Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min adwords statistik

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hallo! 

Det er alt sammen gode råd i kommer med, men for trådstarter er det fuldstændig irrelevant! 

@Pjedsted

Hvis det er den eneste form for dokumentation eller statistik på dine AdWords kampagner, må jeg anbefale dig at få bedre styr på det. Der skal måles på især salg og omsætning før du har en idé om en kampagnes effektivitet. 

Vi har ingen idé på ovenstående tal om det er en god kampagne eller ej - omsætter den for 1.000.000 kr. er den kanon - har den solgt en solbrille, er det til at græde over! 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 19:33

Hej Pjedsted

Det svært at sige om dine statistikker ser normale ud, men du startet ud - nu skal det blot gøres bedre og bedre. Jo mere du sætter dig ind i sagerne, jo bedre resultater får du i form af bedre statistik og som vises direkte på bundlinjen.

Nicolaj er inde på noget af det rigtige. Relaterer dine søgeord ikke til din annoncetekst, vil du få en lav klikfrekvens (CTR). Men der forskellige måder at forbedre den på, hvoraf den ene allerede er nævnt, nemlig at få nogle skarpe søgeord der relaterer til din annoncetekster.

Der er flere faktorer man kan "skrue" på. En af de vigtigste faktorer er, at det pågældende søgeord er i annonceteksten. Det skyldes, at Google fremhæver søgeordet med fed i annonceteksten, hvis det matcher med det kunden søger efter. Kunden er derfor mere tilbøjelig til at trykke på din annoncetekst, fordi søgeordet fremgår i teksten.

Tal i overskrifter. Vi alle sammen kender til BT´s aviser der spækket med fede titler på forsiden, som man bliver nødt til lige at tjekke. Det samme gælder for dine annoncetekster og det derfor vigtigt at teste forskellige sætninger af, der kan fange dine kunder.

Det gælder om at skille sig ud og ikke ligne dine andre konkurrenters annoncetekster. Dette kan testes ved at skrive få ord i annonceteksten. Et ord pr. linje kan prøves af, for at skille sig i iblandt mængden. Ligeledes kan symboler som spørgsmålstegn, udråbstegn etc. bruges til at fange kundens opmærksomhed.

Jeg håber det har givet dig lidt viden på området til hvordan du kan forbedre dine statistikker. Brug Amino alt det du kan, for der sidder nogle folk herude på Amino som gerne vil hjælpe.

Fuld ryk på - og så det bare i gang med at optimere Yes

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:24

Nicolaj,

Hvor skal ens CTR helst ligge, før den betragtes som tilfredsstillende?

Når jeg ser på CTR udfra hvert enkelt adword, jeg har valgt, så ligger den typisk imellem 2 og 4, men en 2-3 stykker trækker den gennemsnitlige CTR ned. Betyder det, at jeg bør slette disse?

Min gennemsnitlige CPC ligger på 3, 56 --  er det unødvendigt højt, eller?

Håber, du kan hjælpe.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:45

Nicolaj,

Når jeg ser på CTR udfra hvert enkelt adword, jeg har valgt, så ligger den typisk imellem 2 og 4, men en 2-3 stykker trækker den gennemsnitlige CTR ned. Betyder det, at jeg bør slette disse?

Håber, du kan hjælpe.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Som jeg, og Rene, har skrevet tidligere bør du ikke sammenligne din CTR med andre brancher. På nogle søgeord er en CTR på 3 % afsindig høj og på andre søgeord kan en CTR på 3 % være håbløs! 

Det kommer også an på din gns. pos. 

Mvh.

Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:58

min CTR ligger på 1,28 ved mobiler - det tror jeg er sindsygt lavt, så har prøvet mig meget frem med nye kampagnber og søgeord..så håber det ændre sig de næste par dage

mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 23:07

Hej Thomas

Jeg ved ikke om du har et lille glimt i øjet, eller et lille smil på læben - da du skrev indlægget. Men din pointe er helt korrekt, selvom man "kun" har en CTR på 2 så betyder det nødvendigvis ikke de skal slettes eller er dårlige.

Det skyldes, som Andreas påpeger, at man ikke kan sammenligne to brancher. Man kan selvfølgelig godt stille det op i idealtyper eller firkantet kasser - men det bliver man ikke meget klogere af. Når man har fundamentet, så det bare med at teste teste og teste.

Jeg plejer altid at lave vidt forskellige annoncetekster og sætter 3 spillere (annoncetekster) op på 1 bane (kampagne). Efter der er gået et stykke tid, dannes der et mønster der viser, hvilken spiller af de 3 der er dårligst. Han skiftes ud med en ny spiller, så der hele tiden er 3 spiller der prøver at nå toppen. Dermed finder man den bedste spiller, som virkelig kan lave mål (konverteringer) i sidste ende.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:38

Nicolaj,

Håber, du kan hjælpe.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Som de 2 andre har nævnt, så er der mange faktorer der er afgørende for om din CTR er høj eller lav.

Når der er fyldt op med annoncer, så er der 3 i toppen og 8 i venstre side. herudover er der så alle de organiske søgeresultater. Derfor er det umuligt at alle annoncer har en CTR på 10 Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:01

Hej René,

Nej, jeg havde nu ikke et lille smil på læben, da jeg skrev indlægget, haha! :-)

Jeg er bare ikke så fandens skarp til at gennemskue, hvor godt min kampagne egentlig fungerer. Som kreativ er jeg et eller andet sted lidt talblind og mister hurtigt koncentrationen og overblikket.

Jeg havde godt på fornemmelsen, at man ikke kan sammenligne en branche med en anden (mente jeg at have læst tidligere), men jeg har bare lidt svært ved at overskue, om jeg bør slette nogle af mine adwords, da jeg fornemmer, at visse af dem volder mig nogle unødvendige udgifter (dog forholdsvis minimale, skal det indrømmes).

Som tekstforfatter fremstår det ret tydeligt, at det eneste adword, der virkelig lader til at gøre det godt, er...jep, you guessed it: Tekstforfatter.

Jeg fornemmer helt klart, at hvis man har brug for en professionel til at skrive noget tekst for en, så er det dét ord, der søges på og slet ikke i ligeså høj grad dét, man skal have skrevet tekst til: brochure, salgsbrev, webtekst, etc.

Til gengæld har jeg kun én kampagne. Igen fordi jeg jo tilbyder mig selv som tekstforfatter, så det er også overskriften på min kampagne (Tekstforfatter Thomas T). Jeg tror ikke så meget på at lave en kampagne, hvor overskriften slår på udelukkende salgsbreve eller webtekster, da de forskellige kampagner jo i så fald vil "konkurrere" med hinanden om at blive vist. Det betyder, at den kampagne, der rammer bredest (Tekstforfatter...) ikke vil vises ligeså ofte -- til fordel for de kampagner, der rammer en mere begrænset målgruppe.

Sådan som jeg ser det / har forstået det i hvert fald!?

Nå, dét blev en længere omgang, men jeg tror, at det for mange kan være lidt forvirrende at finde ud af.

Men tak til jer, der besvarede mine spørgsmål! :-)

Mvh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 00:45

Hej Thomas

Der kan man bare se, beklager Smile Det jo lige før vi skal have en dyst i længeste indlæg - skidt du tekstforfatter Big Smile

Lad os tage udgangspunkt i det du allerede har nævnt: Tekstforfatter, Webtekster og Salgsbreve.

Der kan du med fordel lave 3 forskellige kampagner, med 3 forskellige søgeordslister, med 3 forskellige annoncetekster. Dermed konkurrere dine kampagner ikke mod hinanden, men du markedsfører hele din portefolio - istedet for kun den ene. Jeg ved godt tekstforfatter dækker over både webtekster og salgsbreve - men tror du ikke der nogle af dine kunder der direkte søger efter webtekster og salgsbreve? I såfald skal det de søger efter afspejle den pågældende annoncetekst.

Eksempel:

Kunde søger efter webtekster, du viser en annonce med Tekstforfatter bla.bla = lav CTR
Kunde søger efter webtekster, du viser en annonce med Webtekster* bla bla = højere CTR
* Bemærk indeholder din tekstannonce det søgeord som kunden brugte, markeres det med fed automatisk = bedre synlighed

Der findes utallige tricks til at forbedre din CTR - mange af dem nævnt i denne tråd.

Det kan være at du udelukkende får kunder igennem Tekstforfatter kampagnen, men hvorfor ikke teste de to andre af og se hvad det kan give ekstra? Husk nu at tage forbehold for ental, flertal, stavefejl, synonymer, orddeling, eksakte søgesætninger, fleksible søgesætninger, trends, sæsonsvingninger etc. Jo mere bredt du starter, jo større chancer har du for at finde de gode søgeord som du får kunderne igennem.

Bare sørg for at hold fokus på tallene, selvom du er tekstforfatter og talblind. Jeg har det præcis modsatte af dig, sådan er vi jo så forskellige. Pøj pøj med det Thomas Yes

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:49

Hej igen, René.

Og tak skal du have. Jeg har allerede oprettet de 2 annoncer med henholdsvis Webtekst og Salgsbrev, for som du selv siger, så kan jeg ligeså godt få det afprøvet. :-)

God weekend!

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)