Ligger lidt i "strid" med en kunde vedr porto. Han fik sendt en vare noget tid tilbage som han så beklagede sig over ikke kom bad ham vente et par dage mere og se om den ikke dukkede på (hørte ikke mere fra ham herefter), efter lidt tid (ca 10 dage) fik jeg den retur med begrundelsen at han ikke havde afhentet eller reageret på en skrivelse der var blevet lagt i hans postkasse. Jeg skrev til ham og sagde at den nu var kommet retur og at det var pga at han ikke havde reageret, og hans svar var at han godt havde set sedlen bare ikke havde været hurtig nok til at afhente før den bev sendt retur. Nu er det så jeg har bedt ham om at overføre porto igen så pakken kan blive sendt, da jeg ikke mener jeg skal betale når det er hans egen skyld han ikke har modtaget pakken. Selvfølgelig mener kunden at det kun kan være min skyld (hvordan det så lige nogensinde kunne blive det, når det er ham selv der skal hente den???) og at jeg skal betale porto og sende den igen så han kan få sin vare. Ellers kræver han handlen annuleret og beløbet for varen retur. Jeg har så tilbudt ham at betale halvdelen af portoen og han den anden del men det gider han slet ikke høre tale om. Så er mit spørgsmål hvem der har ret til hvad? har han ret i at jeg SKAL betale porto når han ikke selv har gidet at afhente sin pakke i tide, og jeg så skal miste penge på den konto. Eller har jeg ret i at det er ham der skal ryste op da det er hans skyld, og at han ikke har krav på at annulere ordren af den grund. |
Betragt det som at kunden med den manglende afhentning har gjort brug af sin fortrydelsesret og at kunden må genbestille hvis han vil have varen.