Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betaler DR for X Factor?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg vil lige høre, om der er en som kan hjælpe mig?

Af ren nysgerrighed, kom jeg til at tænke på:

1) Hvor meget DR betaler, for at få lov til at vise X Factor? (jeg går ud fra, at DR køber en X factor pakke fra udbyderen / skaberen af showet)

2) Hvordan tjener DR pengene hjem igen? Kun via fx. SMS?

Da jeg ikke har kunnet finde noget info på google, håber jeg at der er nogen, som ligger inde med viden omkring ovenstående.   Smile

.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:22

De har købt retten til at lave det for xx millioner, dog har de ikke betalt, da DK er et "lille" land.

DR skal du ikke regne med budgetterer med en indtægt via SMS, tingene er skatteyderbetalt via licensen. Og det er seertal alene der berettiger til ny udgave eller ej.

Men set i forhold til i udlandet, så er det amatøragtigt i DK, og årets udgave næsten den værste, og med mit kendskab til Remee, så er han ikke klar næste år uden at have en vis indflydelse på valget af meddommere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 14:07

Lagersalg123 - JEN:

De har købt retten til at lave det for xx millioner, dog har de ikke betalt, da DK er et "lille" land.

DR skal du ikke regne med budgetterer med en indtægt via SMS, tingene er skatteyderbetalt via licensen. Og det er seertal alene der berettiger til ny udgave eller ej.

Men set i forhold til i udlandet, så er det amatøragtigt i DK, og årets udgave næsten den værste, og med mit kendskab til Remee, så er han ikke klar næste år uden at have en vis indflydelse på valget af meddommere.

Er du sikker på, at DK ikke betaler noget, grundet størrelsen?

Ja, det er nok seertal der vægtes højere end indtægt...

Ja, niveauet er meget lavt denne gang. Der er kun få gode. Men det kan måske også være fordi, at når den 1 årige pladekontrakt er udløbet, er der sjældent andre pladeselskaber, som ønsker at forlænge med vinderen... 

.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:30

Selvstændig01:

Er du sikker på, at DK ikke betaler noget, grundet størrelsen?

Jojo de betaler skam, men de betaler i forhold til landets størrelse.

Og produktionen i år er elendig, man er nødt til at have TV2 eller TV3 ind over for at det skal nå et højere niveau.

Men iøvrigt mener jeg at du kan skrive til DR og få oplyst budgettet, om ikke andet om prisen for sidste år, der er vel åben aktindsigt i den institution.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06

Hej

Alt for meget Sleep

Hilsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 19:17

Eftersom vi alle bliver opkrævet for meget i multimedie skat vs. den kvalitet DR leverer, kan du være sikker på at DR betaler alt for meget for den licens ;)

Multimedie skatten går til at producere public tv programmer som x-factor, hammerslag, søren ryge og hus forbi. Dette er alle programmer som vi ved at der er stærkt brug for at se, uden dem havde vi ingen hverdag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

.... og desuden programmer som er overfyldt med product placement!! Til dem som tror vi bliver fri for reklame på DR fordi den er licensstøttet - glem det... (måske lige pånær Søren Ryge) Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 19:32

Rasmus Skram:

.... og desuden programmer som er overfyldt med product placement!! Til dem som tror vi bliver fri for reklame på DR fordi den er licensstøttet - glem det... (måske lige pånær Søren Ryge) Wink

Ikke engang Søren Ryge, han laver reklame for tobak's industrien og promoverer Bosnien!

Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lagersalg123 - JEN:

X-Factor er produceret af produktionsselskabet Blu - ikke af DR selv.

Det er muligt, at du gennem aktindsigt kan finde frem til hvad DR betaler for den samlede produktion, men jeg er sikker på du ikke kan få oplyst hvad Blu betaler for licensen.

Jeg arbejdede meget med både Remee og Carsten i de første 5-10 år af deres karriere, hvor de lavede de fleste af deres produktioner i mit gamle studio (TeenTown). Remee er virkelig godt kvallificeret til opgaven, men Carsetn er nok den stærkeste dommer der nogensinde har været på den type programmer i Danmark. Man kan mene om ham hvad man vil, men man kommer ikke udenom, at han er en af de mest erfarne og succesfulde danske producere og sangskrivere nogensinde. Han ved om nogen, hvad der skal til for at trænge igennem på "pop-markedet" som artist.

Man kan sagtens kritisere koncepter som X-Factor - og de mange andre "talentkonkurrencer" på TV. Jeg har også selv kritiseret mange konkrete ting i forhold til dem gennem tiden. Men man skal ikke glemme, at det ER et underholdningsshow mere end det er et talentshow. Og undeholde - det gør det altså. Det er blandt de så absolut mest sete programmer - like it or not :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:29

Mikkel deMib Svendsen:

Man kan sagtens kritisere koncepter som X-Factor - og de mange andre "talentkonkurrencer" på TV. Jeg har også selv kritiseret mange konkrete ting i forhold til dem gennem tiden. Men man skal ikke glemme, at det ER et underholdningsshow mere end det er et talentshow. Og undeholde - det gør det altså. Det er blandt de så absolut mest sete programmer - like it or not :)

DR levere det, som seerne vil se. De er lidt ligesom formiddagsaviserne...

Og så længe mange vælger at se X-Factor, så længe vil de producere showet evt med nogle tilpasninger...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)