Må jeg bruge navne som TDC, Nokia mm. i Adwords kampagner hvis man kan se det forstås i beskrivelsen som sammenligning side?
Håber i kan svare på mit spørgsmål, og at jeg har formuleret mig rigtigt ;)
Christopher
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
På de fleste programmer må du ikke byde på brandnavne, konkurrenters navne eller fejlstavninger heraf. Det er ikke ulovligt, men du kan miste optjent provision.
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Nicolaj, Ved du hvilke Bredbånd udbydere der tillader det? :O
Christopher
Hvis det er et varemærket ord du bruger , vil du få det at vide når du prøver at aktivere din annonce og højst sandsynligt blive bedt om enten at ændre annonceteksten eller anmode om en undtagelse. Det er det samme som hvis du prøver at skrive ord i din annoncetekst som er medicin, våben eller gambling-relateret.
Hvis et firma mener du udnytter eller misbruger deres brand/varemærke, skal de indsende en Trademark Complaint til Google. Hvis de får denne godkendt af Google, vil alle AdWords annoncører, på nær dem selv, få frataget muligheden for at bruge deres varemærke eller brand. Det er det værste der kan ske
Vi oplever dog i mange tilfælde at større firmaer tillader brugen af deres brand/varemærke i annoncetekster, selvom deres søgeord er varemærket.
Er det tilladt at byde på f.eks. Nokia 5230, og have "Nokia 5230" stående i annonceteksten hvis man linker til egen side, med affiliate links på. Det må du næsten vide Nikolaj :-)