Hej Alle. Jeg er en af tre ejere af et anpartsselskab der beskæftiger sig med detailhandel. I løbet af det sidste års tid har vi oplevet en del problemer med den ene anpartshaver og det er ved at gå over gevind. Hun bryder aftaler, opfylder ikke forpligtelser, handler bag vores ryg og både jeg og den sidste anpartshaver har hende mistænkt for også at tage af kassen. Vi har holdt flere møder for at få rettet op på situationen, men det har hver gang kun nyttet i ganske få dage. Det skal siges at vores mistanke om tyveri ikke er blevet kommunikeret. Vores indbyrdes anpartskontrakt er meget standard og definerer hverken sanktioner eller retningslinjer ved misligholdelse. Vi har forsøgt at antyde at det er vores ønske at hun udtræder af firmaet, men det har hun åbenlyst ingen intentioner om. Spørgsmålet er nu: Hvilke muligheder har vi for at få hende ud, selvom det er mod hendes ønske? Situationen er meget slem og er årsag til enorm frustration, både på arbejdspladsen og i fritiden, så vi ville sætte meget stor pris på et svar, eller blot et bud på hvad vores muligheder er. På forhånd tak, Lars.
|
Hey
Lars. det lyder som en slem klemme du er havner i der.
jeg ved ikke hvad muligheder er foreligger for at "smide" en ud. men da der jo er tale om et eger forhold hun har på en andel af firmaet er den bedste måde vel at "købe" hende ud
hvis i kan bevise evt. svind har samme kilde kan i jo trække det fra det sum hun evt skal ha for at trække sig ud...
men mun ikke der er nogle jurister/advokater der kan svare bedere på dette spørgsmål end mig.