Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine rettigheder til navn, logo, etc. ved opsigelse af virksomhed?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cleocatra:
Rigtig mange tak for dit svar og dine inputs... Da jeg ikke er kommet videre med de der stjerner, så får du her dine 5 velfortjente ***** :-)

Du skal bare klikke på stjernerne under brugernavnet :-)

Cleocatra:

Men hvis jeg skal have ny PC og diverse multimedie softwares, så er det helt klart noget jeg skal til at overveje.

Jeg forstår bare ikke helt reglerne for privat vs. virksomhedsbrug? -For det skal være 100% til virksomhed hvis jeg skal tillade mig at fratrække noget, ik?

Normalt har du ret i, at ting der købes til virksomheden, kun må bruges 100 % af virksomheden (der kan dog også være tale om delvis private aktiver, men så begynder det at blive mere kompliceret)
MEN når der er tale om multimedier, primært computere med tilbehør, telefoner og internetafgang, så er det hele dækket af multimedieskatten, uanset hvor meget du bruger det privat.

Iøvrigt for at svare på dit oprindelige spørgsmål. For at være sikker, skal du nok have en jurist til at kigge på din specifikke problemstilling.
Jeg vil dog umiddelbart tro, at hvis du har et "firmanavn" som du anvender som konsulent, så har du retten til at bruge det, hvis ikke andre har brugt navnet før dig. For at være helt sikker på at have retten til sit firmanavn, kan man varemærke registrere det, men det koster penge.
Vedr. logo så tvivler jeg på, at der er noget i vejen for fortsat at bruge det

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Allan :-)

De eneste stjerner jeg ser er de stjerner der allerede er blevet uddelt.

Men igen, rigtig mange tak for dit nye svar, som også er 100% hjælpsomt!  :-)

Nu er det heldigvis endt sådan, at jeg ikke nedlægger noget lige nu alligevel, for istedet for kontanthjælp kom jeg på en uddannelse. Så jeg håber at det kommer til at flyde lidt endnu.

Så jeg fortsætter bare med forhåbentlig større succes end før.

Hyg!

~*Louise

creatastica

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)