Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords VS organisk trafik (strategi)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er nu på plads med min nye hjemmeside. og har fået optimeret(noget af den) siden til de keywords jeg gerne vil ha den til at findes på.

jeg søger lidt hjælp til at sammensætte resten af min strategi, eller lidt feedback, om jeg er på den rigtige sti.

så kommer næste step, hvad skal man gå efter når man snakker AdWords. bruger folk dem ?
og skal man bruge dem til at underbygge samme keywords som siden(og alle ens konkurenter)
eller skal man gå efter at ramme dem som ens keyword ikke rammer ?

Andre fronter
jeg arbejder ud over disse to på nogke kvalitets backlinks.
dels fra e-conomic, og forhandlerer

samtidig har vores produkt lige været promoveret i e-conomics nyhedsbrev.

og arbejder på et par annoncer i nogle medier der retter sig direkte mod målgrupperne (forhandlere, og butiks ejere)

Mit mål er dels at gøre butikker og deres ejerer/bestyrer opmærksom på produktet, men også at prøve at skaffe nye forhandlere

hvad siger i er jeg helt skæv på den ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

Adwords kan bruges på mange forskellige måder i sammenhæng med SEO.

Det kan enten bruges som delvis erstatning til SEO, dvs. på de ord, hvor du vælger ikke at optimere lige nu. Eller for at sikre dig en øjeblikkelig eksponering på de søgeudtryk, som du har fokus på, indtil SEO giver resultater og du havner i toppen af de organiske resultater.

Selv når du havner på toppen af de normale søgeresultater, kan det være værd at teste, om det måske kan betale sig at have Adwords kørende ved siden af. Det kan det for nogen, mens det i andre tilfælde bare er penge ud af vinduet.

Du kan også bruge Adwords for at teste farvandet, før du begynder optimering på nye ord. Altså sætte en kampagne op for de udtryk, som du overvejer at arbejde med i dit SEO-arbejde. Så kan du se, om der er nogle søgninger på ordene, og om de besøgende fra netop de ord rent faktisk køber noget hos dig.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 10:04

Frank Hellerup Madsen:

Hej Jacob,

Adwords kan bruges på mange forskellige måder i sammenhæng med SEO.

Det kan enten bruges som delvis erstatning til SEO, dvs. på de ord, hvor du vælger ikke at optimere lige nu. Eller for at sikre dig en øjeblikkelig eksponering på de søgeudtryk, som du har fokus på, indtil SEO giver resultater og du havner i toppen af de organiske resultater.

Selv når du havner på toppen af de normale søgeresultater, kan det være værd at teste, om det måske kan betale sig at have Adwords kørende ved siden af. Det kan det for nogen, mens det i andre tilfælde bare er penge ud af vinduet.

Du kan også bruge Adwords for at teste farvandet, før du begynder optimering på nye ord. Altså sætte en kampagne op for de udtryk, som du overvejer at arbejde med i dit SEO-arbejde. Så kan du se, om der er nogle søgninger på ordene, og om de besøgende fra netop de ord rent faktisk køber noget hos dig.

Som understøttelse til Franks gode indlæg vil jeg sige, at med AdWords kan du i højere grad måle på hvilket budskab, der giver den største konvertering og CTR. Det budskab, der har den højeste konverteringsfrekvens kan du så implementere i din titel og beskrivelse på den organiske placering.

Det vil nok overraske mange, men selv på meget små forskelle (et ord) kan der være en ændring i konverteringen på flere procentpoint. 

Dertil kan du med AdWords have ét budskab, der rammer én målgruppe og i den organiske kan du have en anden tilgang. På den måde kan du også ramme flere end med en enkelt annonce. 

Og for at svare på ét af dine spørgsmål direkte: Ja, AdWords "bliver brugt" Smile

Mvh.
Andreas.  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:27

ok så jeg var ikke helt vedsiden da min oprindelige tanke var at bruge AdWords som et værktøj samt en måde at ramme en anden gruppe end dem der søgte organisk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)