Jeg er ved at starte en webshop og vil i den forbindelse udarbejde nogle artikler til at skabe flere besøgende og bedre PR (seo eller hvad man skal kalde det).
Nu kommer spørgsmålet så. Hvad er bedst. At smide artikler op på en:
Jeg er ved at starte en webshop og vil i den forbindelse udarbejde nogle artikler til at skabe flere besøgende og bedre PR (seo eller hvad man skal kalde det).
Nu kommer spørgsmålet så. Hvad er bedst. At smide artikler op på en:
ekstern blog under eget domæne med pagerank 3, og så et link til min shop eller på
en intern blog der ligger på samme domænet som shoppen og som er helt ny. pagerank 0.
Eller kan man evt. smide artiklen op på begge to???
Uanset hvad skal du ikke smide den samme tekst op to steder - det er duplicate content, så det får du ikke noget godt ud af.
Pagerank er ikke en rankingfaktor, så den kan du ikke bruge til noget. Historien melder intet om du kun opretter bloggen for den ene artikel, eller om du senere hen vil uploade mere.
Hvis du vil have lidt SEO-værdi her og nu, vil jeg smide den op på den etablerede blog. Vil du derimod tænke mere langsigtet kan en blog på dit eget domæne være at foretrække.
Ja, det burde jeg nok også have uddybet. Det er bedre at få links fra mange forskellige sites, end bare et enkelt subdomæne (f.eks. blog.hoveddomæne.dk) eller fra én enkelt ekstern blog. Jo flere forskellige domæner der linker til ens hjemmeside, jo bedre SEO-power. Ikke at de to andre ideer er dårlige... det var bare endnu en måde du kunne øge din markedsføring på.