Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg ud af et IS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Amino brugere

Jeg er på vej ud af en IS virksomhed som jeg har haft med 2 andre, jeg vil gerne sikre mig at jeg ikke hæfter for noget i fremtiden?

Er det nok at få fjernet sit navn på cvr nummeret eller skal der laves en kontrakt dertil?

 

 

Fra Voorhout, Holland
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har selskabet gæld?
Hvis ja - skal du sikre dig en skriftlig accept fra kreditorerne på, at de accepterer at du ikke længere hæfter for den forpligtigelse. Du skal være opmærksom på, at det ikke kun er leverandører, men også eksempelvis lejekontrakter på lokaler, der rækker ud i fremtiden.

Skriftlig aftale med dine partnere
Sørg for, at du har en skriftlig aftale, der er oprettet i henhold til selskabets vedtægter, med dine kommende ex partnere, hvori du udtræder af selskabet og de erklærer at de overtager hæftelsen for selskabet.

Søg juridisk bistand i denne forbindelse - det er det bedste du kan gøre.

 

Skab dig selv en god dag!

Kasper

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

tdc_tkl:
jeg vil gerne sikre mig at jeg ikke hæfter for noget i fremtiden?

Når du udtræder hæfter du fortsat for gæld, der bestod på tidspunktet for din udtræden. Den risikerer ikke noget i forhold til fremtidig gæld som dine tidligere partnere måtte påtage sig.

Når du udtræder så husk at der skal laves en opgørelse til SKAT af afståelsen. Da der således skal laves et regnskab per din udtrædelsesdag har du også et overblik over hvilke potentielle gældsforpligtelser som må ligge i I/S'et.

Henrik

Fra Voorhout, Holland
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg er ikke helt enig med dig. Du kan slippe for at hæfte for gælden (ud over beløbet til SKAT), hvis der laves skriftlige aftaler om overdragelse af hæftelsen til de tilbageblivende interessenter, og disse aftaler godkendes/underskrives af kreditorerne. Der skal umiddelbart laves aftale med hver enkelt kreditor.

Skab dig selv en god dag!
Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I har begge ret i jeres betragtningrt, idet en udtræden interessent hæfter for al gæld, som er på tidspunktet for udtræden.

Jeg tvivler dog på, at man kan få en skriftlig bekræftelse fra alle kreditorer på en udtræden og frigørelse for hæftelse, hvorfor der må søges kompetent advokathjælp til denne del.

Eks. kan man i forbindelse med sin udtræden forlange deponeret et beløb til betaling af de "såkaldte" gamle gældsforpligtelser, alternativet er at opløse I/S'et helt, og herefter dele det resterende. De tilbageværende kan så danne et nyt I/S uden problemer.

Hilsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Jeg tvivler dog på, at man kan få en skriftlig bekræftelse fra alle kreditorer på en udtræden og frigørelse for hæftelse, hvorfor der må søges kompetent advokathjælp til denne del.

Muligheden for at der kan opnåes en udtræden og frigørelse for hæftelse i forhold til I/S'ets gældforpligtigelser afhænger jo i høj grad af hvilket situation jeres I/S befinder sig i og hvorvidt dine partnere kan findes kreditværdige til at overtage dine forpligtigelser.
Men forsøget må jo være at formuler et brev til samtlige kreditorer hvor du og dine partnere gør rede for sagen og får tilbagesendt et eksemplar fra kreditorerne hvor de accepterer dine, så tidligere partnere, som værende ene hæftende. Såfremt der er likviditet til det evt. at tilbyde at nedbringe krediterne med et beløb.
At inddrage en advokat i opgaven afhænger jo meget at om I kan formulerer et sådant brev korrekt og fyldest-
gørende.

Derudover er jeg enig med Henrik om at der skal udarbejdes en balance således, at de faktiske fohold ved din udtræden er fastlagte, da du ikke kan komme til at hæfte for efterfølgende forhold.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:

Tonny Skov Pedersen:

Jeg tvivler dog på, at man kan få en skriftlig bekræftelse fra alle kreditorer på en udtræden og frigørelse for hæftelse, hvorfor der må søges kompetent advokathjælp til denne del.

 

Muligheden for at der kan opnåes en udtræden og frigørelse for hæftelse i forhold til I/S'ets gældforpligtigelser afhænger jo i høj grad af hvilket situation jeres I/S befinder sig i og hvorvidt dine partnere kan findes kreditværdige til at overtage dine forpligtigelser.
Men forsøget må jo være at formuler et brev til samtlige kreditorer hvor du og dine partnere gør rede for sagen og får tilbagesendt et eksemplar fra kreditorerne hvor de accepterer dine, så tidligere partnere, som værende ene hæftende. Såfremt der er likviditet til det evt. at tilbyde at nedbringe krediterne med et beløb.
At inddrage en advokat i opgaven afhænger jo meget at om I kan formulerer et sådant brev korrekt og fyldest-
gørende.

Derudover er jeg enig med Henrik om at der skal udarbejdes en balance således, at de faktiske fohold ved din udtræden er fastlagte, da du ikke kan komme til at hæfte for efterfølgende forhold.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Jeg er helt enig i dine betragtninger omkring I/S'ets gældsfoprligtelser.

Der skal under alle omstændigheder, som Henrik også nævner, udfærdiges et regnskab pr. datoen for interessentens udtræden, hvilket også er af hensyn til en korrekt opgørelse af ideelle anparts værdi, og ikke mindst den udtrædende interessents skattemæssige status efterfølgende.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)