Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine rettigheder til navn, logo, etc. ved opsigelse af virksomhed?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg overvejer at nedlægge min virksomhed...

Men må jeg vil stadig fortsætte som iværksætter med virksomheden, jeg har bare ikke råd til div. skatter etc. på nuværende tidspunkt, især når jeg også skal studere ved siden af.

Kan jeg fortsætte med mit virksomhedsnavn og stadig have "rettigheder" til det når jeg ikke er registreret?

Vil jeg kunne få job som freelancer når jeg ikke er registreret når de mennesker der skal købe min ydelse så ikke kan få det registreret ind på momsfradrag? -Hvis jeg bare holder prisen nede i forhold til?

Må jeg køre det som en virksomhed overhovedet?

Hyg!

~*Louise

creatastica

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:19

Hvorfor vil du nedlægge virksomheden?

Du betaler ju kun skat når du har omsættning

Tilmeldt 21. Jan 09
Skrevet kl. 09:38

Michael_N1973:

Hvorfor vil du nedlægge virksomheden?

Du betaler ju kun skat når du har omsættning

Multimedie skat og affaldsskat? 

Men jo... du har en god point...

Jeg skal op til skattekontoret om lidt, så der kan jeg spørge om hvordan sådan noget hænger sammen.

Mange tak for inputtet :-)

Hyg!

~*Louise

creatastica

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Louise,

De må tjene op til 50.000 om året uden at skulle være momsregistreret.
Som udgangspunkt handler virksomheder altid med hinanden uden at snakke om moms. Du må ikke tilskrive dine fakturaer moms, hvis du ikke er moms registreret. Men som udgangspunkt skulle der ikke være noget i vejen med at handle med dig selvom du ikke har et CVR.

Men når det er sagt, hvorfor så lukke dit CVR, hvis du har i sinde at fortsætte alligevel? Med et CVR nummer betaler du ikke mere eller mindre i skat. Det eneste du skal være opmærksom på er at angive moms. Har du ingen omsætning skal du blot lav en 0-angivelse, dvs. indtaste 0 i alle felter.
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:40
Du kan blive fritaget for affaldsskatten, der skal du bare snakke med kommunen og fortælle, at du ikke har nogen aktiviteter der producere affald. Multimedieskat er jo en person skat. Det har intet med virksomheden at gøre.
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:40

mtrolle:
De må tjene op til 50.000 om året uden at skulle være momsregistreret.

Lige en rettelse

for at undgå misforståelser. Man må ikke tjene, men omsætte for 50.000 kr. uden at være momsregistreret.

Tilmeldt 21. Jan 09
Skrevet kl. 11:21

Morten, tak for dine svar :-)

-Jeg kan ikke finde ud af bedømmelsessystemet, så jeg kan ikke give dig de 5 stjerner du fortjener.

Min grund til at opsige det hang sammen med at jeg nu begynder på et studie som jeg lige nu kæmper lidt med at få betalt, og hvis der kom en masse udgifter til virksomhedsdrift oveni, så ville jeg opsige det...

Men med de nye oplysninger så tror jeg at jeg fortsætter, hvilket også er den beslutning jeg har det allerbedst med, så tak for det :-)

Hyg!

~*Louise

creatastica

Tilmeldt 21. Jan 09
Skrevet kl. 11:23

Hej Allan :-)

Det var jeg heldigvis godt klar over, men tak for at gøre opmærksom på det alligevel.  Det er aldrig til at vide hvad jeg ved og hvad jeg ikke ved *LOL*

Hyg!

~*Louise

creatastica

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:19

Fordelen ved at have firma som studerende, er jo at du kan spare op i virksomheden, uden at blive fratrukket SU.
Dvs. hvis du f.eks. står til at have en overskud der overstiger grænsen med x kroner, så kan du sørge for at investere disse penge i firmaet, eksempelvis ved indkøb af aktiver der kan straksafskrives.
Man kan vist også spare op i virksomhedsordningen som studerende, men det har jeg ikke helt styr på om kan svare sig, men det er der uden tvivl andre der har.

Husk også, at du ved at betale multimedieskatten, kan fratrække alle dine udgifter til telefon, internet og computer, inkl. programmer, printer osv. Skulle du få lyst til både at have en almindelig pc og en lomme-pc du kan have med i skole, skulle det vist også kunne dækkes herunder.
Så hvis du har brug for computer, telefon og internet, så er multimedieskatten formodentlig billigere, end hvis du selv skulle betale af dine beskattede penge.

Tilmeldt 21. Jan 09
Skrevet kl. 20:59

Hej Allan :-)

Rigtig mange tak for dit svar og dine inputs... Da jeg ikke er kommet videre med de der stjerner, så får du her dine 5 velfortjente ***** :-)

Indtil videre kører jeg bare enkeltpersonsvirksomhed, og alt blev anskaffet inden opstart, så jeg har kørt det over privat, dvs jeg har pt. ingen registrerede aktiver.

Men hvis jeg skal have ny PC og diverse multimedie softwares, så er det helt klart noget jeg skal til at overveje.

Jeg forstår bare ikke helt reglerne for privat vs. virksomhedsbrug? -For det skal være 100% til virksomhed hvis jeg skal tillade mig at fratrække noget, ik?

...Nu vil jeg pænt kopiere og gemme dit indlæg, for det er helt klart noget jeg vil være opmærksom på i fremtiden :-)

Hyg!

~*Louise

creatastica

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)