Hej alle En kammerat og jeg er igang med og starte et rengøringsfirma op. - Et rengøringsfirma er der jo ikke noget nyt i, men nærmere måden arbejdet bliver udført på. Kunden får stadig gjort rent - dog kan dette koncept bevirke, at kunden kan sparer 20-30 % (forsigtigt sat) Tror faktisk at vi kan opleve kunder der kan sparer over 50% på deres rengørings udgifter. Da der er kæmpe konkurrence inden for dette område, kan jeg ikke offentlig gøre hvad "hemmeligheden" er og vi vil faktisk også løbe ind i problemer med ansatte, kunder osv. Ansatte ville kunne tage ideen og starte deres eget uden problemer. (her skal der selvfølgelig laves noget fortroligheds erklæring, men det er jo også begrænset hvor længe det holder) Kunden kan kun få gjort rent, når der ikke er folk på kontoret, fabrikken osv, da det ikke må være synligt for personalet hvordan vi gør. Så her er der en masse problemer :-) Det positive er, at med konceptet kan vi have en timepris på mellem kr. 150-175 i timen inkl. materialer dog + moms. Dette skyldes at en person kan udfører 1.5 personers arbejde og til tider 2 personers arbejde. Det positive er at vi sikkert efter 1 år -2 år måske før, kan sælge dette koncept og firmaet til en stor spiller på markedet. Det skal selvfølgelig bevises og afprøves. Så her er mine spørgsmål - Hvordan markedsfører man et hemmeligt koncept - som kun kan ses effekten af på ens rengøringsudgift ? Vil man være for mistroisk overfor en helt nye spiller på markedet ? Der vil sikkert være påstande om sort arbejde og underbetalte medarbejdere, men det er ikke tilfældet. Hvad gør vi og hvordan - nogen forslag ? Mvh Lars |
Jeg ville personligt være ligeglad med, hvordan jeg fik gjort rent, hvis der blev gjort rent.
Mht. sort arbejde, så kan du jo bare sige, at de selvfølgelig får en faktura (hvad jeg også antager de gør?).
Udover det, så er det jo bare at komme igang. Lav en case, rids besparelserne og fordelene op for kunden og hvis konceptet er så genialt, som du siger det er, så vil folk jo være rigtig interesserede.
Ingen tvinger dig de facto til at udlevere dine forretningshemmeligheder. Du skal bare oplyse og fokusere på alt det, du kan oplyse.