Jeg har spørgsmål, som jeg tænker om nogle dygtige og kloge Aminoer kan svare mig på.
Et tænkt eksempel:
Mit firma har solgt rejser videre for 20.000 kr. på vegne af en samarbejdspartner - mit firma er blot formidler at købet. Pengene udbetales først til rejsearrangøren på tirsdag. Mandag går mit firma konkurs.
Hvordan kan jeg sikre, at rejsearrangørens penge, som står hos mig, ikke kommer med i et konkursbo?
Skal jeg have en separat konto i banken - skal jeg have noget dokumentation på, at det ikke er mine penge - kan jeg købe en forsikring mod dette....?
Nogle input på dette? Tak for hjælpen.
(og ja....det er naturligvis et helt tænkt eksempel - forretningen går fint, tak)
Hvis rejsearrangøren er købt som af dig som formidler bør din konkurs ikke påvirke de rejsende, da de må blive omfattet af rejsegarantifondens regler. Herunder specielt de nye regler om at kunderne skal tilbydes en konkursdækning....
Det lyder som en god ide, at se nærmere på en klientkonto i banken.
Der skal ses bort fra at det er en rejse der formidles, det kunne en masse andre ting, dette var blot for at opsætte et eksempel. Derfor er rejsegarantifondens muligheder udelukket.
Derfor er rejsegarantifondens muligheder udelukket.
Martin,
Nu nævner historien jo ikke noget om hvilken typer rejser som du har formidlet. Som formidler er det ikke dig der skal være registreret i Rejsegarantifonden men derimod rejsearrangøreren. Hvis rejserne er omfattet af rejsegaratifondens bestemmelser skal du/I fra 2010 tilbyde en konkursdækning til kunderne.....
Dette er klart den bedste mulighed. Sørg for i lighed med advokater, at kunne dokumentere, at indeståendet på denne konto er øremærkede til afregning med angivelse af modtager og beløb.