Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af affiliate?

Side 5 ud af 9 (83 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Christiansen:

Jeg kom lige til at tænke på - når man klikker på en affiliate annonce, vil der typisk gemmes en cookie i 30 dage på ens pc, der husker, at man er kommet fra den pågældende side. Dette bruges (så vidt jeg ved) til at holde styr på, hvor jeg fandt frem til tilbuddet og give provision til den affiliate partner, der har leveret trafiken, når jeg så vælger at gøre mit køb 12 dage senere. Men hvad hvis jeg forinden har besøgt 5 andre affiliate partnere, hvor der bliver gemt en cookie. Hvem får så provisionen - alle affiliate partnere eller kun "den første," selvom det i sidste ende var en anden side, jeg klikkede mig ind fra forud for mit køb...

Takker :-)  

Last click conquers all.. 

I udlandet er udvalgte netværk begyndt at lege rundt med tanken om, at det første klik og eventuelt klik undervejs også bliver belønnet. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 00:51

ok, takker. Men hvad bruger man så den Cookie til, der skal vare i 30 dage? Hvis jeg så dagen efter laver en søgning på Google og køber via det link, jeg finder der - er annoncørens "provision" så væk, eller er det kun, hvis der er andre affiliate partnere, der leverer det sidste klik?

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 00:54

Jesper Christiansen:

ok, takker. Men hvad bruger man så den Cookie til, der skal vare i 30 dage? Hvis jeg så dagen efter laver en søgning på Google og køber via det link, jeg finder der - er annoncørens "provision" så væk, eller er det kun, hvis der er andre affiliate partnere, der leverer det sidste klik?

Det er faktisk lidt forskelligt. Som udgangspunkt fungerer det sådan, at hvis man én affilate gut har været med inde over og fået cookien placeret, så får han salget. Dette er til dels grundet med, at de søgemønstre, der er i Google - fx at man søger på www.callme.dk i Google for at komme tilbage til Callme.dk. 

Det er ikke alle, der køber i præcis det øjeblik, hvor de klikker på linket. I mange tilfælde går der en uge eller to før købet bliver lavet. Det kan være, at der skal penge på kontoen eller at de lige skal tale med en ven, som har den pågældende udbyder etc. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 01:01

Hej Affiliate guys.

Hvilke internationale affiliate netværk er i jeres øjne bedst? - og hvorfor?

Hvilke benytter i jer af?

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 01:04

Tak for god info. Har lige et andet spørgsmål...Jeg overvejer at placere affiliate annoncer på et nyt website, som jeg har under udvikling. Jeg forventer ud fra erfaring med nuværende sites, at jeg i løbet af 4-6 måneder når 500 unikke daglige besøgende. Er der penge i den mængde besøgende? Jeg mener om det kan svare sig at have affiliate links/bannere på sin side, når den omhandler et lille nischeområde som pejse og brændeovne?

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 01:54

Jesper Christiansen:

Tak for god info. Har lige et andet spørgsmål...Jeg overvejer at placere affiliate annoncer på et nyt website, som jeg har under udvikling. Jeg forventer ud fra erfaring med nuværende sites, at jeg i løbet af 4-6 måneder når 500 unikke daglige besøgende. Er der penge i den mængde besøgende? Jeg mener om det kan svare sig at have affiliate links/bannere på sin side, når den omhandler et lille nischeområde som pejse og brændeovne?

Jo mindre en niche du har trafik i, jo større deres købekraft er, og jo højere din affiliate-afregning er, jo bedre er trafikken. 500 besøgende der er interesserede i at købe brændeovne lyder ikke dårligt. Så skal du bare ha dem overbevist om at bestille asap. Wink God arbejdslyst.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon M:

Men det er sikkert pisse irriterende for de som har gået 3 år i gymnasiet, 4 år på en videregående og måske på universitet og finder derefter ud af at virkligheden er anderledes end det deres 55 årige lærer og 25 år gamle bøger har fortalt dem.

Tro mig, uddannelse er sjældent spild af tid. Læs min kommentar til Simon Mørchs og Martin Thorborgs nedrakning af uddannelse.

Simon M:

Ingen kan skrive en bog om online-markedsføring. Den vil være forældet inden den bliver trykt.

Vrøvl - der er nogle helt generelle ting om markedsføring/kommunikation, som ikke har ændret sig siden tidernes morgen. Til gengæld er det rigtigt, at det man helt teknisk set skal gøre på nettet for at markedsføre ændrer sig. Men hvis du på forhånd udelukker, at du kan lære noget af bøger og uddannelse generelt, er du dømt til at fejle.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 03:18

Jonas Bentzen:
Tro mig, uddannelse er sjældent spild af tid

Lige præcis.... Selvom vi sikkert alle tror vi er lige så dygtige og talentfulde som Thorborg eller Mørch så er den skinbarlige sandhed jo desværre at de færreste af os når folk som dem til sokkeholderne.... Derfor er der god grund til at tage uddannelse seriøst... Om ikke andet fordi man så får et stykke papir i hånden, der fortæller du kan bruges til et eller andet.

Men derudover også fordi man rent faktisk får nogle kvalifikationer og et netværk ud af det...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Dubai
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:25

Jamen så vil jeg hoppe med på vognen og stille et par spørgsmål....

Hvis en produkt som man gerne vil lave affiliate på, ikke er på en af de her websites (paydotcom.com osv), hvordan får man så lavet en aftale og evt. tracking?

Aftalen kan man sikkert lave individuelt, men hvordan ved jeg kunden er ærlig, og oplyser mig om evt. salg?

Mvh

Michael

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 21:45

Et lille spørgsmål...

Jeg er med på at man nemt kan tracke hvilke Adwords der er klikket på og så gennem Analytics spore hvilke som så klikker videre til affliate sitet. Det er nemt at lave en rapport over dette til det daglige overblik.

Men hvordan spore I så hvilke "kliks" ud af sitet der rent faktisk giver penge - og hvor mange?

Man jeg jo nødt til at have et fuldt overblik over hvor man taber penge og hvor man tjener penge. I får jo selvfølgelig en masse statistik fra affiliate bureauet - men hvordan fletter I disse data sammen med Adwords og Analytics?

På forhånd tak :-)

Side 5 ud af 9 (83 indlæg)