Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på dit internetdomæne - gratis (og hjælp en medAmino)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har udviklet et system, som vi har fået rigtigt meget ros for. Og det er jo dejligt. Den gode Martin Thorborg har eksempelvis kaldt det et ”alt for cool tool”. Men vi har lidt af et problem – det er svært at få folk til at betale for det vi kan – nemlig finde internetdomæner, som krænker ens eget/egne.

Vi pukler løs, cold calls og alt muligt andet og før eller senere skal vi nok få hul på bylden.

Omvendt så giver opgaver, som den vi står overfor, jo anledning til at være lidt kreativ. Det vi har brug for lige nu og her er noget volumen.

Det kunne vi såmænd godt få ved at gå ud og forære abonnementer væk til store virksomheder og organisationer. Men jeg vil hellere forære abonnementer væk til folk, der – ligesom jeg selv – prøver på at starte nyt op – prøver at skabe nyt fra bunden.

Så summen af ovenstående er, at vi gerne vil give 50 gratis abonnementer til Aminoer. Vi taler om vores ”gør-det-selv” hvor brugeren selv skal gennemgå resultaterne og gøre indsigelse. Tilbuddet gælder ét dk-domæne pr. virksomhed (person eller selskab).

Abonnementerne løber resten af 2010 og fornys IKKE automatisk. Der er altså ikke noget med, at vi forsøger at tage en vis legemsdel på nogen og bare sender en faktura om et års tid.

Det eneste vi beder om er, at vi har lov at nævne domænet på en side: ”STOP-tps beskytter disse domæner mod typosquatting”.

Hvis du spørger dig selv, hvad du får ud af, at lade os ”snylte” på dit navn som reference?

Ja, så er svaret, at du i et år får overvåget om dit domæne bliver efterlignet. Finder vi ikke noget –så er det jo godt. Finder vi noget – ja så kan du få det slettet.

Og sidst men ikke mindst – så hjælper du faktisk en medAmino Smile

Der er sikkert en masse ting, jeg kunne have skrevet her, som du gerne vil vide. I så fald spørg – så svarer jeg. Forinden kunne du jo kigge forbi vores web-site: www.stop-tps.dk. 

Hvis du vil benytte dig af tilbuddet, så send en privat besked her på Amino, så ved jeg, at du ”kommer herinde fra”.

Mange hilsener
Lars

PS. Og hvis du tror, at kun meget kendte domæner bliver snyltet på og efterlignet, så tro om igen. Det rammer vidt og bredt.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 19:06

Hej Lars,

jeg har sendt dig en PM.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville nok prøve at markedsføre mig anderledes. Jeg arbejder selv som IT konsulent og anede ikke at begrebet hed Typosquatting (og jeg måtte lige forbi jeres side igen igen for at se hvordan det blev stavet).

Spørgsmålet er om jeres målgruppe overhovedet forstår hvad det er i sælger, eller det kun er "nørder" der kender begrebet.

Prøv at formuler jeres produkt i en enkelt sætning som er forståelig for selv jeres mødre! og frisk evt. lidt op på jeres hjemmeside

På trods af at jeg har en del domæner og I vil give mig noget gratis, er jeg desværre ikke overbevist af jeres markedsmateriale til at jeg mener at det er noget jeg har brug for. Sorry og held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13

Hej Rasmus

Tak for kritikken. Jeg vil skrive den bag øret og forsøge at udvikle materialet.

Go' week-end og venlig hilsen
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:13

Lige en opfrisker (og en uddybning).

Pt. findes der mindst 20.000 stavefejlsdomæner under .dk. Brugen af stavefejlsdomæner kaldes også typosquatting. Helt basalt handler det om at udnytte, at mange skriver et domænenavn forkert i adresselinjen. Ved at registrere sandsynlige stavefejl som domæner, får typosquatteren den trafik, som opstår.

I stedet for at komme hen til det "rigtige" website, får den besøgende vist en side, som indeholder reklamer, både for den "rigtige" virksomhed, konkurrenter og andre, som i bund og grund intet har med indholdet af den side, der ønskes besøgt.

Typosquatting er ikke alene irriterende - det koster også penge. For hvis den "rigtige" virksomhed benytter Googles annonceringsprogrammer er det ikke usandsynligt, at der på typosquatsiden er et link til den "rigtige" side.

Når der klikkes på linket, betales klikafgift - altså sagt lidt mere konkret - den virksomhed som er udsat for typosquatting kommer til at betale for trafik, som var tiltænkt virksomheden "direkte".

Vores tilbud til Aminoerne står stadig ved magt - alt du skal gøre er, at sende mig en pm med oplysning om domæne og den e-mail, hvortil du vil have sendt advisering om de rapporter systemet danner.

Og for god ordens skyld, det vi gerne vil "bruge" dit domæne til er at nævne det på en liste over domæner vi beskytter mod typosquatting. Ikke mere - ikke mindre.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)