Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde skylder mig penge og kræver nu erstatningskrav.!

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ny kunde som jeg har lavet en hjemmeside til. Aftalen var at jeg købte alle rettigheder, domæner osv i mit navn og kunden ville få det gratis efter kunden havde betalt. Nu da projektet er 90% færdigt vil kunden ikke betale og kræver erstatning fordi jeg har lukket "hans" side (og påstår jeg har påført selskabet tab ved at siden ikke er online) pga. manglende betaling.

Mit problem er at jeg har lånt ca. 10.000kr til dette projekt og nu vil kunden have ALT gratis og derefter overveje ikke at igangsætte klagesag ved klagenævnet for domænenavne og politi.

Hvad skal jeg gøre? Jeg har langt det meste af aftalen på skrift (mail) og mener ikke jeg har lavet noget forkert.

Jeg har fået beskeden fra hans advokat, men jeg har ikke råd til en advokat.. Det er noget lort at bare fordi jeg er den lille skal jeg betale og arbejde gratis.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17

Hej Michael

Hvis du har tingen på mail som han har godkendt. så synes jeg af du

skal tage en snak med en advokat. "det koster ikke nåde af ringe og hører"

men tag fat i alle dine mails og se om du har aftaler på alt hvad du har lavet og gjort.

du skal ikke være bange for af være den lille hvis du har aftalen på skrift.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:25

Tak,

Kundens advokat mener at fordi domænet har samme navn som kundens virksomhed så er registreringen hos DK Hostmaster uberettiget. Det kan vel ikke passe?

Kan i anbefale en god advokat jeg lige kan ringe og spørge om dette hurtige spørgsmål? Evt. få ham til at skrive et brev til min kunde for et mindre beløb. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 23:41

Hej

Du skriver at kunden ikke vil betale for det 90 % færdige projekt,  men hvad er begrundelsen for at kunden ikke vil betale dig for dit arbejde?  

Har du rykket kunden for den den manglede betaling dvs. skriftligt ?  truede du med evt. lukning af hjemmesiden såfrem han ikke betalte?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:44

Michael Ørtoft:

Kundens advokat mener at fordi domænet har samme navn som kundens virksomhed så er registreringen hos DK Hostmaster uberettiget. Det kan vel ikke passe?

Jo det kan meget vel passe at du må afgive domæne navnet til din kunde.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:44

Michael Ørtoft:

Mvh

Ravn

Fra 8860 Ulstrup
Tilmeldt 7. Feb 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:48

Hej Michael

Alle advokatkontorer har gratis retshjælp en time om ugen, hvor man bare møder op med sit problem. Så vurderer advokaten sagen, og i mange tilfælde, kan du få retshjælp med fri process.

Du finder bare en advokat i nærheden af dig, og tjekker hvornår du kan møde op til gratis rådgivning

(husk at medbringe alle de relevante dokumenter i sagen - E-Mails, regninger på domæne og hvad du ellers har) 

Som eksempel er her link til advokaten jeg plejer at bruge: http://www.adv-egsgaard.dk/

Hilsen Dennis

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 23:48

Kunden har retten til sit domænenavn, så det må du jo give ham. Men derfor skal du jo ikke udleverer koden, hvis du har en aftale om at han først skal betale.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:50

Ravn:

Ja - men sagsbehandlingen i Domænenævnet tager tid - så man kunne drille lidt.....Big Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 00:01

Henrik Krogh:

Ja - men sagsbehandlingen i Domænenævnet tager tid - så man kunne drille lidt.....Big Smile

Jeps men spørgsmålet er så om domænenævnet vil behandle klagen, når der allerede er en juridisk tvist under behandling.

Det helt afgørende spørgsmål er jo om man må lukke for hjemmesiden eller ej, bare forbi der ikke er betalt for varen? 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)