Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed - behøver jeg angive forventet overskud til SKAT allerede nu?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hvis du er nystartet, tror jeg næppe at du er registreret med B-skat.

Du skal nok lige checke din forskudsreg.......ved ikke, om din A-indkomst muligvis skal ændres.

B-indkomsten kan du jo bare sætte meget lavt, hvis ikke endda til 0 kr.

/peter

Helt enig med PeterYes

Hilsen

Fra Vanløse
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:46

Tak endnu engang for Jeres gode svar!!

Min A-indkomst skal jo nok ændres, ja... men min eneste A-indkomst i 2010 vil jo være min løn i Q1 + de feriepenge som bliver overført til feriekonto. Er det ikke korrekt?

Så hvis min A-indkomst bliver reguleret så meget ned og jeg sætter min B-indkomst til 0 kr. Hvordan vil det så påvirke min skat og mit fradrag i 2010?  Jeg tænker... er det den optimale måde at gøre det på, uden jeg får et undrende skattevæsen på nakken?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:22

Pia Brøndum:

Tak endnu engang for Jeres gode svar!!

Min A-indkomst skal jo nok ændres, ja... men min eneste A-indkomst i 2010 vil jo være min løn i Q1 + de feriepenge som bliver overført til feriekonto. Er det ikke korrekt?

Så hvis min A-indkomst bliver reguleret så meget ned og jeg sætter min B-indkomst til 0 kr. Hvordan vil det så påvirke min skat og mit fradrag i 2010?  Jeg tænker... er det den optimale måde at gøre det på, uden jeg får et undrende skattevæsen på nakken?

Hvis du er bosat i København og har tid, så tag en tur ud til Skat på Sluseholmen, de er meget behjælpelige med at vejlede dig og beregne konsekvensen af forskellige scenarier.

De indregner dit overskud i dine fradrag og så får du en stak girokort med betalingsfrist den 20. i måneden fra den dato I aftaler. Du kan vælge at starte med en minimums indtægt og så løbende regulere eller samle op og indbetale som foreslået inden 31.12.XX

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

Lagersalg...Det ville nok ikke være en god ide at møde op hos SKAT, når essensen netop var ikke

at betale B-skat(girokort)det første år.

/peter

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:40

Peter - Revisor:

Lagersalg...Det ville nok ikke være en god ide at møde op hos SKAT, når essensen netop var ikke

at betale B-skat(girokort)det første år.

/peter

Ok - og jeg synes ikke det er ok ikke at betale skat af sin indkomst løbende som de fleste andre. Men sådan er vi jo så forskellige. Men hvis trådstarter har is nok i maven til at lyve efter anvisning af en revisor, så fred være med det.

Jeg synes ærligt talt det er ynkeligt råd fra en revisor. Hvis man sætter sit overskud til 100.000 så kommer man ikke af med meget i skat løbende, men vender sig til at det er en ydelse der skal betales, og ikke en forlænget kassekredit. Har man ikke grundlag i sin forretning til at betale 2-3.000 i skat om måneden hvis man starter op som selvstændig fuld tid, så har man ikke råd til at være selvstændig.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46

Hej Lagersalg!

Jeg anviser ikke noget.......og som jeg har skrevet tidligere, så har du da principielt ret.

Det er da op til den enkelte.................!

Hvis det nu er svært at anslå et resultat.....er der jo intet til hinder for at komme med et forsigtigt

skøn.

Men pengene til betaling af B-skatten skal naturligvis ikke bruges, men lægges til side. 

/peter

Fra Vanløse
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:58

Hej Lagersalg - og Peter...

Jeg sætter stor pris på Jeres hjælp og gode råd... men jeg vil også lige for god ordens skyld sige til dig Lagersalg, at jeg absolut ikke har i sinde hverken at lyve eller udnytte mine skattepenge som en forlænget kassekredit. Jeg ved da også godt, at det pricipielt er det mest rigtige at betale skat løbende af sin indkomst - hvilket jeg helt sikkert også kommer til at gøre i længden. Men som Peter også tidligere har skrevet, kan det i opstartsfasen godt forsvares at gøre det på den anden måde, da det kan være meget svært at forudsige, hvad overskudet bliver i en helt ny virksomhed. Jeg har dog svært ved at se, hvorfor det er så forfærdeligt ikke at gøre det løbende her i starten?! - jeg betaler jo blot min skyldige skat i december, så det kan vel aldrig kaldes løgn og snyd!?

Men Lagersalg, jeg kan da også godt se fornuften i det du skriver - at jeg blot kan sætte mit forventede overskud så lavt, at jeg helt sikkert ikke kommer til at skyde over målet, i forhold til den skat jeg skal betale løbende.

Tak for Jeres hjælp igen... jeg har fået afklaret mine spørgsmål!

Mange hilsner, Pia

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:00

Pia Brøndum:
men jeg vil også lige for god ordens skyld sige til dig Lagersalg, at jeg absolut ikke har i sinde hverken at lyve eller udnytte mine skattepenge som en forlænget kassekredit. Jeg ved da også godt, at det pricipielt er det mest rigtige at betale skat løbende af sin indkomst - hvilket jeg helt sikkert også kommer til at gøre i længden

Det er da også klart det jeg fornemmer, og har slet ikke haft tankerne i den retning, det er mere rådgivningen jeg synes halter, set ud fra den betragtning at det er en af faldgrupperne som folk sjjældent tager hensyn til og det ved en revisor også godt.

Pia Brøndum:
Men som Peter også tidligere har skrevet, kan det i opstartsfasen godt forsvares at gøre det på den anden måde, da det kan være meget svært at forudsige, hvad overskudet bliver i en helt ny virksomhed

Der er jeg ikke helt enig, det er derfor man bør lægge et budget, for at se om man overhovedet har råd til at kaste sig ud i tingene. Men igen så er det rådgivningen som jeg mener burde være anderledes.

Men alt held og lykke herfra og du er altid velkommen hvis der er noget jeg kan hjælpe med, bare ikke rådgvining i skattesager hehe

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 19:17

Pia Brøndum:

Tusinde tak for Jeres svar. Dejligt at høre jeg ikke er helt galt på den... Men jeg bliver nødt til lige at have skåret det ud i pap... I skriver "hvis jeg ikke er registreret med virksomhedsskat"... Det ved jeg ærligt talt ikke om jeg er. Sker det automatisk, eller hvor kan se om jeg er registreret med virksomhedsskat ? 

Hej

Nej, det sker ikke automatisk. hvad Peter her tænker på (jeg er tankelæserWink) er om du har tilmeldt dig virksomhedsskatteordningen (forkortet vso), denne bruges specielt hvis man ønsker at spare virksomhedens overskud (eller en del af dette) op i virksomheden til en lavere skat. og hvor man så, på denne måde, udskyder skatten til man trækker pengene ud af virksomheden.

Men dette sker kun hvis du tilmelder dig vso (dette gøres på ens selvangivelse).

Mvh.

Benjamin

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 19:38

Hej hej .

Hvis du som nystartet virksomhed forventer et overskud så vil jeg råde dig til at indbetale skat, hvis du er i tvivl så undlad det. de første 2 år har jeg betalt over 25.000 i renter da restskat renten er på 7% og jeg ikke angav noget i forventet skat, så det er dyre lærepenge :(

så kort fortalt, hvis ikke man tør gætte sig frem til et ca tal, så må man betale for det senere desværre.

Mvh Johnny

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)