Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan gavekort trækkes fra?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres mange svar, det jeg sider med lige nu i tankerene er at stille gavekortet op på følge måde

3 mdr af et system = værdi 750 kr ca.
Her vil jeg kunne trække 25% af det beløb på 750 kr fra? som et underskud ikke sandt

men hvis jeg gør følge

3 mdr af et system ved køb af 12 mdr = 750 kr udgift + xxx i indtægt
Her vil jeg så kunne trække 100% af de 750 kr fra som et underskud? og så naturligvis notere overskudet af de sidste 9 mdr?

har jeg forstået det korrekt eller hvordan.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:36

Det er jeg så ikke 100% sikker på, at du har, altså forstået det korrekt. Men send en PM med dit telefonnummer, så ringer jeg dig lige op og tjekker :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:43

Erik - Der er da ingen der forbyder en erhvervsdrivende at lave en konkurrence o.l. blandt sine kunder eller blandt udvalgte virksomheder. 

Jeg er heller ikke sikker på at at Paris har forstået det rigtigt så prøv lige at kontakte Anette. I stedet for 3 måneder kunne det være noget med 12 måneder hvorpå der så ydes 25% rabat. Der vil du få direkte fradrag i og med at der så kun opnås en indtægt på de 75%.r  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 18:09

Skattekonsulenterne:

- Vi er ikke inde i reglerne om lotteriafgift da "lotteriet" næppe er godkendt.

Mener du dermed at man kun skal betale gevinsafgift/lotteriafgift hvis man har et godkendt lotteri?

Skattekonsulenterne:

Erik - Der er da ingen der forbyder en erhvervsdrivende at lave en konkurrence o.l. blandt sine kunder eller blandt udvalgte virksomheder.

Næe, det er der måske ikke ;-)
Men kan du ikke uddybe hvornår du mener at man skal betale gevinst/lotteri-afgift, samt hvornår du mener at det kræver en godkendelse?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:24

Man skal betale gevinstafgift, når der er tale om et lotteri/konkurrence, hvortil der er offentlig adgang. Hvorimod man ikke skal betale gevinstafgift, hvis der sker en bortlodning af noget i et lukket selskab. Der er en bagatelgrænse på 200 kr.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 18:40

Så hvis jeg på en konkurrence skriver at man skal være mindst 18 år gammel for at deltage, så skal der ikke betales gevinstafgift?

Det er vel et lukket selskab, for dem under 18 år må ikke deltage.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:03

@Erik:

Bekendtgørelse af lov om afgift af gevinster ved lotterispil m.v.

§ 1. I overensstemmelse med nedenstående regler svares afgift til staten af gevinster:

a) i Landbrugslotteriet og Almindeligt dansk Vare- og Industrilotteri (Varelotteriet),

b) ved bortlodninger, der sker i henhold til lov om gevinstopsparing,

c) ved klasselotter i afholdt af Det Danske Klasselotteri A/S,

d) ved bortlodninger, hvortil der i henhold til § 2 i lov af 6. marts 1869 kræves tilladelse fra det offentlige, herunder bortlodning ved tombola,

e) ved andre her i landet afholdte bortlodninger, der må anses for offentlige, og

f) ved her i landet afholdte præmie- og gættekonkurrencer, der må anses for offentlige.

Stk. 2. Lovens regler finder ikke anvendelse, forsåvidt angår præmier opnået ved deltagelse i konkurrencer af litterær, kunstnerisk, videnskabelig eller teknisk karakter samt med hensyn til prisbelønninger for besvarelsen af opgaver af denne art.

Stk. 3. Gevinster af den i stk. 1 nævnte art er fritaget for indkomstskat til stat og kommune.

------

En konkurrence for alle, som er over 18 år, må vel anses som offentlig

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 19:27

Undskyld at jeg bliver ved. Det er ikke for at være på tværs, men jeg synes bare at der er noget der ikke holder vand, og jeg vil derfor gerne have klarlagt mysteriet.

Anette Sand/Regnskabsskolen:

En konkurrence for alle, som er over 18 år, må vel anses som offentlig

Hvorfor er den konkurrence offentlig, når en konkurrence for kunder eller evt. samarbejdspartnere ikke er det?
Hvor går grænsen?

Eksempler:
- Alle over 18 år
- Kvinder med en vægt under 55 kg.
- Personer bosiddense i Svendborg
- Personer der maks er 2 led fra konkurrenceafholder på linkedin
- Personer der bruger briller
- Tidligere kunder
- osv. osv. osv.

I alle tilfældende så afskærer man en gruppe personer fra at deltage, så hvorfor er det lige tidligere kunder, samt samarbejdspartnere der ikke er offentlige?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55

Det handler for mig om, at der ikke findes en entydig definition på hvad begrebet "offentlig dækker" - og at der også er en mulighed for at anvende formuleringen som en værnsregel mod omgåelser.

Det, der for mig at se kendetegner, at en udlodning er offentlig/ikke er offentlig er:

• Har alle adgang til indbydelsen til at deltage (markedsføres offentligt)
  • Om der er tale om "begrænset kreds" - dvs. at de potentielle deltagere kan udpeges allerede inden de deltager, måske endda med navn
  • Om udbyder har en relation til de potentielle deltagere
  • Om de potentielle deltager på forhånd har et "konkret og identificerbart kendetegn" som gør, at de er berettiget til at deltage.

Jeg anser ikke ovenstående for en facitliste, men en række momenter der alle kan indgå i vurderingen af, om en udlodning er offentlig eller ej.

Grænsen er ikke en tyk lige streg - det er den næsten ingen steder i skatte- og afgiftsretten. Det er en linje, der bugter sig som den kinesiske mur (har godtnok aldrig været i Kina, men jeg har set billeder af den Smile).

Vh
Lars

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:48

Det er jo de første to punkter som er relevante her. Er konkurrencen åben for en ubestemt kreds af personer eller taler vi personer som bliver udvalgt til at deltage. Dvs. en nærmere afgrænset kreds. Man kan sammenligne det lidt med den vurdering man går ind og laver på reklame contra repræsentation.

Alting er ikke sort og hvidt nej men her er der ingen tvivl om at det ikke kan sidestilles med - og heller ikke kan godkendes som en offentlig konkurrence.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)