Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Trendsales salg, porto og gebyr - nybegynder i bogføring!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Østermarie, Bornholm
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Plus-Stil Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg læst lidt her på Amino om Trendsales salg, og jeg kan forstå at man godt må samle dagens salg og undgå at gendanne fakturaer på hvert salg. Jeg har dog nogle spørgsmål vedr. bogføring af porto og gebyr for brugt af Trendsales.

Jeg vil bare lige være sikker på at jeg bogfører rigtigt ved at gøre det på denne måde:

F.eks.:

Bilag 12: Dagens salg: 1000 kr. (angives her det samlede beløb inkl. porto og gebyr?). Kontonr. 1000 (varesalg S25) krediteres. Afstemningskonto: Bank.

Bilag 12: Dagens porto (portoudlæg): 100 kr. Kontonr. 7200 (porto og gebyrer) debiteres.

Bilag 12: Dagens gebyr: 60 kr. kontonr. 7200 (porto og gebyrer - jeg er i tvivl om Trendsalesgebyret skal på her?) debiteres.

Når jeg så betaler for selve portoen på posthuset, skal jeg vel bare bogføre det som en udgift fra kassen/banken?

Hilsen Tine.

Dametøj i store størrelser | Plus-Stil.dk  Gratis levering på alle ordrer over 600 kr.!

Fra Østermarie, Bornholm
Tilmeldt 6. Feb 10
Fra  Plus-Stil Skrevet kl. 11:20

Kan man ikke bare indregne det hele i varens pris (både varens pris, gebyr og porto) og så kalde det leveringsomkostninger? Jeg ved godt at der så skal svares moms af det hele hvilket gør handlen dyrere, men måske også nemmere?

Hvis man svarer moms af det hele, hvordan så med kontering? Skal det bare påføres samlet under Varesalg konto 1000 eller skal man stadig splitte det op i selve varens pris og så leveringsomkostninger for sig selv?

Hilsen Tine.

Dametøj i store størrelser | Plus-Stil.dk  Gratis levering på alle ordrer over 600 kr.!

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:05

Hej Apennina

Bilag 12) Dagens salg 1000 (samlet pris for varerne solgt idag) konto 1000 ,S25

Bilag 12) dagens porto xxx ( samlet porto opkrævet af kunderne)  dette er en indkomst!!

hvilken konto du bruger, afhænger af hvad du tager i porto (det det koster, eller mere)

porto er momsfrit, så længe du kun opkræver det det koster.ellers skal der betales moms af resten.

Bilag 12) dagens gebyr xxx ( det samlede gebyr for de solgte varer) konto 7200, dette er en udgift!

Og du skal have Faktura ALLE salg. husk det :-)

Du tæller dem bare sammen, og herefter hæfter du dem alle sammen til et bilags nummer. 

Håber det hjalp

Med venlig Hilsen

Christian

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:14

Et Eks.

10-02-10, dagens salg, 1000 kr, konto 1000, s25

10-02-10 dagens porto/fragt, 120 kr, konto 1200(du kan selv lave en porto konto u/moms)

10-02-10 dagens gebyr -48,19 kr, konto 7200

Så er den ged barberet! Cool

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Fra Østermarie, Bornholm
Tilmeldt 6. Feb 10
Fra  Plus-Stil Skrevet kl. 10:22

Tusind tak, ChristianBig Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)