Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at starte en netbutik. Gode råd efterlyses.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg går så småt og overvejer, om jeg skal starte en netbutik. Jeg har fundet en lille niche, der samtidig har min interesse. Jeg forventer ikke at kunne leve af det, men skulle det alligevel være tilfældet, så pyt  Smile

Jeg har læst noget om Magento, og tror, at det nok blive denne platform jeg vil bruge, hvis jeg går igang.

Da jeg har et godt kendskab til HTML, PHP, MySql og billedbehandling forventer jeg, at jeg selv kan "banke" forretningen op. Men der tager jeg måske fejl?

Har nogen et bud på en ca. pris for, hvor meget driften af en sådan nethandel koster pr. måned?

Jeg tænker på:

Hosting og Betalingsystem. (og hvad jeg måske har glemt)

Og så lige et tillægsspørgsmål:
Er det for bøvlet, at drive en forretning i sin fritid? Jeg tænker på administration, regnskab osv. når man er helt grøn.

Mvh John

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Say it Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Jeg vil som udgangspunkt sige at starte en webshop op som en bibeskæftigelse er noget som rigtig mange folk gør, nogle med succes og andre uden.

Det du bør overveje i den forbindelse er hvorvidt du har tiden til det - for det tager tid!

Til at starte med vil du sikkert selv skulle på posthuset med dine pakker og stå i kø.

Du skal også have pladsen til et varelager. Har du familie er det ikke sikkert at konen synes det er fedt hvis du fylder hele soveværelset op med havenisser.

Det at du selv kan bygge din webshop op sparer dig selvfølgelig for en masse udgifter, og jeg tror at dit valg Magneto er et rigtig godt valg.

Jeg har ofte anvendt epay som betalingssystem, og har lige været inde og tjekke deres side for at se om det kan køre med magneto - og det kan det du kan evt. se mere her http://www.epay.dk

Udgiften til betalingssystemet ligger på ca. 200 kr / md

Hertil kommer udgiften til PBS det er et årligt gebyr som variere alt afhængig af hvor mange betalingskort du vil kunne modtage. Hvis jeg ikke husker helt forkert er års afgiften på Dankort / visa dankort på ca. 3000 kr

Hosting variere en del - men kig efter en ordentlig udbyder og en som også understøtter magneto.

redhost har et godt ry men de er ikke de billigste kig evt lidt på deres side http://www.redhost.dk/

Du kan blive bedt om at stille en bankgaranti på 50.000 kr. pr indløsningsaftale hvis du starter op som enkeltmands virksomhed - jeg ved ikke hvor ofte de beder om det - men det er noget du også skal være opmærksom på.

Når du har det hele oppe at køre skal du jo også smide nogle markedsføringskroner på bordet for at få folk ind i din shop.

Her vil jeg anbefale dig at køre nogle adwords kampagner og samtidig kigge på at Søgeoptimere din shop.

Sidstnævnte er noget som jeg kan hjælpe dig med og du er velkommen til at høre mere om det

Held og lykke med projektet

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 11:31

Tak for et meget uddybende svar  Yes

"Har du familie er det ikke sikkert at konen synes det er fedt hvis du fylder hele soveværelset op med havenisser"   Den har været oppe at vende Smile

Kan jeg bare holde det hele på et pænt NUL det første år, så er jeg tilfreds.

Mht. til brug af timer, så vil jeg kun betragte det som en hobby på et seriøst plan -  i første omgang.

Det er nok mest modet til at gå igang det handler om.

Kan man, til en start, sende varerne på efterkrav eller er det ikke holdbart ? 

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Say it Skrevet kl. 11:08

Jeg vil ikke anbefale dig at sende pr. efterkrav

Det er noget rigtig bøvl både for dig og for dine kunder.

For det første er det temmelig dyrt at sende pr. efterkrav og for det andet vil du opleve at du får mange af dine varer retur fordi kunden ikke er hjemme og ikke får hentet pakken i på posthuset osv...

Jeg har gjort selv engang som en del af en betalingsløsning og tro mig det er ikke lykken...

Jeg ved ikke om dit mod til at gå igang afhænger af hvorvidt du ikke helt tror på din ide og på om der er et marked for det? I så fald skulle du måske starte der.

du er velkommen til at skrive en privat besked så kan vi jo kigge lidt på det sammen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:24

John J:
Har nogen et bud på en ca. pris for, hvor meget driften af en sådan nethandel koster pr. måned?

Vi anvender MagentoHotel.dk til alle vores løsninger og har kun godt at sige om dem. 

Pris inkl. betalingsgateway om året (2.000-2.500) (første år er inkl. i vores priser hvis du kunne tænke dig hjælp til designet).

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:39

Hej John

Say IT har fat i nogle rigtig gode points, og jeg kan kun være enig i hvad han skriver.

Jeg vil dog gerne tilføje at jeg har set mange webshops starte op, bruge en masse penge, og intet sælge. Spørgsmålet er hvor meget du vil investere. Hvis man skal have en succesfuld shop med nogenlunde salg fra start, skal der unægteligt puttes nogle penge i projektet. Og alligevel er det ingen garanti for at man får succes.

Mit råd er, at hvis det bare er hobby, så start ud småt, og lav dig nogle erfaringer undervejs. Det kan sagtens gøres rigtig billigt. Vi har selv en shop kørende på oscommerce, og den koster os 20 kroner om måneden inklusiv alt. Vi har intet brugt på design eller andet. Deraf er den også lidt "grim" at se på. Men den virker. Du kan se den på http://www.pickandpack.dk/shop/index.php. Hvis du selv kan bare en smule omkring PHP, kan du sætte den op på et par timer.

I takt med at vores salg er steget på shoppen, overvejer vi en anden løsning. Men vi har været glade for den vi har.

Hvis det er B2C salg, kommer du nok ikke uden om udgifterne til betalings gateway. Vi kan undvære den på grund af B2B salg. Men du vil miste mange privat kunder hvis ikke du har dankort løsning. Say IT beskriver meget fint hvad omkostningerne er til dette.

Held og lykke med projektet.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Skrevet kl. 13:04

Tak for jeres svar.

Nu vil jeg tage kontakt  til producenten af de varer, som jeg gerne vil sælge. Det er så spørgsmålet, om jeg i det hele taget kan få lov til det.

Kan jeg få lov til det, så vil jeg bestemt arbejde videre med ideen.

Tak igen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)