Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mig eller os og vi?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lade være med at trække på

smilebåndet når jeg støder på en hjemmeside

hvor man skriver: Vi og os, selv om det tydeligvis

er en: jeg og mig, altså en enkeltmands-virksomhed.

Jeg har selv engangimellem haft en diskution med en kær ven og kollega

netop om det emne. Min holdning er: Vær ærlig og stå ved det du er.

Det kan da godt være det virker berolingende på en kunde at det

ser ud til at der er ansatte i virksomheden, men det må da virke direkte modsat

når han finder ud af ad det ikke er tilfældet.

Eller er det bare mig der er forstokket?

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 12:50

Hej Torbentaunus!

Jeg bruger 'Jeg/Mig', når det er på min vegne (jeg henvender mig til andre personligt) og 'Vi/Os', når det er på mit firmas, selv om det er enkeltmandsfirmaet. Jeg mener, at det er den både korrekte og bedste måde at repræsentere sig på.

Chuuuuu

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:37

Hej Torben

Jeg er helt enig, ærligehed vare længst! Problemet er, at hvis man giver sig ud for at være større end man er, og kunden så opdager hvordan tingene hænger sammen, så er det næste spørgsmål naturligvis hvilket andre elementer af salgstalen der ikke er helt sande.

Istedet bør man som lille en mands virksomhed, prøve at gøre sin størrelse til en fordel. Det kan man sagtens hvis man tænker lidt kreativt!

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Skrevet kl. 14:00

Helt enig med dig Peter.

Det er jo ikke nogen forbrydelse eller noget i den retning, men

det virker ikke specielt tjekket, at blive taget i ikke at være helt klar

i spyttet fra starten.

Det er da sejt at være en enmandshær, hvorfor ikke stå ved det man er?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09

Jeg skriver "jeg" når brevet/ordren/tilbudet kun omhandler miSannejeg, og skriver "vi", hvis jeg sender brevet, som udgagspunkt er fra mig, men hvor modtageren er klar over at et eventuelt samarbejde mv.  også kan omhandle samarbejdspartnere.

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Skrevet kl. 15:16

Hej Sanne.

Det er der da heller ikke noget forkert i, på din hjemmeside er man jo heller ikke i tvivl

om at du er varen. Den er saglig, inde i emnet uden at virke forvirrende.

Krystalklart.

Jeg bruger også selv vi, hvis jeg involverer flere freelancere i opgaven.

Men havde du nu skrevet: Vi her hos mitsannejeg er i stand til osv. osv. så  kunne

man jo godt få den ide at det er et størrer firma med mange ansatte, og det kunne

måske blive problematisk i visse sannemhænge, og virke en smule useriøst.

Jeg bruger også VI i den freelance-sammenslutning, jeg er en del af og der snart kommer i luften.

TIL gengæld, fremgår det også tydeligt at det IKKE er et enkelt firma, men mange enkle der er samlet under en fane, med en producer til at tage telefonen og holde styr på alle de løse ender.

Ikke noget skjult, og let at gennemskue.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20

Det kommer an på hvordan man opfatter det. Jeg skriver "Vi" på websitet og "Jeg" i tilbud og anden korrespondance.

Det er ikke for at få min virksomhed til at tage sig større ud - det er fordi jeg synes selv det virker mest passende. Jeg lægger ikke skjul på, at det er en enkeltmandsvirksomhed i min tekst.

Jeg ville faktisl modsat være lidt forundret hvis jeg kom ind på en side, hvor der stod "Jeg kan tilbyde..." hvis jeg har søgt på et firma. Så er det jo firmaet og ikke enkeltpersonen jeg ønsker at kigge på.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 15:26

Jeg var valgt en mellemvej til min virksomheds hjemmeside.

Når jeg omtaler hjemmeside løsninger og andre produkter på siden skriver jeg vi, begrundet i at jeg ved de løsninger jeg udvikler benytter mig af mit netværk af tilknyttede freelancere.

Under firmaprofil beskriver jeg netop dette - at jeg driver en enkeltmandsvirksomhed og at jeg benytter mig at freelancere.

Når jeg afgiver tilbud, yder support, eller svarer på øvrige henvendelser skriver jeg "jeg".

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:28

Jeg kan godt se at det er et problem at man tror at firmaet er størrer end det egentligt er. Men man skal også se på at når man omtaler firmaet, så syntes jeg at det er ok at sige "vi" selvom at det ikke er for at fortælle at vi er 200 mennesker.

Når jeg snakker med mennesker så bruger jeg "jeg" istedet for vi men online bruger jeg enten "vi" eller firmanavnet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Skrevet kl. 16:51

Hej Niels.

Tak for dit indlæg, lige et direkte spørgsmål:

Hvorfor ikke bare sige jeg, det jo det det er?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)