Hej! Jeg går så småt og overvejer, om jeg skal starte en netbutik. Jeg har fundet en lille niche, der samtidig har min interesse. Jeg forventer ikke at kunne leve af det, men skulle det alligevel være tilfældet, så pyt Jeg har læst noget om Magento, og tror, at det nok blive denne platform jeg vil bruge, hvis jeg går igang. Da jeg har et godt kendskab til HTML, PHP, MySql og billedbehandling forventer jeg, at jeg selv kan "banke" forretningen op. Men der tager jeg måske fejl? Har nogen et bud på en ca. pris for, hvor meget driften af en sådan nethandel koster pr. måned? Jeg tænker på: Hosting og Betalingsystem. (og hvad jeg måske har glemt) Og så lige et tillægsspørgsmål: Mvh John |
Hej John
Jeg vil som udgangspunkt sige at starte en webshop op som en bibeskæftigelse er noget som rigtig mange folk gør, nogle med succes og andre uden.
Det du bør overveje i den forbindelse er hvorvidt du har tiden til det - for det tager tid!
Til at starte med vil du sikkert selv skulle på posthuset med dine pakker og stå i kø.
Du skal også have pladsen til et varelager. Har du familie er det ikke sikkert at konen synes det er fedt hvis du fylder hele soveværelset op med havenisser.
Det at du selv kan bygge din webshop op sparer dig selvfølgelig for en masse udgifter, og jeg tror at dit valg Magneto er et rigtig godt valg.
Jeg har ofte anvendt epay som betalingssystem, og har lige været inde og tjekke deres side for at se om det kan køre med magneto - og det kan det du kan evt. se mere her http://www.epay.dk
Udgiften til betalingssystemet ligger på ca. 200 kr / md
Hertil kommer udgiften til PBS det er et årligt gebyr som variere alt afhængig af hvor mange betalingskort du vil kunne modtage. Hvis jeg ikke husker helt forkert er års afgiften på Dankort / visa dankort på ca. 3000 kr
Hosting variere en del - men kig efter en ordentlig udbyder og en som også understøtter magneto.
redhost har et godt ry men de er ikke de billigste kig evt lidt på deres side http://www.redhost.dk/
Du kan blive bedt om at stille en bankgaranti på 50.000 kr. pr indløsningsaftale hvis du starter op som enkeltmands virksomhed - jeg ved ikke hvor ofte de beder om det - men det er noget du også skal være opmærksom på.
Når du har det hele oppe at køre skal du jo også smide nogle markedsføringskroner på bordet for at få folk ind i din shop.
Her vil jeg anbefale dig at køre nogle adwords kampagner og samtidig kigge på at Søgeoptimere din shop.
Sidstnævnte er noget som jeg kan hjælpe dig med og du er velkommen til at høre mere om det
Held og lykke med projektet