Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner, investor eller lån - og skal jeg overhovedet drive "min" virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt en stor del af min tid de sidste 6 måneder på at ”tegne”, ”designe”, ”beskrive” (og en helt masse mere) på et projekt/koncept, jeg selv synes er rimelig godt og lovende. Det er et SaaS.

I mandags var jeg så til møde med et par rådgivere fra vores lokale erhvervsråd for at præsentere ideen og få lidt modspil til at komme videre. Min forventning var egentlig, at jeg ville få besked om at gå hjem og forholde mig til en liste med 15 – 20 spørgsmål. Og når jeg så var klar på det – så kunne vi tale igen.

Men det modsatte skete faktisk. De to rådgivere talte faktisk værdien af ideen op. Hvor jeg talte om at starte småt og kun gå ud på det danske marked, så var det klart deres holdning, at jeg som minimum skulle starte med at introducere i tre - fire lande. Og gerne fremskynde processen.

Jeg ved godt, jeg lyder som en dreng, der gerne vil vise alle andre, at min slikkepind er større end jeres – eller i hvert fald lige så stor. Men det er jeg sgu blevet for gammel til.

Det korte af det lange er, at jeg får koblet en kapitalcoach på, som skal hjælpe mig videre. Det umiddelbare kapitalbehov hvis jeg skal følge erhvervsrøddernes anbefaling ligger i 1,5 – 2 mio.

Jeg nåede for nogle år siden til den beslutning, at jeg vil erkende mine svage sider. Og jeg må erkende, at jeg ikke tror, jeg har evner, personlighed og ressourcer til at drive en sådan virksomhed.

At forsøge vil være synd for mig, min familie, projektet og de, der vil kunne få et udkomme af det.

Hvorfor så denne tråd ?

Jeg kunne godt tænke mig nogen at snakke med. Nogen som har prøvet at stå i en situation, hvor I har stået i det valg, at I enten skulle satse stort, eller måske slet ikke.

Hvor I måske har nået den konklusion, at I måske ikke er den rigtige til at stå i spidsen for at gennemføre det projekt I har udtænkt – men som I for alt i verden gerne vil være en del af.

Jante har ikke noget med min holdning at gøre. Jeg elsker mig selv meget højt og ærgrer mig ofte over at skulle i seng, fordi ham jeg har gået sammen med hele dagen er så utrolig interessant. Men det er ikke det samme som, at jeg ikke godt vil erkende hans begrænsninger.

Så det jeg har brug for – selvom jeg godt ved det er velment – er ikke et ”Prøv bare at hoppe ud i det”. Det ville jeg gøre, hvis jeg var 26, single og barnløs. Men jeg er 46, gift på 19. år og far til et par teenagere og det sætter også nogle begrænsninger – begrænsninger jeg selv har valgt og ikke vil være foruden.

Hvis der er nogen af jer, som har noget input I vil dele med mig, så send en pm.

Tak for hjælpen

Mange hilsener
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24

Hej

Har lige sendt en PB.

Hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:44

Du kan jo prøve at lytte til Thorborg.tv interviewet med Mads Dinesen, som har formået at tjene penge på sine idéer både med og uden egen deltagelse.

Kan se det er fjernet indtil MT finder ud af hvad der er op og ned, det vil tiden så vise.

Men essensen er, at du måske kan sælge idéen til nogen der udfører den slags i forvejen.

Husk i dette tilfælde at få lavet en NDA, med en bodstørrelse der er til at forstå. Der er folk der er både for og imod anvendelse af NDA, men i dette tilfælde mener jeg det er på plads.

God vind

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:37

Hej Lars.

Jeg kan sagtens forstå din situationen; Personligt har jeg tidl. udtænkt en række forretningsidéer, med ekstremt stort vækst potentiale, og netop været i den situation hvor jeg/vi skulle tage stilling til hvorvidt vi ville sælge idéen eller selv går i gang.

I disse tilfælde har vi valgt selv i går i gang med udviklingsarbejdet, og nu hvor vi stort tæt på lanceringer, mener vi bestemt at det har været arbejdet værd. Men vi (mig og mine partnere) er også alle erfarende forretningsfolk, og sidder gerne for enden af bordet, også hvis vi får investorer med ind.

Jeg synes at din selvkritiske holdning er meget velovervejet, og netop den holding, kan være beslutningen der sikre idéen succes. Da dine manglende kompetencer (Som du selv nævner det), måske ellers ville have gjort mere skade end gavn.

Jeg vil derfor foreslå dig at du færdiggør al arbejdet omkring forretningsidéen/konceptet. Og gør dig selv klar til at sælge idéen.

Til daglig arbejder jeg egen konsulentvirksomhed med virksomhedsudvikling og vækst, og herunder kapitalfremskaffelse. Jeg har et stort netværk indenfor det danske investormarked, og kan måske hjælpe dig med mulige købere til dit koncept. Samtidig kan jeg også hjælpe dig med udarbejdelse af en evt. købskontrakt, indeholdende honorering.

Du er velkommen til at kontakt mig på tm@virksomhedsguide.net

Mvh Thor Mønsted

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 20:52

Hej,

Du skulle tage at læse Lars Larsens bog :-)

Så tror jeg ikke du vil være bange for at satse stort.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 00:34

Lars Larsens bog - Rigtig god idé.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)