Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt revolutionerne koncept inden for rengøring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

En kammerat og jeg er igang med og starte et rengøringsfirma op. - Et rengøringsfirma er der jo ikke noget nyt i, men nærmere måden arbejdet bliver udført på.

Kunden får stadig gjort rent - dog kan dette koncept bevirke, at kunden kan sparer 20-30 % (forsigtigt sat) Tror faktisk at vi kan opleve kunder der kan sparer over 50% på deres rengørings udgifter.

Da der er kæmpe konkurrence inden for dette område, kan jeg ikke offentlig gøre hvad "hemmeligheden" er og vi vil faktisk også løbe ind i problemer med ansatte, kunder osv.

Ansatte ville kunne tage ideen og starte deres eget uden problemer. (her skal der selvfølgelig laves noget fortroligheds erklæring, men det er jo også begrænset hvor længe det holder)

Kunden kan kun få gjort rent, når der ikke er folk på kontoret, fabrikken osv, da det ikke må være synligt for personalet hvordan vi gør.

Så her er der en masse problemer :-)

Det positive er, at med konceptet kan vi have en timepris på mellem kr. 150-175 i timen inkl. materialer dog + moms. Dette skyldes at en person kan udfører 1.5 personers arbejde og til tider 2 personers arbejde.

Det positive er at vi sikkert efter 1 år -2 år måske før, kan sælge dette koncept og firmaet til en stor spiller på markedet. Det skal selvfølgelig bevises og afprøves.

Så her er mine spørgsmål - Hvordan markedsfører man et hemmeligt koncept - som kun kan ses effekten af på ens rengøringsudgift ? Vil man være for mistroisk overfor en helt nye spiller på markedet ? Der vil sikkert være påstande om sort arbejde og underbetalte medarbejdere, men det er ikke tilfældet.

Hvad gør vi og hvordan - nogen forslag ?

Mvh Lars

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:13

Jeg ville personligt være ligeglad med, hvordan jeg fik gjort rent, hvis der blev gjort rent.

Mht. sort arbejde, så kan du jo bare sige, at de selvfølgelig får en faktura (hvad jeg også antager de gør?).

Udover det, så er det jo bare at komme igang. Lav en case, rids besparelserne og fordelene op for kunden og hvis konceptet er så genialt, som du siger det er, så vil folk jo være rigtig interesserede.

Ingen tvinger dig de facto til at udlevere dine forretningshemmeligheder. Du skal bare oplyse og fokusere på alt det, du kan oplyse.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:16

Kunne man ikke forestille sig, at I kunne markedsføre jer som en ny konkurrent, med et godt introduktionstilbud, så I på den måde kommer ind i branchen uden at det bemærkes udefra hvordan I gør rent?

I skal, ifølge jeres eget ønske, så vælge virksomheder der får gjort rent udenfor arbejdstid. Jeg tror at I kan blive store ved at tilbyde god rengøring til billigere priser, men jeg tror også på jeres vækst vil blive styret af gode referencer.

Når man på den måde finder et nyt koncept, så tror jeg ikke I skal være så bange for at arbejde med det i feltet, jeg ville heller ikke offentliggøre det her, det ville være selvmord :-) I skal huske at konkurrencen vil ikke komme fra de store til at starte med, men fra de små der med næb og klør selvfølgelig vil holde fast på deres kunder eller snuppe andres.

Er det et koncept der kan patenteres? Undersøg evt. det ved at ringe til kundeservice hos www.pvst.dk - de er meget flinke og behjælpelige.

Men held og lykke, fedt når nogen finder en ny måde at gøre tingene på Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:56

Hej tak for svarene

Selvfølgelig får de faktura, men det jeg tænkte på er påstanden om sort arbejdskraft - Der har været en del om det i medierne og hvis der kommer en hel ny spiller på markedet der "dumper priserne" kan det hurtigt blive et argument.

Konceptet tror jeg ikke kan patenteres, men selvfølgelig skal det undersøges.

Der er ikke andet for en vi må ud og slå på tromme og få nogle kunder i butikken :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:16

telefon bookeren:

men det jeg tænkte på er påstanden om sort arbejdskraft - Der har været en del om det i medierne og hvis der kommer en hel ny spiller på markedet der "dumper priserne" kan det hurtigt blive et argument.

Den slags dør hurtigt især hvis der ikke er hold i snakken. Tænk på det vaskeri som havde ansatte under slavelignende forhold, de eksisterer stadig, så der skal meget til at knække virksomheder indenfor den branche, om det er fordi det desværre er almindeligt at man i forbindelse med rengøring tænker sort arbejde, det ved jeg ikke.

Virksomheder der har orden i tingene, kan komme styrket ud af sådanne omtaler.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19

Hej Lars.

Det lyder da utroligt spændende det I har gang i her.

Problemet med hemmeligheder er at der er ingen der kender til dem og heller ikke dine kunder. Så alt det hemmelighedskrammeri skal du helst droppe, da det er din største barriere lige nu for succes.

Det andet er at der er ingen der gider at stjæle det, som mange iværksættere tror. Dette skyldes at succes kan kun skabes ved høj engagement og drive for konceptet. For har man ikke dette når man støder på modgang så stopper man automatisk med arbejdet.

Den der er stærkest her - er dig og din kammerat, det er jo jeres lille "barn" - så I er allerede halvvejs der.

Så jeg kan kun anbefale at være åben for muligheder og være naturlige i jeres adfærd ang. jeres koncept. Så vil I se, at alle jeres bekrymringer har været ubegrundet.

Held og lykke.

Fra Give
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:51

Hej Lars

Hvis din kammerat og dig, gennemtester og klart beskriver jeres system udførligt, burde i sagtens kunne sælge jeres koncept til en af de store spillere på dette marked. I kan evt. sælge jer selv som "opstartskonsulenter", til den virksomhed i sælger konceptet til og få en god betaling for det også.  

Som andre meget rigtigt skriver, så kan man ikke bevare en hemmelighed. Alt kan kopieres, det eneste der ikke kan kopieres, er dit engagement for hvad du brænder for og din personlighed.

Held og lykke med jeres projekt.

hilsen Ole

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)