Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent på en løs ide

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg kender intet til patenter eller sikring af rettigheder så derfor spørger jeg herinde.

Hvis jeg tror at jeg har en knald god ide til et produkt, som jeg tror kunne blive en succes, men hverken kan eller selv vil udvikle det .... hvordan sikrer jeg mig så rettighederne, før jeg eventuelt tænker på at sælge ideen?

Måske et lidt rodet spørgsmål, men ellers uddyber jeg gerne.

Mange hilsner og god weekend, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 13:26
Fra Tikøb
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 44
Fra  DANSK TEKNOLOGI A/S Skrevet kl. 14:39

Start evt. med at læse lidt her: http://www.opfind.nu/  Der er en række gode råd til hvad du kan gøre.

Held og lykke med ideen!

Steen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:47

Hej Carsten,

Hvis de formelle betingelser er opfyldt, så kan du få udstedt et patent eller et desgin der beskytter din ide:

1)Patent/Brugsmodel. Hvis din ide er ny og omfatter en "teknisk effekt" så kan der være mulighed for at få udstedt et patent eller en brugsmodel (=lille patent)

2)Hvis din ide er en ny formgivning af en allerede kendt ting/produkt så kan der være mulighed for at opnå desgn beskyttelse for dit produkt.

Du har mulighed for selv at indlevere en patentansøgning eller registerer et design, men jeg vil anbefale at du kontakter en patentagent. Her er et link til patentagentforeningen.

mvh.

Jacob Bennekou

Pharma Patent Search

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 16:08

Desuden skal du være opmærksom på det er rigtig dyrt at tage patent på en ide, så du skal overveje grundigt omkostningerne til at få patentet, vil kunne tjene sig hjem igen. Desuden skal du være opmærksom på de forskellige forhold der gør sig gældende i Danmark og i forskellige udenlandske lande.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)