Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu skal det være.......Men hvad skal jeg lige huske på?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere prøvet at få svar på om det ville være smart, at starte en SMBA eller et enkeltmand firma - men uden held.....Jeg har derfor nu tænkt mig, at springe ud i et enkeltmands firma da det virker mest overskuligt pt.

Men, hvad skal jeg lige huske på som man måske ikke lige har overvejet og hvilken arbejdsbyder skal jeg indstille mig på mht. kedelige kontor nusserier som det offentlige forlanger?

Jeg har bestilt en digital signatur for, at kunne oprette mig via webreg.dk og har via branchekode.dk fundet branchekoden. På pdf udgaven står der: "Husk start dato" - men den kan ikke indskrives manuelt hvis man vil registreres tidligere end dags dato?

Hvad gør jeg med moms regnskab - Hvor køber jeg "momsbøger"

Jeg har en "masse" ting privat som ville kunne bruges i firmaet - kan firmaet købe disse ting eller skal der indkøbes de samme ting på ny.

Pyha, man kommer vel ind in tingene på et tidspunkt???

 

Flere spørgsmå følger sikker snart og jeg håber i kan og har mod på at svare på nole af dem.

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

På Erhvevs & Selskabsstyrelsens hjemmeside, kan du finde informationer omkring krav til indberetninger, moms og lign.

Selv har jeg også haft en del problemer med at oprette direkte på webreg.dk - Løsningen er at udskrive formularen, og indsende den med post.

Prøv at tag kontakt til en freelance bogholder for opsætning af et moms regnskab - Det er ganske enkelt.

Hvis du har en række redskaber (Telefon, computer, udstyr og lign.) der skal ind i virksomheden, vil det nok være en god idé at tage kontakt til en revisor, og få ham/hende til at hjælpe med retningslinierne for dette.

Jeg håber at dette hjælper dig lidt på vej.

Mvh Thor

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)