Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bruge et CMS?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg skal tilføje en række artikler og en blog til min side www.pogg.dk og så overvejer jeg om jeg burde skifte til et CMS når jeg nu er i gang. Jeg tænker Wordpress eller Joomla, men kender ikke så meget til dem så jeg ved ikke lige hvad der vil være den rigtige retning at gå i, lige nu ligger vi hos one.com med en hjemmebygget side :)

Nogle gode forslag Aminoer?

mvh
jesper

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 13:51

Hej Jesper,

Du er velkommen til at kontakte mig, så finder vi det helt rigtige system til dig - til en god amino pris.

Mvh. Sven

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 13:54

Hej Jesper

Prøv at send mig en mail på mecci@live.dk som også bruges som msn, det er noget jeg kan fixe til en god pris da jeg er student.

Forsat god dag !

Med venlig Hilsen

Arlo

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:56

hej Sven,

tak for det, men jeg søger ikke nogen der skal lave det for mig - bare råd til hvilket CMS, hvis noget, jeg bør kaste mig over. :)

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:19

Det kommer an på, hvad du har af ønsker og behov til din kommende blog/side. Wordpress og Joomla er forholdsvis komplekse systemer. Så med mindre du har behov for det de kan, så er du måske bedre tjent med et enklere system.

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:21

Jeg har rodet en del med Joomla nu for netop at komme igang selv med et CMS system med store muligheder. Min umiddelbare vurdering er, at det til tider er for stort og kan for meget. du skal have en del teknisk indsigt og forståelse for at komme igang med det på egen hånd.

Betal dig hellere fra at få hjælp til opsætning, og se så en masse tutorials på fx youtube og lynda.com.

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:33

Hej

Min erfaring med Joomla er også at det er meget komplekst og at udviklingen af det simpelthen har været for ambitiøst. Det er tungt og sidevisninger kan være langsomme på almindelige webhoteller.

Jeg faldt selv for Typolight. Det er relativt intuitivt at forstå hvis man har lidt erfaring, men kan alligevel tilpasses langt hen ad vejen.

Jeg fik nogle tæsk herinde da jeg spurgte folk om hvad de synes om min side, så den skal nok ikke tages som et godt eksempel. Men hvis man ikke har brug for alt for fancy stads og jegskalgidigskaljeg, er det et rigtigt godt alternativ fordi det er nemt at gå til og ikke ret tungt i brug og visning.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:39

Jeg har lige sat en Wordpress op på www.e-notebook.dk og det gik godt. Nemt at arbejde med og den template jeg havde købt var let at få op at køre.

Så jeg kan klart anbefale Wordpress

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 14:40

Joomla Og WP egner sig fint til den opgave, og kører fint på webhoteller af god kvalitet, når man handler os One, så får man hvad man betaler for, sådan er livet.

Det er klart du skal sætte dig ind i systemet, men der findes et ganske udmærket forum på joomla.org for danskere, og der er massere der som vil give en hånd med råd og vejledning.

Du er velkommen til at skrive til mig hvis du skal bruge lidt vejledning, eller give mig et kald.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:48

tak allesammen for de gode råd, nu er jeg ikke helt faldet af bag en vogn, har lavet hjemmeside i HTML siden midt halfemserne, og har siden smidt CSS på og asp til husbehov og så er jeg grafiker så den del er der styr på :)

vi har naturligvis valgt one.com fordi det var nemt og hurtigt og ikke mindst billigt, men jeg kan forstå at det ikke vil være et godt valg hvis man vil køre joomla eller wordpress - hvor skal man så søge hen?

... kan wordpress også håndtere artikler og produktsider, eller er det "kun" en blog?

Firmaet bag www.pogg.dk er nyt og vi vil gerne prøve at gøre det rigtigt fra starten så SEO i systemet skal jo også helst være i orden, er både wordpress og joomla egnede til det?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)