mmh jeg undre mig lidt over google. Man ser dem spytte services og ydelser ud med større hastighed end noget andet frma jeg nogensinde har set, og de kaster sig over så mange forskellige områder at hvert produkt kunne være et selvstændigt firma. Det virker for mig som om at det er en rigtig dårlig ide at have en så bred viifte af......ja af alt. og jeg har prøvet at finde en mening med galskaben. Er det fordi google godt er klar over deres død vil komme, og at de derfor kaster sig over alle disse områder så de har noget stabilt at læne sig op af. Det kunne godt virke som om de leder efter lidt fast land. En anden mulighed kunne være at de har ondt i økonomien, eller ved de vli få det. Deres taktik kunne godt virke som at skyde med spredehagl i håb om en af dem ramte bullseye. Den sisdste mulghed er at de ønsker at overtage verden og er godt igang med det. tror aldrig de vil lykkedes,, men det er da skræmmene hvs det er det de prøver på. Deres sidste skud på stammen er Inernet der henter 1 gigabyte i sekundet. Hvis man er lidt paranoid over google kan det jo skræmme lidt at de så kan hive informationer om dig uden at du overhoved benytter dig af google. De sidder på din forbindelse og vil kunne se alt hvad du laver. Uanset hvad er der ingen af disse ting der er noget positivt, og det siger vel sig selv at det vil eksplodere på et tidspunkt som alle andre bobler. Er google i gang med at overtage verden eller planlægger de sin egen død ???? Er der nogen som har input. enten til google eller hvordan man skal forholde sig som virksomhed der er afhængig af google.
|
Mht. om de planlægger deres egen død har jeg ikke rigtig nogen kommentarer.
Men tag og kig på Microsoft.
De har:
Alle former for kontor programmer - Google har docs med gmail.
Microsoft har database sprog.
Microsoft har søgemaksine.
Microsoft har deres mobile os.
På rigtig mange områder er de 2 giganter ret ens.
Google er bare først kommet med de senere par år og er så god til forretning(regner jeg med) at de kan skyde det ud på samlebånd.
Det er ihvertfald min mening.