Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

planlægger google sin egen død ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

mmh jeg undre mig lidt over google. Man ser dem spytte services og ydelser ud med større hastighed end noget andet frma jeg nogensinde har set, og de kaster sig over så mange forskellige områder at hvert produkt kunne være et selvstændigt firma.

Det virker for mig som om at det er en rigtig dårlig ide at have en så bred viifte af......ja af alt. og jeg har prøvet at finde en mening med galskaben.

Er det fordi google godt er klar over deres død vil komme, og at de derfor kaster sig over alle disse områder så de har noget stabilt at læne sig op af. Det kunne godt virke som om de leder efter lidt fast land.

En anden mulighed kunne være at de har ondt i økonomien, eller ved de vli få det. Deres taktik kunne godt virke som at skyde med spredehagl i håb om en af dem ramte bullseye.

Den sisdste mulghed er at de ønsker at overtage verden og er godt igang med det. tror aldrig de vil lykkedes,, men det er da skræmmene hvs det er det de prøver på.

Deres sidste skud på stammen er Inernet der henter 1 gigabyte i sekundet. Hvis man er lidt paranoid over google kan det jo skræmme lidt at de så kan hive informationer om dig uden at du overhoved benytter dig af google. De sidder på din forbindelse og vil kunne se alt hvad du laver.

Uanset hvad er der ingen af disse ting der er noget positivt, og det siger vel sig selv at det vil eksplodere på et tidspunkt som alle andre bobler.

Er google i gang med at overtage verden eller planlægger de sin egen død ????

Er der nogen som har input. enten til google eller hvordan man skal forholde sig som virksomhed der er afhængig af google.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Mht. om de planlægger deres egen død har jeg ikke rigtig nogen kommentarer.

Men tag og kig på Microsoft.

De har:

Alle former for kontor programmer - Google har docs med gmail.

Microsoft har database sprog.

Microsoft har søgemaksine.

Microsoft har deres mobile os.

På rigtig mange områder er de 2 giganter ret ens.

Google er bare først kommet med de senere par år og er så god til forretning(regner jeg med) at de kan skyde det ud på samlebånd.

Det er ihvertfald min mening.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:33

Rolig Von Münchhausen

Alle ved verden er din og du bestemmer. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:35

Der er ingen tvivl om, at Google forsøger at gøre alle afhængige af dem...

Søgemaskine, mail, analytics, street view osv... De bruger samme taktik, som mange af de andre store indenfor branchen.

Google ved os 100%, at før eller senere hen, så kommer der altså en ny søgemaskine, som kan give dem konkurrence for alvor. Og hvis de har gjort deres brugere afhængige og loyale, så har folk jo en tendens til ik at skifte.
Bare sammenlign med banker... Behandler de kunden godt, så overvejer kunden ik andre selvom det måtte være billigere. For min "rådgiver", som basalt er en SÆLGER, er jo verdens sødeste og mest troværdige. Derfor må de andre lave fusk!!!!

Så det er vel fremtidssikring de pt er igang med...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:21

Jeg tolker os det Google laver som et forsøg på at opbygge loyalitet, og måske sekundært at sikre sig en bred portefølje af produkter så de kan sikre sig mod seriøse konkurrenter på deres primære markeder. Ved at folk bruger Gmail både til emails, Buzz, Wave og hvad der ellers foregår, så vil de potentielt være faste brugere på alle services fordi der er en synergi-effekt, i stedet for at skulle finde alle services forskellige steder.

Derudover anser jeg det for at være ret interessant at Google bevæger sig ind på nogle af de markeder der kræver en "kritisk masse" for at blive en succes, fordi Google allerede har en bred gruppe af brugere der vil blive eksponeret for disse produkter.

Hvis vi eksempelvis ser på Buzz så har Google jo et godt grundlag for en indtjeningsmodel, modsat Twitter som har modtaget op mod en milliard i funding, og en endnu vildere valuation, men de ser ikke ud til at være i nærheden af en revenue-model der kan realisere det potentiale der er (jeg har i hvert fald ikke set andet end spekulationer, smid lige et link hvis du har noget konkret).

Jeg tror Google satser på at deres tilgang samt en passiv kritisk brugermasse vil være i stand til at skabe de milliarder som Twitter ikke tjener endnu.

Du ser en udvanding af Google-brandet ved at de introducerer alle disse nye ting, jeg ser det som en måde at skabe endnu mere værdi for og af deres brugere.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 20:49

Apple styrer alt hvad der skal ske på deres maskiner

M$ elsker at tage sig godt betalt for noget skrammel

Google forærer det hele væk, skaber et godt brand og scorer kassen på reklamer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Når søgemaskinen Google om få år bliver outdated og ligegyldig, håber de for alt i verden at de fleste af deres brugere er tilpas afhængige af de andre services til at de kan kræve et abonnement for en Googlebruger.

Det er i hvert fald min teori !  :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)