Hallo! Det er alt sammen gode råd i kommer med, men for trådstarter er det fuldstændig irrelevant! @Pjedsted Hvis det er den eneste form for dokumentation eller statistik på dine AdWords kampagner, må jeg anbefale dig at få bedre styr på det. Der skal måles på især salg og omsætning før du har en idé om en kampagnes effektivitet. Vi har ingen idé på ovenstående tal om det er en god kampagne eller ej - omsætter den for 1.000.000 kr. er den kanon - har den solgt en solbrille, er det til at græde over!
|
Hej Pjedsted
Det svært at sige om dine statistikker ser normale ud, men du startet ud - nu skal det blot gøres bedre og bedre. Jo mere du sætter dig ind i sagerne, jo bedre resultater får du i form af bedre statistik og som vises direkte på bundlinjen.
Nicolaj er inde på noget af det rigtige. Relaterer dine søgeord ikke til din annoncetekst, vil du få en lav klikfrekvens (CTR). Men der forskellige måder at forbedre den på, hvoraf den ene allerede er nævnt, nemlig at få nogle skarpe søgeord der relaterer til din annoncetekster.
Der er flere faktorer man kan "skrue" på. En af de vigtigste faktorer er, at det pågældende søgeord er i annonceteksten. Det skyldes, at Google fremhæver søgeordet med fed i annonceteksten, hvis det matcher med det kunden søger efter. Kunden er derfor mere tilbøjelig til at trykke på din annoncetekst, fordi søgeordet fremgår i teksten.
Tal i overskrifter. Vi alle sammen kender til BT´s aviser der spækket med fede titler på forsiden, som man bliver nødt til lige at tjekke. Det samme gælder for dine annoncetekster og det derfor vigtigt at teste forskellige sætninger af, der kan fange dine kunder.
Det gælder om at skille sig ud og ikke ligne dine andre konkurrenters annoncetekster. Dette kan testes ved at skrive få ord i annonceteksten. Et ord pr. linje kan prøves af, for at skille sig i iblandt mængden. Ligeledes kan symboler som spørgsmålstegn, udråbstegn etc. bruges til at fange kundens opmærksomhed.
Jeg håber det har givet dig lidt viden på området til hvordan du kan forbedre dine statistikker. Brug Amino alt det du kan, for der sidder nogle folk herude på Amino som gerne vil hjælpe.
Fuld ryk på - og så det bare i gang med at optimere