Jeg har sammen med en god bekendt påbegyndt udviklingen af en iPhone applikation. Vi arbejder på projektet på fritidsniveau og har ingen planer om, at det skal være fuldtid. I den forbindelse ønsker vi at være på forkant med, hvordan vi "organiserer" os bedst muligt ift. mulig indtjening. (Hellere være på forkant, da det er tåbeligt at blive uvenner over penge). Status er : Vi har ikke oprettet firma sammen og kun jeg er momsregistreret. Udfordringen er at hvis vi ikke opretter et firma sammen, så kan kun én af os have aftalen med Apple. Det vil betyde, at en af os vil få indtjeningen, som så på en eller anden måde skal deles med den anden. Det virker et eller andet sted som at skyde gråspurve med kanoner, at oprette et firma sammen alene til dette formål, da indtjeningen nok vil være begrænset - selvom der nok kommer en lille overskud. Mit spørgsmåler er, hvad vil være den mest smidige og fornuftige løsning. Vil det bedst kunne betale sig, at min bekendte også bliver momsregistreret sig og at jeg skriver fakturaer til ham, svarende til min del af indtjening, eller bør vi benytte mit firma, og så skal jeg på "en eller anden måde" afregne indtjeningen med ham som privat person? (Jeg håber, at ovenstående giver en idé om "udfordringen" :)) |
Hvordan organiserer og sikrer vi os bedst ved et fritidssamarbejde?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)