Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PIXmania vil sælge mine varer... YEEES... eller?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg blev i dag kontaktet af PIXmania som havde et godt tilbud til mig. De ville enormt gerne sælge mine varer gennem deres store webshop, da de ikke har nogen leverandører, som sælger den type varer, som jeg sælger.

Det lyder jo umiddelbart godt, men det var selvfølgelig ikke gratis. De skulle have 12% af salget, samt 39 euro om måneden, for salg i ét land. Herefter ville det koste 10-20 euro ekstra pr. land jeg ville sælge til. Det er umiddelbart nogle okay priser for mig, så længe de får solgt mine produkter.

Er der nogen som har erfaringer som leverandør til PIXmania? Jeg har på Amino kun kunne finde nogle gamle indlæg fra 2007 hvor det drejede sig om at være kunde hos PIXmania.

Jeg har godt nok aldrig prøvet, at jeg skulle GIVE penge til en af mine forhandlere, for at de skulle sælge mine varer.

Det ville ellers være fedt, hvis jeg også fik penge af distributøren for at sælge deres varer Zip it!.

Er det umiddelbart en god idé at indgå sådan et samarbejde?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da startomkostningerne er så beskedne, ville jeg ikke tøve ét sekund med at sige ja tak.
Du skal selvfølgelig lige tjekke at det ER Pixmania du er i kontakt med, læse "det med småt" osv.
Start med et land eller to og udvid hvis de rent faktisk kan sælge skidtet :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:55

Inden du giver dig i kast med det, kan det også være en god ide at overveje følgende: 

1. Vil du ligge navn til et blakket ry. Tjek evt. http://www.trustpilot.dk/review/www.pixmania.com inkl de avis artikler der er om firmaet, og de sager fobrugerombudsmanden har kørt. 

2. Har du gennemtænkt problematikkerne i dublicate content hvis de tager dine tekster. Pixmania er stort og meget godt indexeret. Hvis google så ender med at "smide" dig ud, så er du helt afhængig af pixmania. (PS. jeg kan ikke lige overskue dublicate content omstændighederne, du skal bare være opmærksom på det KAN være en problemstilling ) 

3. Det er vidst hele Pixmanias koncept at få forskellige underleverandører ind, jeg kender ihvertfald flere der er blevet kontaktet.  

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 17:18

Tak for jeres svar begge to.

Det var så én for og én imod :-)

Ja, pixmania har ikke det bedste omdømme på trustpilot. Slet ikke taget i betragtning af min egen ;-)

Men hvis nu pixmania kan lægge produkterne online, uden at sætte mit logo på, så vil det jo være fint. Og hvis jeg skriver en ny tekst om mit produkt som de kan bruge, så undgår jeg da i al fald dublicate content

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:29

Andreas:
Det var så én for og én imod :-)

Jeg ved ikke om jeg er imod :) Jeg havde bare et par punkter til hvad man skulle tænke over.

Hvis du kan undgå at dit firmanavn bliver sat i forbindelse med deres ry og du samtidig kan skrive nogle andre tekster så kan det godt være det er en god måde at få solgt nogle flere produkter :) 

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 18:41

Når jeg handler på nettet, så er det da aldrig produktet jeg bliver skuffet over, hvis webshop indehaveren er en svindler. Så det med at ligge navn til et blanket ry, ville jeg ikke være så bange for, idet de forhandler produkter fra flere hundred forskellige leverandører. Det var noget andet, hvis de kun forhandlede 1 eller 2 produkter.

Dog vil jeg få en dygtig advokat til, at læse nærmere omkring kontrakten imellem dig og pixmania.

For du kan sikkert meget nemt, komme til at forpligte dig, til alt alt for meget.

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 19:04

Tak for responsen

Så jeg fik oplyst, så kunne jeg altid opsige aftalen med øjeblikkelig virkning.

Pixmania tager i mod betalingen fra kunden, og overfører så pengene til mig, når jeg har afsendt varen.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 19:05

jensemanden:
Når jeg handler på nettet, så er det da aldrig produktet jeg bliver skuffet over, hvis webshop indehaveren er en svindler. Så det med at ligge navn til et blanket ry, ville jeg ikke være så bange for, idet de forhandler produkter fra flere hundred forskellige leverandører. Det var noget andet, hvis de kun forhandlede 1 eller 2 produkter.

Hvis hans logo kommer til at stå ved varerne, og Pixmania af den ene eller anden grund ikke opfører sig pænt, så vil det alt andet lige også gå udover hans navn. 

Pixmania har blandt andet et ry om at de er UFATTELIG sløve når de skal leverer produkter. At Pixmania forhandler produkter fra flere hundrede forskellige leverandører er noget du ved, det er ikke noget Fru Jensen ved. 

Så jeg mener i høj grad at Pixmanias dårlige ry kan smitte af på deres underleverandører.  

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Fra  DanDrone Skrevet kl. 19:12

Jeg har været inde og zappe rundt på pixmanias website, og på de produkter jeg har klikket på, er der ikke logo eller andet fra leverandørerne. Dog er det underleverandøren som skal sende varen til kunden, og kunden får underleverandørens navn og adresse oplyst ved købet, såfremt varen skal returneres.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 19:24

Andreas:

Jeg har været inde og zappe rundt på pixmanias website, og på de produkter jeg har klikket på, er der ikke logo eller andet fra leverandørerne. Dog er det underleverandøren som skal sende varen til kunden, og kunden får underleverandørens navn og adresse oplyst ved købet, såfremt varen skal returneres.

Det lyder til du kan gøre det uden de helt store armbevægelser og uden du sætter dit ry på spil. Så få kigget kontrakten ordenligt igennem og giv det et forsøg hvis du mener det kan give en god indtægt. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)