Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Franchisekoncept

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal i gang med at lave et franchisekoncept for en eksisterende virksomhed. Er der nogen, som kan hjælpe mig, så jeg kan SE et allerede færdigt koncept.

F.eks. beskrivelse af produktet, krav til konceptet, rammerne for franchisetageren og evt. manualer.

Og yes, jeg har talt med franchiseforeningen og forskellige konsulenter, men ... de har ikke et færdigt koncept, som jeg må se, men vil selvfølgelig gerne udarbejde det for mig!

Men ... er der ikke en af jer, som kan hjælpe, så jeg kan skimte et koncept igennem og danne mig et indtryk om, hvor meget der skal skrives om hvert punkt.

PS. Kontrakter o.l. er ikke nødvendige - dem udarbejder firmaets advokat for dem.

Mvh

Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar!

Men ak og nej; det er også "bare" en beskrivelse af, hvad konceptet skal indeholde. Men det jeg mangler er at se et, når det er færdigskrevet; f.eks. et koncept fra Jensens Bøfhus, Matas, Home, MacDonald, Skousen, HtH etc.

Nogen franchisetager har kun en kontrakt, andre får et koncept, hvor der står, hvilke ting, som de skal overholde (butikken skal være beliggende i en hovedgade; der skal være blå tæpper etc.)

Kender du ikke nogen, som har sådant et koncept liggende, som jeg må kigge på!!!!

Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Du må gerne skrive til mig, jeg vil gerne hjælpe dig så meget som det nu er muligt. Problemet er selfølgelig at der ikke er 2 franchisekoncepter som er ens, og derfor er det ikke umiddelbart til at tage det ene og skrive det andet derfra.

Skriv til mig på bzj@ps4.dk, så kan vi tage en telefonsamtale om din opgave.

Mange hilsner
PS4 FranchisePartner

Bo Zoffmann

Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone.

Jeg har på et tidspunkt overvejet at blive franchisetager, men kom fra idéen, da krisen indtræf. Men Reitan Servicehandel (RSH) som står bag 7-eleven og Rema 1000 koncepterne har faktisk en rigtig god hjemmeside, hvor du kan få svar på det su spørger om. Her er det listet op for hver butikstype på 7-eleven niveau, hvor og hvordan butikken skal ligge, sortiment osv. Ellers kan du kontakte RSH og få materiale omkring at blive franchisetager hos dem, bare så du kan se konceptet Wink

Her er link til deres web: http://franchisetager.nu/

Håber du får det ud af det du søger

Henrik

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)