Jeg har en ny kunde som jeg har lavet en hjemmeside til. Aftalen var at jeg købte alle rettigheder, domæner osv i mit navn og kunden ville få det gratis efter kunden havde betalt. Nu da projektet er 90% færdigt vil kunden ikke betale og kræver erstatning fordi jeg har lukket "hans" side (og påstår jeg har påført selskabet tab ved at siden ikke er online) pga. manglende betaling.
Mit problem er at jeg har lånt ca. 10.000kr til dette projekt og nu vil kunden have ALT gratis og derefter overveje ikke at igangsætte klagesag ved klagenævnet for domænenavne og politi.
Hvad skal jeg gøre? Jeg har langt det meste af aftalen på skrift (mail) og mener ikke jeg har lavet noget forkert.
Jeg har fået beskeden fra hans advokat, men jeg har ikke råd til en advokat.. Det er noget lort at bare fordi jeg er den lille skal jeg betale og arbejde gratis.
Kundens advokat mener at fordi domænet har samme navn som kundens virksomhed så er registreringen hos DK Hostmaster uberettiget. Det kan vel ikke passe?
Kan i anbefale en god advokat jeg lige kan ringe og spørge om dette hurtige spørgsmål? Evt. få ham til at skrive et brev til min kunde for et mindre beløb.
Kundens advokat mener at fordi domænet har samme navn som kundens virksomhed så er registreringen hos DK Hostmaster uberettiget. Det kan vel ikke passe?
Jo det kan meget vel passe at du må afgive domæne navnet til din kunde.
Jo det kan meget vel passe at du må afgive domæne navnet til din kunde.
Alle advokatkontorer har gratis retshjælp en time om ugen, hvor man bare møder op med sit problem. Så vurderer advokaten sagen, og i mange tilfælde, kan du få retshjælp med fri process.
Du finder bare en advokat i nærheden af dig, og tjekker hvornår du kan møde op til gratis rådgivning
(husk at medbringe alle de relevante dokumenter i sagen - E-Mails, regninger på domæne og hvad du ellers har)
Kunden har retten til sit domænenavn, så det må du jo give ham. Men derfor skal du jo ikke udleverer koden, hvis du har en aftale om at han først skal betale.