Folkeskolen - som du går i, og som du derfor kan tage udgangspunkt i, når du beskriver 'skolen' - er noget af det mest dødssyge og nedern, der nogensinde er opfundet. I udbredt grad sigtes der efter laveste fællesnævner i klasse-sammenhæng, hvilket vil sige, at de stræbende og kloge elever ofte holdes tilbage, for at få de mindre boglige med. Det er ufatteligt frustrerende for os nørder :p
Herefter trækker jeg data ud hos netværket og det er guld værd!
Hej
Som Nikolaj skriver så er det meget værdifulde data du kan trække ud, fordi de fortæller dig hvordan salget er skabt.
Hos Partner-ads kan du f.eks. tilføje &uid= som en variabel i klikket. Den variabel styrer du helt selv og på den måde kan du f.eks. som i Nikolajs tilfælde måle mange ting.
Det er en stor fordel at bruge sådanne muligheder hos netværkene fordi det hjælper dig til at optimere din markedsføring og bruge dine markedsføringskroner bedst muligt i.f.t. hvad du tjener via netværkene.
Det forekommer mig en smule, at I affiliate-fyre fokuserer meget på at man skal ramme en niche, men jeg har ikke forstået hvorfor. Er det ikke bedre at lave nogle sider, som dækker mange af de køb, som der traditionelt foretages over nettet såsom børnetøj, modetøj og andre forbrugsgoder. Skyldes dette at det er sværere at blive synlig på google og derved få klik? Syne selv at jeg har nogle gode ideer, som dækker forbrugskøb godt og bredt, men er meget i tvivl om det er rentabelt oi forhold til den tid, det vil kræve at få det frem.
Det forekommer mig en smule, at I affiliate-fyre fokuserer meget på at man skal ramme en niche, men jeg har ikke forstået hvorfor. Er det ikke bedre at lave nogle sider, som dækker mange af de køb, som der traditionelt foretages over nettet såsom børnetøj, modetøj og andre forbrugsgoder. Skyldes dette at det er sværere at blive synlig på google og derved få klik? Syne selv at jeg har nogle gode ideer, som dækker forbrugskøb godt og bredt, men er meget i tvivl om det er rentabelt oi forhold til den tid, det vil kræve at få det frem.
På forhånd tak.
Michael
Du kan sagtens sprede indholdet, men det kræver virkelig meget opdatering. Hvis du har en hjemmeside på størrelse med Pricerunner eller Kelkoo, hvor annoncørerne selv opdaterer deres indhold, så er det meget nemmere.
Hvis der er en af Jer dygtige gutter, som er interesseret, kan jeg nedfælde tankerne på papir og I kan score en bid af kagen - hvis der bliver noget at bide af..... Måske det bare er mig, som tror at jeg har nogle gode ideer, men det må meget gerne komme an på en prøve. Send mig en PM, hvis du er interesseret i at høre om mulighederne. Jeg er ihvertfald nysgerrig om der er potentiale i det og vil gerne dele ud til den rette.
1) Hvis nu en bruger klikker på mit banner/link til produkt A - men ender op med ikke at købe produkt A men købe produkt B. Får man så nogen % af det eller får man %er af alt hvad den bruger køber?
2) Kan se at der er nogle artikler på nettet om at Google m.v., ikke kan lide at man linker direkt fra en Adwords kampagne med sit affiliate link. Er der noget om dette? Der må jo være langt større konverterings rate hvis man linker direkte, så brugeren ikke først skal ind på ens site for at klikke.
For at svare på dit spørgsmål 1, så kommer det an på kampagnen og annoncøren. Du vil oftest kunne se det under kampagne beskrivelsen eller betingelserne hos det pågældende netværk.
Nogle annoncører vælger at afregne på alle deres produkter og andre kun på et specifikt produkt for den pågældende kampagne.
Håber det hjalp lidt, google kan jeg desværre ikke hjælpe med :)
1) Hvis nu en bruger klikker på mit banner/link til produkt A - men ender op med ikke at købe produkt A men købe produkt B. Får man så nogen % af det eller får man %er af alt hvad den bruger køber?
2) Kan se at der er nogle artikler på nettet om at Google m.v., ikke kan lide at man linker direkt fra en Adwords kampagne med sit affiliate link. Er der noget om dette? Der må jo være langt større konverterings rate hvis man linker direkte, så brugeren ikke først skal ind på ens site for at klikke.
:-)
1 eren har du lige fået svar på.
2. Det kommer vist an på hvordan affiliatelinket er udformet, jeg ved at der er nogen som har problemer med enkelte links, men det har jeg endnu ikke haft. Konverteringen behøver ikke være bedre på direkte trafik. Sender du brugeren til en prissammenligningsside, istedet for en webshop, så er der større chance for at han ikke klikker videre for at sammenligne andre priser.
Jeg er sikker på jeg vil kunne overleve ved at få 200 kr. på min konto og en AdWords konto. - Måske staten skulle tage dette i brug til bistandsklienterne??
Hej Simon
Er det en udfordring?
200 kr til os hver og en adwords konto. Samme koncept og idé som vi bliver enige om i fællesskab. Så ser vi hvem der kan skabe den største fortjeneste på 3 måneder? Vinderen får taberens overskud :)