Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento e-mails?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg ved der sidder en masse dygtigt Magento folk herinde, og jeg har (endnu) et problem med min Magento butik.

Jeg får ingen e-mails fra systemet ved bestillinger. Jeg får mails fra kontakt-formularen, og "kunden" får også mail ved bestilling, men jeg (administrator) får ingen e-mails med pakkeliste osv.

Derudover får kunden ikke bekræftelse på betalingen når der betales med kreditkort (ePay).

Jeg har udfyldt alle felter under "System - Konfiguration - E-mail adresser", og jeg har en e-mail adresse tilknyttet min administrator konto. Skal der indtaster e-mail adresser andre steder?

PS: jeg har stadig problemer med min lagdelte navigation, se http://www.amino.dk/forums/t/79562.aspx

Men så er butikken ellers også ved at være klar til launch, og mon ikke der kommer et godt amino opstarts tilbud Wink

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 22:18

har du sat dit magento cron job op ?

Og er du sikker på at din udbyders mail server afsender emails korrekt ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 22:21

Singularity:

har du sat dit magento cron job op ?

Og er du sikker på at din udbyders mail server afsender emails korrekt ?

Cron står ikke for at sende Magento´s sales-emails ud.

Hvis ikke mailserveren virkede, ville de andre mails vel heller ikke virke ?

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 22:23

Gadensgaard:

Hej Aminoer,

Jeg ved der sidder en masse dygtigt Magento folk herinde, og jeg har (endnu) et problem med min Magento butik.

Jeg får ingen e-mails fra systemet ved bestillinger. Jeg får mails fra kontakt-formularen, og "kunden" får også mail ved bestilling, men jeg (administrator) får ingen e-mails med pakkeliste osv.

Derudover får kunden ikke bekræftelse på betalingen når der betales med kreditkort (ePay).

Jeg har udfyldt alle felter under "System - Konfiguration - E-mail adresser", og jeg har en e-mail adresse tilknyttet min administrator konto. Skal der indtaster e-mail adresser andre steder?

PS: jeg har stadig problemer med min lagdelte navigation, se http://www.amino.dk/forums/t/79562.aspx

Men så er butikken ellers også ved at være klar til launch, og mon ikke der kommer et godt amino opstarts tilbud Wink

Hej Gadensgaard

Tjek evt. dit spamfilter. Og tjek også at du har den rigtige modtager til kopi i Magento´en.

Det giver dårligt mening af den ene modtager får emailen, men ikke den anden.

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 12:10

Hej begge og tak for svar

Ja mail-serveren fungerer fint, jeg får jo nogen af e-mailsene. Men jeg kan ikke finde et sted at sætte modtager kopi til, så det er nok det jeg mangler. Hvor gør jeg det?

Tilmeldt 28. Jan 09
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 12:12

Gadensgaard:

Hej begge og tak for svar

Ja mail-serveren fungerer fint, jeg får jo nogen af e-mailsene. Men jeg kan ikke finde et sted at sætte modtager kopi til, så det er nok det jeg mangler. Hvor gør jeg det?

Backend -> System -> Konfiguration -> Salgs-emails -> Ordre -> Send ordre-e-mailkopi til:  DINADRESSE

osv.

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 12:30

Okay, det var nok det jeg manglede så - det undrede mig bare (og det gør det stadig) at det faktisk er en kopi af ordrebekræftelsen jeg skal have. Jeg ville gå ud fra at der som standard skulle sendes en pakkeliste afsted.

Jeg siger mange tak.

Så mangler jeg bare at få en mail (til kunden) om bekræftelse af kort-betaling, men det er nok et spørgsmål jeg skal rette til ePay.

Fra København
Tilmeldt 30. Aug 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:47

Haha sidder lige og KONGE morer mig over din overskrift :)  - Jeg tror du har det meget lige som jeg med den magento shop :P Det er sindsygt smart meget af det, men man kan godt gå baglæns fra tid til anden.. Anyway, jeg ville som bare lige skrive at det var rart med en kindred spirit fra morgenstunden, hvor jeg selv skal lege med Magento hele dagen.

Ps, jeg er ikke til meget hjælp, men hvis du vil udveksle tips og tricks er du velkommen til at adde på msn (Sthryns snavel aaa hotmail.com )

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)