Hej alle i dejlige tal-kyndige Amino'er :) Er der nogen herinde, der ved hvorvidt det er muligt at få optaget et privat realkredit og banklån til køb af ejendom, hvor noget af finansieringen skal ske via lejeindtægt fra dele af boligen? Situationen er at vi har set en ejendom hvor der faktisk er 2 seperate boliger. Denne er vi interesseret i at købe, og så leje den ene bolig ud. Men desværre er købssummen lige i overkanten til at vi kan få godkendt til et lån hvor vi sidder i begge boliger. Men inddrager vi indtægterne fra udlejningsdelen (selv efter der er betalt skat) så er det ikke noget problem at betale lånet. Spørgsmålet er så hvorvidt det mon er muligt at beregne indtægterne fra udlejningen med når der skal søges lån? Jeg ved godt at jeg selvfølgelig bare kan spørge realkreditinstitutet, men jeg vil gerne være lidt forberedt inden den samtale finder sted :) Hilsen Morten |
hmmm, spørgsmålet er jo om de vil regne indtægten med. Jeg ville nok spørge BRF og Nykredit, som vidst er de steder, hvor pengene sidder løsest - og dermed nok dem der får den højeste bidragssats fremover :-( . Måske bliver finansieringen lidt funny, for erhverv belånes jo normalt kun med 60 % i realkredit.