Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence - hvad er reglerne om præmiesum osv?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ikke så erfaren i at lave konkurrencer på nettet, så måske kan I lige hjælpe mig med svar på følgende.

Må vi udlodde en iPod Nano (værdi: 1099,-) i en ikke-købsbetinget lodtrækning blandt vores facebook-fans på www.facebook.com/raketfart og må vi trække udgiften fra? Er der nogen grænser for præmiesum eller andre konkurrence-regler, vi bør kende til?

Besøg os på www.raketfart.dk. Vi er eksperter i webdesign, CMS og Design af DanDomain webshop.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:53

Køb ren argan olie her

Fra Kolding
Tilmeldt 22. May 07
Skrevet kl. 14:32

Tak for linket. Har også selv surfet lidt rundt for at finde information.
Jeg vil dog stadig gerne høre om der er nogle Aminoer med praktisk viden om emnet, så jeg kan være sikker på at dække min ryg.

Besøg os på www.raketfart.dk. Vi er eksperter i webdesign, CMS og Design af DanDomain webshop.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:34

Raketfart:

Tak for linket. Har også selv surfet lidt rundt for at finde information.
Jeg vil dog stadig gerne høre om der er nogle Aminoer med praktisk viden om emnet, så jeg kan være sikker på at dække min ryg.

Der vil du få det mest korrekte svar ved henvendelse til Forbrugerombudsmanden, better save than sorry.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:08

Tonny Skov Pedersen:

Reglerne i henhold til SKAT fremgår af følgende link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=111226&vId=202797&search=gevinstafgift

Her fremgår også hvilke kriterier, der er gældende for at gøre gevinster skattefrie for vinderne. Bl.a. anmeldelse og betaling af 15 % i gevinstafgift til SKAT.

Mener du, at det nævnte koncept vil være omfattet af reglerne om gevinstafgift?

Henrik

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:14

Hvis der er tale om gevinstafgift, så er det heller ikke 15%, men 17,5%, da der ikke er tale om en kontant præmie.

kontant = 15%
andre præmier = 17,5%

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51

Henrik Krogh:

Tonny Skov Pedersen:

Reglerne i henhold til SKAT fremgår af følgende link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=111226&vId=202797&search=gevinstafgift

Her fremgår også hvilke kriterier, der er gældende for at gøre gevinster skattefrie for vinderne. Bl.a. anmeldelse og betaling af 15 % i gevinstafgift til SKAT.

Mener du, at det nævnte koncept vil være omfattet af reglerne om gevinstafgift?

Henrik

Ja, idet der ikke er nogen kriterier for at blive fan på den omtalte facebook-gruppe, hvilket gør den offentlig.

Erik har ret, afgiften er 17,5 % af beløbet over kr. 200.00.

Hilsen

Fra Kolding
Tilmeldt 22. May 07
Skrevet kl. 21:37

Ok... tak for jeres input. Det lader til at det er en god idé lige at få revisoren ind over, inden vi går igang.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)