Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til advokat - "stjålne varer"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber i kan hjælpe mig herinde J

Jeg sælger tøj/kjoler og d. 11/12 2009 sælger jeg 2 kjoler til en dame og hun modtager dem d. 16/12 2009 og de er solgt via trendsales over det som kaldes ”trendsales” handel og hun fik 2 par kjoler og 1 par handsker for 1000 kr., slog oven i købet noget af prisen.

Hun skriver så inde på trendsales d. 16/12 at den bare er helt galt og de slet ikke passer og sender også denne mail:

hej Stine
  Jeg vil ikke lyde sommega utilfreds kunde for det er jeg ikke, men jeg er i panik nu
For jeg har INTET at tage på til den galla fest vi skal til i julen og en skrædder kan ikke engang hjælpe mig med så kort varsel
jeg skal nok dække omkostningerne
men hvis jeg skal sende de andre tilbage skal det jo være i morgen.

XXX

Hun skal bruge en kjole til weekenden og synes hun lyder meget reel på hele hendes måde, og det bøder jeg så for senere.

Vi aftaler hun skal have 2 nye kjoler og derudover skal betale 600 kr. mere for dem i difference, igen giver jeg rabat på portoen, og lover at sende dem til hende med det samme og hun lover det samme, men hun modtager kjolerne d. 19/12 2009, men jeg modtager intet, hverken penge eller kjoler?

Rykker hende for dem og d. 28-12 2009 skriver hun:

hej søde

det skulle de meget gerne
jeg sidder ikke hjemme pt, er først hjemme d 2/1 første igen
kan ikke se min netbank herfra og kjolerne er da sendt?

XXX

Og ringer og skriver igen til hende frem til d. 11-01-2010

hej søde

først komme hjem nu kjolerne er sendt og så vidt jeg ved er de ikke kommet tilbage hertil????
jeg vil gerne lige be om konto nummer igen så jeg kan tjekke min konto igennem og se hvad der er sket der

XXX

og d. 20-01-
2010:

hejsa 

jeg har fået den brune retur igen, jeg har ikek sendt dem som pakke så post dk vil ikke tage ansvar for dem havde sendt dem i to pakker men den ene er kommet her tilbage den anden er væk
så jeg har sendt den brune igen.. og pengene burde altså være kommet over.
vil du være sød at kontakte mig på sms eller tlf da vores net er nede derfor der går så længe mellem du høre fra mig

XXX

Og der sker intet. Siger hun ikke skal sende de kjoler tilbage de 14 dages fortrydelsesret er for længst gået. Og at hun skal overføre de 1000 kr. for kjolerne + de 600 kr. i difference = 1600 kr.

Og  gav hende til d. 22-01-2010 at få overført de penge

Så tænker jeg hvad gør jeg lige hun siger jeg nok skal få de penge og at kjolerne er sendt / blevet væk osv. osv. og det kan jeg jo ikke tage ansvar for, skal bare have de 1600 kr. hun skylder.

Ved godt det var så dumt har gjort det nogle gange før så kunden kan nå at få kjolen til festen så det er rigtig ærgerligt for gør det jo helt sikkert aldrig igen.

Kender i nogle advokater der kan skrive et brev til ud fra dette her måske det kunne hjælpe, men det skulle helst heller ikke koste alverden.

Mvh

Stine

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:48

Fuck en lorte situation... Og du må nok erkende, at du er blevet taget i rxxxx af en snyder...

Det en advokat skal have i omkostninger for sådan en sag, overstiger langt det beløb, som du har tilgode...

Derfor vil mit råd være, selvom det er mega træls, surt, ærgeligt, irriterende osv, at du glemmer sagen, og  kommer videre, og ser dette, som rigtig sure service lære penge...

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 15:02

Hej Stine.

Forstår dig så udmærket. Det er brandærgerligt at blive bedraget på denne måde og svært at tage højde for.

En advokat vil sandsynligvis koste mere end kjolernes værdi, så glem det.

Men det eneste du kan gøre for at få lidt ud af det, og bremse hende i at gentage manøvren over for en anden iværksætter, er at besøge hende og bede pænt om at få dine kjoler igen eller pengene.

Hvis hun stadig har kjolerne er der en mulighed for at hun vil give dig dem tilbage, især hvis du er heldig at besøge hende en aften hvor hun har gæster.

Er hun hardcore og ikke vil hverken betale eller udlevere tøjet er der ingtet at stille op.

Du må endelig ikke være uforskammet, agressiv eller voldelig. men enhver har lov til at ringe på og bede om at få sit tilgodehavende. Og ofte virker det, tro mig.

Kan du finde ud af hvor hun arbejder, er det heller ingen dårlig ide at møde på hendes job og bede om at tale med hende. Det får som regel også folk til at betale.

Held og lykke med det.

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 15:18

Hej Stine,

Vi har selv oplevet det samme med nogle få af vores kunder, som har forsøgt at snyde os på den ene eller den anden måde. Hver gang sender vi vores krav til inkassofirmaet Transcom. Du betaler ikke for noget, da de blot opkræver deres gebyr hos din kunde og du får således det fulde beløb igen.

Ofte er det nok at sende de sender en inkassovarsel, så betaler de fleste temmelig hurtigt, men ellers har de deres egne advokater tilknyttet, hvis det skulle blive nødvendigt at gå "hele vejen".

Held & lykke med indkrævningen.

/Larsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:41

Anders Mikkelsen, Nr1:
Kan du finde ud af hvor hun arbejder, er det heller ingen dårlig ide at møde på hendes job og bede om at tale med hende. Det får som regel også folk til at betale.

Er Nr1 Økonomikontoret så kreative i jeres rådgivning, at I opfordrer til brug af ulovlige inkassometoder???

Her er kun den tunge vej og anvende de inkassomuligheder der er. Herunder at finde et inkassifirma, hvor udgiften hænger sammen med det tabte.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

Henrik Krogh:

Anders Mikkelsen, Nr1:

Er Nr1 Økonomikontoret så kreative i jeres rådgivning, at I opfordrer til brug af ulovlige inkassometoder???

Her er kun den tunge vej og anvende de inkassomuligheder der er. Herunder at finde et inkassifirma, hvor udgiften hænger sammen med det tabte.

Henrik

Hej

Jeg er helt enig med Henrik Yes

Enten gør som foreslået tidligere i tråden, og tag det som en oplevelse og lær af det til en anden gang. Eller kontakt et inkassofirma, hvor omkostningen står mål til beløbet.

Undgå alle forslag om personligt eller med trediemands hjælp at møde op hos skyldneren, dette kan have helt uoverskuelige konsekvenser,

(Eks. en af formiddagsaviserne: "Mød mig på forsiden" eller lignende) Så slemt er det nok ikke, men alligevel, det giver kun negativ omtale.

Med venlig hilsen

Fra København S.
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:41

Hej,

Vi benytter advokat firmaet Inkassoafdelingen

Advokataktieselskabet Kirk Larsen & Ascanius
http://www.kirklarsen.dk

De tilbyder en no cure no pay løsning, men de beholder jo så tilgengæld en del af beløbet.

DBH Martin, Vinther & Co.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 11:58

Mange tak for alle jeres svar prøver at sende hele sagen til Transcom :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 12:40

stinevestergaard:

Mange tak for alle jeres svar prøver at sende hele sagen til Transcom :)

Det er vigtigt at du rykker hende skriftligt og går opmærksom på at sagen overdragens til retslig inkasso for hendes regning.  Gør du hende ikke opmærksom på at hun hæfter for inkassoomkostningerne vil du ikke kunne kræve at hun betaler dem.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)