Hej . Jeg håber at der er nogle der er stærke i det her for jeg er lidt forvirret .
Når jeg køber mig til en vare/ydelse i sverige ,som jeg benytter mig af i sverige ,så kan sælger ikke give mig afregningen med moms fratrukket . i meget korte træk er det sådan jeg lejer et område i sverige . og dette område sælger jeg så pladser, her i danmark ,via en hjemmeside ,til at folk kan komme på .jeg tilbyder folk en ydelse på dette område jeg har lejet . Jeg kan så inddrive momsen = 6% igen ved at søge om dette hos SKAT . Men jeg skal så for hver plads jeg sælger svare 25% moms ! . Når en svensker gør det samme betaler han kun 6% ! . Det er det jeg kalder konkurrenceforvridende . Eller er det forkert udtrykt måske . Uanset hvad så vil jeg ALDRIG kunne sælge mine pladser til samme pris som svenskeren da hans moms er langt lavere end min .
Har jeg misset noget i alle de momsregler her ??.
Et eks. Hvis jeg lejer et område til lad os sige 10000 kr for at gøre det nemt . Så bliver min slutregning på 10600 kr . incl svensk moms Jeg får så de 600 kr tilbage af skat og så er den del jo fin . (Facit er ens om det var en svensker.)
Men jeg sælger så mine pladser til samme pris som svenskeren . lad os igen gøre det nemt .
hver plads koster 1000 kr . jeg skal så betale 25% moms for hver . Hvorimod svenskerne kun skal betale 6% !!!.
Det er DER filmen knækker for mig .
Nogen der er stærke i dette ??.
|
Hej
Hvorfor oprettet du ikke bare et Svensk selskab så er du ude over alle de moms problemer.
Mvh
Ravn