopklods fordi de stille nogen meget strenge krav, hvilket er forståeligt nok når man har med andre folk penge at gøre.

Angående ewire, så spurgte du bare om hvorfor der ikke er et dansk system, og det er der. Om du kan li det eller ej, det er en anden sag ;)

Men hvad er det så for nogle krav jeg skal leve op til?

Konceptet er vel lidt ligesom myll.dk, bare med lidt frie tøjler hvad angår hvad der sælges.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:30

Der er også en meget stor forskel på at udbyde betalingshåndtering og så at have en webshop der sælger "blandede bolcher"

Hvis du vil udbyde betalingsløsninger som PayPal gør det skal du som minimum forvente at skulle stille en bankgaranti på 1 mio euro overfor finanstilsynet hvis jeg ikke husker meget galt.

Hvis du blot vil drive en webshop hvor du sælger forskellige varer er der ikke noget problem.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 21:25

med en "paypal klon" var det nemmere at komme igang med noget, og ikke skal ind i den store webshopløsning

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kevin og andre!

Jeg er helt enig med Flemmings indlæg.

Min betalingsløsning 'Den fælles betaling' kan på en måde opfattes som dansk Paypal. I kan godt læse mere om 'Den fælles betailing' på min hjemmeside Storehotel.

Paypal henvender foruden firmaer også sig til privatbrugere, som jeg ikke mener, at det er nødvendigt, idet vi idag i DK via vores netbank har det meget nemt ved at overføre penge til hinanden.

Paypal er helt åben for integration til andre webshopløsninger. Det er en stor fordel.

Min 'Den fælles betaling' er udelukkende forbundet med min Java-baseret shopløsning. Det er ikke en stor fordel i forhold til Paypal, men til gengæld har kunder ikke brug for at lave nogen integration, inden de kan bruge deres webshop.

Teknisk set er det lidt uoverskueligt med Paypal eller meget for nogle. Det største problem for Paypal er, at sikkerheden er meget uoverskuelig: Hvilken bank (USA-acquiring bank) er deres betalings- og indløsningsserviceudbyder?  hvordan kortnumre opbevares? er det sikkert nok? eller er det nemt for at de bliver hacket/stjålet? m.fl.. Af hensyn til sikkerheden og reglerne har jeg mere tillid til PBS.

Mht. teknologi, sikkerhed, brugervenlighed, priser, omfang (hvor stort/svært systemet er), ...  mener jeg generelt ikke, at Paypay på nogen måde er bedre/større end min betalingsløsning 'Den fælles betaling'.

Til alle, som har brug for en shopløsning, som er nem og billig at starte med (Undskyld for lidt udenfor emnet):

Jeg kan godt sige, at min løsning er en bedst kombination mellem webshop- og betalingsløsning og mellem teknologi og design. Mht. designet mener jeg, at I som kunder helt har mulighed for at designe jeres hjemmeside  (web + grafik + SEO) efter jeres eget ønske. I skal være opmærksomme på, at designet kræver mere kunst- og fantasievne og at det forandrer sig hele tiden. Hvis en shopløsning lægges meget stor vægt på designet vil disse ændringer på et eller andet tidspunkt have et stor, negativ effekt på systemets performance, mens e-handel kræver mere på brugervenlighed, sikkerhed og performance.

Jeg har stor lyst til at åbne en ny tråd igen for at diskutere med andre om min shopløsning/andre shopløsninger og 'Den fælles betaling'/Paypal. Men jeg er i øjeblikket optaget af min nye shopløsning, hvor produkter/services med abonnement kan sælges/tegnes.

I den forbindelse med mit arbejde på den nye shopløsning har jeg redesignet den nuværende shopløsning: I 'Transaktion'-fanebladet kan de ordrer, som bliver tilknyttet til betalinger blive fremvist og I 'Ordre'-fanebladet har jeg foruden skiftet navnet 'Ordre'fanebladet til 'Datoordrer', hvor alle ordrer fra en bestemt dato kan blive hentet og behandlet, også lavet et nyt  underfanebladet 'Ordrer', hvor de første, næste, forrige og sidste 50 ordrer kan blive hentet og behandlet. I det nye underfanebladet kan du hente en bestemt ordre.

I kan evt. se ændringerne ved at starte Butiksmanager af min demoshop her

Jeg glæder mig meget til, når I bliver mine kunder.

Chuuuuu

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:02

Kevin:

Men hvad er det så for nogle krav jeg skal leve op til?

Konceptet er vel lidt ligesom myll.dk, bare med lidt frie tøjler hvad angår hvad der sælges.

Du bliver betragtet som en bank og dét er der helt skrappe krav til. Et stort handelssite som jeg var med til at lave fik samme udmelding da de vil gøre det muligt for brugerne at købe hos flere sælgere på samme tid. Vi snakker om at du skal have en egenkapital på millioner før det kan lade sig gøre.

Det som Than gør tror jeg ikke engang er iorden hvis han benytter PBS. Det betyder at de rent faktisk kan lukke hans betalingsløsning ned.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)