Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idefasen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt på begynderstadie med tanker om åbning af butik. Med diverse varer fra Indien.

Jeg har set porcelæn tæt på Delhi (Nordindien) - og ønsker at handle øvrige varer i Goa (sydlige Indien). En afstand på ca. 1500 km. Hvordan griber jeg det an? (Tager selvfølgelig selv ud og opretter forretningsforbindelser). Hvordan med det ren praktiske? Påtænker 20 fods container. (Men jeg er ganske uvidende - i idefasen). Tak for dit svar.

mvh. Tina

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:31

Hej Tina.

Kan du specificere det lidt mere?

Hvilke vare er der tale om? Hvor mange skal du bruge? Hvor meget fylder det? Vægt? 

Du kan vælge at fragte fra Goa til Delhi og derfra samlet til DK, eller fra Goa til DK og fra Delhi til DK. Hvad der er smartest er alt afhængig af hvor mange vare du skal have fragtet.

Maersk ville nok være et godt sted at forhøre sig som en start.

Hvor langt er du ellers kommet i dine overvejelser?

Hvor stort er markedet for de vare du vil hente?

Hvor stort et lager skal du have?

Lad os tage dette som en start.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:56

I fortsættelse at Michaels gode forslag, så kunne du bede leverandøren i Goa om en FOB Delhi pris og den i Delhi en FOB Goa pris.

På den måde finder du som udgangspunkt prisindikationen for national fragt i indien. Det jeg så ville foreslå dig, det er at du beder om priser på 20 fod container fra Goa og Dehli fra flere leverandører i DK først og når du har fået de priser, så beder du efterfølgende om priserne på de transporter du også har spurgt om hos dine leverandører. Så burde du have et nogenlunde overblik.

Dernæst er der udfordringerne med betalingen og se om du ikke kan få dine leverandører til at accepter L/C 60 days - det kan være svært ved første handler men du kan evt. gå op til 30% up front og resten L/C 60 days.

Og så er der ikke mindst forsikringen, der kan du også forhøre dig hos speditørerne herhjemme, husk dette, da det kan være surt at stå med produkter med skader. Husk at det skal være fuld dækning, du må ikke nøjes med almindelig transportforsikring.

Og når du kommer til Indien vil du nok blive overrasket hvis ikke du har været der før, men du vil givetvis få nogle super oplevelser.

Handler selv med en virksomhed derude med accessories, og jeg handlede med ham fra hans første år som selvstændig og det har udviklet sig til et venskab, og derfor snakker vi aldrig priser, og hvis du finder priserne for høje, så sig altid "please I need you help to establish...." og så kan det være det hjælper dig lidt, men bed dem om at tænke over det til næste dag, så du ikke "aftvinger" dem en pris og de føler sig pressede.

Men held og lykke med dit eventyr.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:22

Jeg bakker helt op omkring Lagersalg's foreslag..

Alt efter hvor meget du påtænker at få hjem skal du være særligt opmærksom på forsikringen da 20' container ofte bliver om-læsset til 40' - eller rettere først bliver læsset i 40' og så i Hamborg bliver de læsset om til 20' inden de kommer til KBH eller Århus. Og de havnearbejdere kan være lidt hård ved lasten. Så obs på det.

Og så lige en breefing på de små forkortelser/shipping-udtryk.

FOB = Leveres af producenten i havnen direkte til læsning. Nemt og bekvemt. Du betaler transport.
CIF = Producent betaler fragt til destinationshavn + forsikring. Ofte en dyr løsning.

L/C = Remburs = Producenten får penge når de aflevere container i havnen og kaptajnen på skibet har signeret at den er læsset. Remburs bliver foretaget mellem din og producentens bank. OBS på at kaptajnen kun signere at containeren er om bord og ikke at lasten er det den skal være. Der er adskillige eksempler på kina-containere som kommer til DK/EU fyldt med avispapir istedet for lasten.

Ved ikke om det er et problem i Indien, Lagersalg ?

Mht. fortoldning af dine vare vil jeg anbefale at få det danske shipping virksomhed til at foretage dette. Koster nogle hundrede kroner - men de ved hvad de laver.

Kort indspark herfra.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:11

Per B. Lauridsen:
Ved ikke om det er et problem i Indien, Lagersalg ?

Ikke noget jeg har oplevet overhovedet eller hørt om, om det hænger sammen med at det "ofte" er en anden type varer end man får fra Kina, skal jeg ikke kunne sige.

Som alle ved at der meget fokus på børnearbejde og processerne i Indien og tilsvarende lande der benytter børnearbejdere, hvorimod det i Kina f.eks. mere går på kopier. Og faktisk oplever jeg, at jeg ikke på samme måde har behov for at tjekke kvaliteten af varer fra Indien i forhold til varer fra Kina.

Kineserne har ingen skrupler ved at anvende billigere komponenter uden at spørge først, derfor skal der en anden kvalitetssikring til i Kina. Alle mine produkter fra Indien er håndlavede.

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 02:19

Som et lille ekstra råd ift. opslag på amino, så er det en god ide at du selv er så aktiv som mulig i din tråd. Dette kommer forhåbentlig helt naturligt. Til dels selvfølgelig for at vise de mennesker der nu bruger tid på at hjælpe dig videre, at du værdsætter deres hjælp, men også for at holde "liv" i tråden på forsiden af Amino. Når den ligger på forsiden er der flere der kigger og chancerne for at der kommer eksperter forbi er større. :-) 

Jeg har sandt at sige ikke den mindste erfaring med shipping, men se blot hvad der kom ud af min lille kommentar; to rigtig gode kvalificerede råd du virkelig kan bruge :-)

Held og lykke med dit projekt!

Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:47

Tusind tak for de gode svar. Det kan være lidt uoverskueligt at vide hvor jeg begynder - og selvfølgelig hvornår. Så først undersøge og undersøge. Jeg vil som anbefalet bruge timer på at læse her i Amino. Tak.

Tina

Fra Voorhout, Holland
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:55

Hej Tina

Vil du kun sælge direkte til slutkunder/forbrugerne eller overvejer du også at sælge til andre butikker?

Skab dig selv en god dag!
Kasper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)