Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er EU VAT Tax det samme som Moms?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Aminoer.

Når jeg har betalt EU VAT Tax på 19,74, kan/skal jeg så indberette dette som moms?

Dbh fra Frandsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Frandsen:

Hej  Aminoer.

Når jeg har betalt EU VAT Tax på 19,74, kan/skal jeg så indberette dette som moms?

Dbh fra Frandsen

Hej

Hvorfor har du betalt moms ved leverance indenfor EU?

Hilsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:52

Hvis du har betalt moms i et andet EU land, må du ikke trække det fra i din danske momsangivelse.

Jeg er bare ikke helt sikker på, om det er det, du spørger om: EU VAT Tax - fra hvilket land, og de 19,74 er det et pengebeløb og hvis så: Hvilken kurs? Hvad har du købt - det spiller nemlig også ind.

Der er helt nye regler på området her fra 1.1.2010, hvor man via SKATs tast-selv skal kunne søge momsen fra andre EU-lande refunderet på en let og elegant måde. Det virker bare ikke lige i skrivende stund.

Indtil nu har man kunnet vælge bare at betale momsen, dvs. bogføre bilaget ind i regnskabet på en konto uden momskode. Men på i SKATs pressemeddelelse om emnet står der bl.a.:

”Ændringerne indebærer, at virksomhederne fremover kan søge momsen godtgjort i deres hjemland. Danske virksomheder skal således fremover søge momsen af udgifter afholdt i andre EU-lande godtgjort gennem de danske skattemyndigheder.”

Citat fra SKATs nyhedsbrev med min fremhævelse:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1846091&vId=0

Hvis jeg læser det rigtigt, og det håber jeg egentlig ikke, at jeg gør, så skal man - når systemet altså fungerer - søge momsen refunderet, uanset hvor bagatelagtig udgiften er. I så fald må bogholder- og revisorstanden atter sende takkebreve til SKAT i stride strømme, for det kommer til at medføre meget merarbejde for de, som ind imellem køber en blok papiri Sverige, et blad i England eller en papirklips i Tyskland i fysiske butikker, hvor det ikke sådan lige kan lade sig gøre at få en ikke-momset regning.

Det bliver meget, meget spændende at se, hvordan det kommer til at virke.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:05

Anette Sand/Regnskabsskolen:
for det kommer til at medføre meget merarbejde for de, som ind imellem køber en blok papiri Sverige, et blad i England eller en papirklips i Tyskland i fysiske butikker, hvor det ikke sådan lige kan lade sig gøre at få en ikke-momset regning

Det nye system ændrer vel ikke på hvilke udgifter, der kan søges momsrefusion på?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:10

Nej. (Ikke ud over de ændringer der måske/måske ikke kan opstå også her i forbindelse med den nye ydelsesmoms - men jeg har ingen konkrete eksempler.)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Skrevet kl. 00:51

Tak for alle svarene. Men HOLD DA ¤%&# hvor er det bare forvirrende med skat's nye set-up. Ingen af deres Demo links virker. I hvert-fald ikke de video demo's de gerne ville vise. En masse nye (og forvirrende) måder at logge ind på. Log-in med digital signatur, log-in og indberet via Virk.dk, log ind med personlig log-inn navn samt kode.... Eller den gode gamle som jeg selv brugte: CVR + kode tildelt med posten fra skat!

Føj hvor de sjofler med vores skatte kroner.... Mage til roderi. Jeg synes dælme ikke man kan "klantre" dem for at lave det hele let og overskueligt. Det skal de ikke have skyld for.

Men tak igen Wink

/Frandsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:27

Frandsen:

Tak for alle svarene. Men HOLD DA ¤%&# hvor er det bare forvirrende med skat's nye set-up. Ingen af deres Demo links virker. I hvert-fald ikke de video demo's de gerne ville vise. En masse nye (og forvirrende) måder at logge ind på. Log-in med digital signatur, log-in og indberet via Virk.dk, log ind med personlig log-inn navn samt kode.... Eller den gode gamle som jeg selv brugte: CVR + kode tildelt med posten fra skat!

Føj hvor de sjofler med vores skatte kroner.... Mage til roderi. Jeg synes dælme ikke man kan "klantre" dem for at lave det hele let og overskueligt. Det skal de ikke have skyld for.

Dejligt med en god gang dansk brok... Men kan du selv gøre det bedre i første forsøg? Hvis ik så er det vel lidt dobbeltmoralsk at fyre sådan en gang bræk af!

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 10:03

Fashion-Seller:

Dejligt med en god gang dansk brok... Men kan du selv gøre det bedre i første forsøg? Hvis ik så er det vel lidt dobbeltmoralsk at fyre sådan en gang bræk af!

Ærlig talt! Så godt som hver gang SKAT laver ændinger af den ene eller den anden slags, har de "start" -problemer.

Taget i betragtning, hvor mange brugere de har og hvor meget virksomhederne er afhængige af at tingene fungerer, burde de måske gennemprøve materialet lidt bedre inden offentliggørelsen.

Havde det været en privat virksomhed, var der nok et par kunder der var sprunget fra mon ikke Wink

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 10:06

Hej

Er du moms registreret?

Hvad land har du købt varen i?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Skrevet kl. 10:09

Nu er kodning ikke lige en af mine kompetancer... Men vi har jo alle hørt om SKAT's fadæse. Måske har du ikke Trend? Som du kan læse i artiklen tror jeg efterhånden at de har brugt rigeligt med penge på at få bragt tingene iorden.

Dertil må man forvente at folk i det offentlige kan leve op til det ansvar deres stillinger måtte medbringe. Det er vel ikke for meget forlangt?

Om jeg selv kan gøre det bedre er 100 % underordnet, og bare et argument du fremstiller for at flame. Det er da for dumt. Det handler om at jeg som skatte-borger, virksomhedsejer samt bruger af SKAT's indberetningsmuligheder skal kunne bruge deres system på deres anvisning. Dvs. at jeg bliver mødt med en MASSE nye muligheder, og tryk her så kan du det og det...osv.  Jeg vælger så at bruge tid på at sætte mig ind i de nye indberetningsmuligheder, så skal lortet da også virke....længere er den ikke. 

Dbh

Frandsen

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)