Nu har jeg læst lidt her på Amino om Trendsales salg, og jeg kan forstå at man godt må samle dagens salg og undgå at gendanne fakturaer på hvert salg. Jeg har dog nogle spørgsmål vedr. bogføring af porto og gebyr for brugt af Trendsales.
Jeg vil bare lige være sikker på at jeg bogfører rigtigt ved at gøre det på denne måde:
F.eks.:
Bilag 12: Dagens salg: 1000 kr. (angives her det samlede beløbinkl. porto og gebyr?). Kontonr. 1000 (varesalg S25) krediteres. Afstemningskonto: Bank.
Bilag 12: Dagens porto (portoudlæg): 100 kr. Kontonr. 7200 (porto og gebyrer) debiteres.
Bilag 12: Dagens gebyr: 60 kr. kontonr. 7200 (porto og gebyrer - jeg er i tvivl om Trendsalesgebyret skal på her?) debiteres.
Når jeg så betaler for selve portoen på posthuset, skal jeg vel bare bogføre det som en udgift fra kassen/banken?
Hilsen Tine.
Dametøj i store størrelser | Plus-Stil.dk Gratis levering på alle ordrer over 600 kr.!
Kan man ikke bare indregne det hele i varens pris (både varens pris, gebyr og porto) og så kalde det leveringsomkostninger? Jeg ved godt at der så skal svares moms af det hele hvilket gør handlen dyrere, men måske også nemmere?
Hvis man svarer moms af det hele, hvordan så med kontering? Skal det bare påføres samlet under Varesalg konto 1000 eller skal man stadig splitte det op i selve varens pris og så leveringsomkostninger for sig selv?
Hilsen Tine.
Dametøj i store størrelser | Plus-Stil.dk Gratis levering på alle ordrer over 600 kr.!